Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Spør dem som tror at ULTI kanskje skal dra haren ut av hatten! :joy_cat:

1 Like

Abstracten med data er allerede ute på Esmo sine sider og har blitt meldt markedet. Det finnes ikke overraskelser som holdes igjen.

Dette er bare folk som eier aksjen og prøver å påvirke noen få til å kjøpe så de selv kommer seg ut.

2 Likes

Ender vi i pluss i dag? :sweat_smile::sunglasses:.
Nekter å tro noe er priset inn nå.

2 studier med avlesing i 2025.
Tek News
Penger bør holde godt inn i 2026.

1 Like

How low can we go? Får ULTI samme skjebne som SoftOx som nå handles til småører?

Softox var i likviditetsskvis, så kan ikke helt sammenlignes. Ulti har godt med cash, men på sikt kanskje.

De har vel lik mcap.

Det er riktig, men jeg tenkte mer på markedets vurdering av aksjen, og der er det vel ikke mye substans igjen som kan hindre kursen fra å gå enda lenger ned.

“Godt med cash”, det har de ikke. De har runway som varer i 6 mnd-9 mnd ish og de får ikke noe ut av det case messig annet enn at DOVACC kommer litt nærmere fullrekruttert på den tiden, kanskje helt til fullrekruttert også. LUNGOVAC er nå for lite til å bety noe, så det er bare en utgift, ikke så enorm da. Mesteparten av pengene kommer til å gå til lønninger til folk som ikke har noen påvirkning på om DOVACC blir bra eller ikke, og skal de være klare for at DOVACC går bra må de har mer penger før studiet blir ferdig. Det er en lose lose situasjon. Ulti går ikke konkurs i morgen, men om 6 mnd tid er de nok enten konkurs eller har kjørt en dødsemisjon/tatt dødsspiral lån. Finnes nå ingen andre sannsynlige utfall dessverre.

Forøvrig kan jeg si at jeg ikke eier aksjer eller shorter Ultimovacs. Har bare fulgt caset så jævlig lenge at jeg gjerne deler erfaringer. Hvis det ikke er ønskelig med fisken på bordet kan jeg gjerne putte den i skapet, men da kommer den til å stinke rimelig heftig etter hvert.

Det har vel blitt sådd en del tvil om fremfør bart underskudd er verdt så mye? Var en sak med stordalen angående det der. Det og cash er evt av verdi.

De har cash til slutten av 2025. Men det mest logiske er å legge ned driften. De ansatte prøver vel å forsinke det så lenge som mulig men styret og eiere burde vel tenke annerledes.

Alt er relativt, softox drev på kreditors regning i et år nesten. Kan ikke og bør ikke Ulti legge ned, de har over 5,- aksjen i cash.

DOVACC Kan smelle inn.

Problemet med DOVACC er at de mangler en god del pasienter fortsatt, så skal de være i studien en stund før man har fullstendige data, så skal de dataene analyseres. Det kommer til å ta veldig lang tid, og Ultimovacs har dårlig tid.

Glem det der a. Fler har prøvd i andre selskap å regne på nåværende cash balanse!
Det blir alltid feil!
Det er masse utgifter, om de beslutter å legge ned driften . Lønn/sluttpakker til ansatte - studier som skal avsluttes ( det koster penger)

Fremførbart underskudd er heller ikke noe å regne verdi på.

Samt, hvorfor i alle dager skal Ledelsen kaste inn håndkle, så lenge de fortsatt (mener) har noe på gang?
Om det skulle blitt tilfelle må nytt styre velges på en EGF.

Er Ulti aksjonærer klar for aksjonæropprør, likt det man så i Nordic Nanovector?

1 Like

Synes alltid det er interessant å se på aksjer som handles langt under cash, jeg sier ikke at dette er en god investering, men for min del er det absolutt interessant nok til å diskutere. Selskaper som handles under cash er ofte attraktive oppkjøpskandidater også. Fremførbart har absolutt en verdi, men da må eventuell oppkjøper kjøpe ulti av andre grunner enn det fremførbare, som at de vil benytte teknologien inn i sin teknologi, de vil fortsette studiet eller andre grunner, da får de også med fremførbare underskuddet helt lovlig.

Koster enormt mye penger å avvikle selskap som forsker på mennesker.

1 Like

Fikk du med deg siste kapittelet av Nordic Nanovector?

Her var det hobby investorer som tok over selskapet, med fokus kun på FU.

IMO, ble ikke det noe nevneverdig suksess.
Eneste som reddet mange investorer, meg selv inkludert. Var en fler dagers massiv Pump & Dump.

P&D så vi også i Circo for et par måneder siden.

Så mulig det smitter over på nok et rasert Biotech selskap en gang i fremtiden! ( altså dette selskapet)
Men jeg ville ikke satset masse penger på at det skal skje!

2 Likes

Ok, så om de hadde avviklet i dag, så må de mest sannsynlig bruke opp alt av cash?

Jepp

Nano hadde 330 millioner i cash når de startet med avvikling av Paradigme.

Når jobben var gjort, var 70 millioner igjen!

2 Likes

Ok, takk for info.
Fikk ikke med meg hva som skjedde i Nordic Nanovector nei. Skal sjekke det ut.