Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Vær så snill å ikke sammenligne NANO sine vanvittige avtaler/kostnader knyttet til atomreaktor vs. et selskap som har utviklet en peptidvaksine. Å avvikle ULTI vil absolutt koste «noe», men ikke «enormt» (og faktorer mindre enn nevnte atomreaktor). Her er det snakk om lønn og oppfølging av et relativt begrenset antall pasienter.

2 Likes

Det er vel Gjelsten som sitter på nøkkelen her.

Kan gå mot slutten

– Hvordan ser fremtiden ut for Ultimovacs?

– Vi tror nok dessverre at selskapet kommer til å forsvinne, i hvert fall i sin nåværende form. Om det blir som et børsskall, eller en konkurs er vanskelig å si. Selskapet er helt avhengig av å få lovende resultater fra Dovacc-studien innen pengene tar slutt, men dessverre har vi lite tro på suksess her, sier analytikeren og fortsetter:

– Vi tror at tilliten til teknologien der ute er såpass lav at selv om selskapet i beste fall får lovende resultater fra studien, så tror vi ikke at det vil skape særlig investorinteresse. Derfor er vi dessverre ikke optimistiske for selskapets fremtid.

Xi’s redaktør tar i dagens nyhesbrev for seg en “analytikers hukommelsestap”:

Det kan være interessant å se hva en analytiker som har skiftet mening om en aksje uttaler om forhold fra tiden han hadde et annet syn. DNBs profilerte biotek-analytiker Geir Holom uttalte følgende til DN etter at Ultimovacs hadde levert oppdaterte tall på NUPI-studien:

“– I fjor tenkte man at det var en feilet studie, men det var tendenser til at vaksinen ga bedre overlevelse. Man hadde et syltynt håp om at de oppdaterte tallene kunne vise større effekt, men nå viser det seg at resultatene faktisk er enda svakere.”

Xi’s redaktør kommer med følgende betimelige kommentar:

"…men…men… hvordan står sitatet “I fjor tenkte man at det var en feilet studie,” og “hadde et syltynt håp” seg mot analysen Holom faktisk skrev da de disse resultatene faktisk kom i fjor - og han hadde kjøpsanbefaling og kursmål NOK 200? Joda: “NIPU turned out to be a success…” “As we expected, the NIPU trial provided convincing survival data – the ‘gold standard’ efficiency measure, as it shows how long a patient lives.” “we believe these results are very positive for the UV1 vaccine in general”. [DNB equity research 17.october 2023]

… beklager, men slikt bidrar på ingen måte til å øke tilliten til analytikerstanden." (Xi)

13 Likes

https://cslide.ctimeetingtech.com/esmo2024/attendee/confcal_2/presentation/list?q=NIPU&r=pt~51

Ordlyden i Conclusions tyder på at det blir oppfølgingstudier her: “UV1-specific response is detected in some patients receiving UV1 vaccine, and will be further explored. Translational analyses will investigate whether some patients with epithelioid histology benefit more from UV1, warranting further clinical studies.”

Det står ikke at slike studier kan skje, men at de vil skje.

Jeg ser stans i lungvac som et strategisk valg for reduksjon i kostnader, for nettopp å prioritere dette. Kanskje får vi mer info om dette til uka, eller innen kort tid.

1 Like

Uenig i det. Konklusjonen må tolkes slik at flere studier KAN bli aktuelt HVIS man finner noe etter nøyere undersøkelser (og HVIS noen er villig til å betale for det).

1 Like

Det står ikkje at det KAN bli aktuelt ein gong. Det står kun at den typen studier er det som vil gi meir kunnskap OM ein hadde gjennomført dei.

Dette, eg jobber med master no, så har akkurat lest det🤓, er ein standard del av ein rapport. Ein nevner kva forsking som eventuelt kan gje meir kunnskap på området.

Når det gjeld ulti, så er det dødt, fordi ingen er dumme nok til å spytte inn meir penger i noko som ikkje har signifikant effekt. Altså kjem den nevnte studien ALDRI til å skje.

Men piske ein daud hest KAN ein gjere.

1 Like

Uklart formulert av meg. Det som er klart, er at de kommer til å undersøke nærmere (will explore) årsaken til forskjellene med og uten UV1, og vil gjennomføre translational analyses. Dette tipper jeg de er i gang med, for å bruke funnene til å evt si noe om Phase III er aktuelt, osv.

1 Like

PLEASE!
I virkelige verden kjører man ikke phase3 for hver tilfeldig og random funn! UV1 ikke funger, punktum!

Nå har de noe å leke med til kassa er tom! :nauseated_face::face_vomiting:

“the poster will be available on the Ultimovacs website after the presentation on Saturday, September 14.”

But alas…

2 Likes

Lurer på hva de skal drive med neste par mnd. til avvikling av selskapet?!

Jeg hører rykter om at Carlos skal åpne en terapiklinikk for investorer med aksjerelatert angst.

1 Like

Det trengs absolutt :joy:

1 Like

Alle får en injeksjon av UV1 for å se om det kan hjelpe mot angst

2 Likes

Det er jeg med på.

Men bare hvis Carlos og resten av administrasjonen tar injeksjonen først.

Tror ikke det funger i det hele tatt!
Dopapir har mere funksjon enn UV1 :crazy_face:

Nivået her nå er verre enn hegnar online og jeg syns folk kan holde seg for god til å latterliggjøre selskap og aksjonærer.

On topic så kan de godt snart offentliggjøre den posteren ja. Det er faktisk godt gjort å få statistisk signifikans i en subgruppe hvor det kun er anslagsvis 80 pax. Jeg er enig i selskapet at dette er det verdt å se videre på. Spørsmålet er hvordan det skal skje. Kanskje BMS syns dette er interessant og noe så satse på.

10 Likes

Det er et godt punkt som har druknet helt.

2 Likes

Les mer enn overskriften …

2 Likes