Ja antall events burde vi ha fått, blir vel ingen konferanse nå ihvertfall.
Det er vel generelt ingen dårlig investeringsregel. For min del har grådigheten vært en svikefull venn i flere biotek-aksjer, så det er vel på tide å lære.
Jeg liker tanken på at akademikerne er dem som får liv i UV1 som asset i klinikken. Men den tanken er og blir et hyggelig redemption scenario. Min tiltro til CRO og whatnot er gone. INITIUM botched. Hvem som har skylden vet ikke jeg.
Tapsfølelsen går over, hvis det er noen trøst. Jeg husker godt våren/sommeren, i 2020 var det vel, da jeg satt med cubanske sigarer og kosa meg hver dag. Så kom D-dagen. Hilsen PCIB.
tænker du på NIPU her…?
Tror ikke tankegangen din her er representativ over hodet. Eksempelvis har ulti alene flere prosjekt gående,men det var dette fra dagens nyheter investors hadde satset på. Å skjære alle prosjekt over en kam blir helt feil. Så snøffelens innlegg litt høyere opp treffer nok langt bedre. Her er det satset hardt fra både de som forstår mye og de som forstår litt mindre av leggemiddel utvikling.
Dagens fiasko melding tipper jeg vil legge en betydelig demper på investeringer til denne type prosjekt ganske lenge fremover.
Leser på andre fora at noen håper at det kan være en feilavlesning. Hva er sannsynligheten for det? Og finnes det biotek-case som likevel har blitt en suksess når man har skrudd litt parametrene og endret på doseringer/kombinasjoner, osv?
Både NIPU og FOCUS er akademisk initierte og eide studier. Helland i Norge. Binder i Tyskland. Begge er nobelprisnivå-akademikere som tok UV1 inn i indikasjoner/populasjoner med null håp. Så, kudos til dem. Uansett utfall.
Ja, det er interessant. Ind til videre er det her vi har flaks. Edison value assesment kan give så mye som 94nok/aktie for NIPU/asbestos og 193nok/aktie for FOCUS/H&N ved fuld opnåelse.
UV1 – Malignant melanoma | 2028 | 1,270 | 7,051.2 | 204.9 | 25.0% | 2,021.7 | 58.8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UV1 – Mesothelioma | 2028 | 570 | 3,224.5 | 93.7 | 10.0% | 452.5 | 13.2 |
UV1 – Ovarian cancer | 2029 | 787 | 3,647.8 | 106.0 | 15.0% | 667.5 | 19.4 |
UV1 – H&N cancer | 2029 | 1,370 | 6,649.0 | 193.3 | 25.0% | 1,940.5 | 56.4 |
UV1 – NSCLC | 2030 | 2,683 | 11,631.4 | 338.1 | 25.0% | 3,197.5 | 92.9 |
Det står dog 100% klart nu at UV1 klarer ikke at være universel. Så skulle INITIUM ikke have fejlet. Et totalt spinkelt håb kan vel være om long term OS bliver bedst for INI arm…?
Focus sin første avlesning av primærendepunkt PFS er allerede klart (6 mnd etter Aug 23) men de vil vente til 12 mnd for å inkludere 12 mnd PFS og de sekundære endepunktene OS, ORR, DOR og Safety som kun leses av etter 12 mnd…
Skulle gjerne sett at de kunne slippe 6 mnd primærndepunktet først i den situasjonen de er i… men det er vel ikke mulig.
Vil (helt sikkert) tro det er dialog med begge studieeiere. Uten at jeg tenker noe utover dét.
Tror det kanskje er veldig fordelaktig å vente på 12 mnd OS. Som sagt, 25% OS på ett år med kun pembro i H&N. Klarer UV1 + pembro 40% så er målet nådd.
H&N er noe helt annet enn melanoma. For tidlig å avskrive. Selv om jeg òg må innrømme jeg ikke synes det er veldig mye håp i det hengende snøret akkurat nå.
UV1 kan være en universal kreftvaksine. Det caset er ikke dødt med mindre NIPU og FOCUS ender dårlig. Man må huske at kombo har mye å si, at ipilimumab and nivolumab + UV1 ikke har effekt så kan kombo med andre gi effekt. Focus vil avgjøre mye når det kommer til universal ordet.
"Vi vet at UV1 gir den immunresponsen vi ønsker. Vi vet at den lager de T-cellene vi ønsker. Men vi vet ikke i hvilke kombinasjon og hvilke indikasjoner den virker eller ikke virker. "
NIPU har trods alt en value assesment fra Edison på 94NOK/aktie ved fuld flaks. Ved ikke om ODD er forudsat her, men det kan vel løfte indtjening potentialet ( mulig top sales ) til endnu mere…?
Alt er relativt - der hvor kursen er slået hen nu og med NIPU som har ret stærke og mere sikre data - omend stadig risk ved evt. fase-3 - ja, så begynder casen at genopstå ud af asken…relativt til den nye kurs dog - suk.
Egentlig lidt vildt at Edisons analyse giver et kursmål på 190NOK, hvis man sletter fløflekk bidraget. Godt Q om chancen for de andre indikationer bør skrues ned. Dagen idag har vist at alt kan ske. NIPU det samme. Her var spået ingen chance - vi fik meningsfuld efficacy.
INITIUM - spået bedst og stor chance - vi fik 0.
Hvad med BMS - vil de ikke gerne købe de her resultater af studiet til en klækkelig pris…?
Det må jo slå benene fuldstændig væk under de konkurrerende medikamenter…?
Vi fik et resultat der var en verdens sentasjon for kontrol armen…?
BMS eier allerede ipi+invo
ja, men her kommer Ulti jo med overlegne resultater ifht deres egne…
Litt av en dag for Hagen:
Det stinker noe forferdelig hele greia. Det er alt jeg klarer å få ut av det. 3x pfs i kontroll armen?? Det er helt utenkelig. Hva er pfs for stage 3.
Det stinket av nipu 1,01 vs 0,6.
Der er det noen som ikke har gjort jobben sin på den ene eller andre siden.
Så plutselig går SOC 3x.
Da er det også noe som er helt vannvittig.
Bare å beklage til alle berørte. Det var spikeren i kista for all biotech for min del.
Skattefradraget er en ting, en annen ting var drømmen om å gi familien en økonomisk bekymringsfri fremtid. Det håpet forsvant på mange måter her.
Å tape surt oppsparte penger er vondt, og vi gremmes og pines over denne fiaskoen.
Men hvem er dette egentlig verst for? Tenk på kreftpasienter som i dag mistet et håp om et bedre verktøy mot sykdommen! Sett i det lyset, så er det jo ikke så synd på oss, som kan ta en tur ut i våren for å glemme tapet…