Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Da hadde vi emigrert til Sveits og reddet sektoren.

4 Likes

https://www.dn.no/bors/ultimovacs/oslo-bors/bjorn-dahlie-selskap-ute-av-ultimovacs-etter-dramatisk-kursfall-et-lite-lodd/2-1-1609979

1 Like

Faens dritt Fredag! Dette skulle være dagen jeg satt med ei god flaske pinot noir og tenkte på hvor jævla digg det skulle bli å bare følge med på Ulti framover når BP på BP sloss om å ta de til fase 3 eller oppstart i 100 nye indikasjoner…

Sånn ble det ikke….

Hva fan er galt med norsk biotek? Det er satans lenge siden Algeta, så hvorfor klarer vi aldri å lykkes?

Jeg har kasta av meg skuffelsen men har innsett at jeg IKKE passer til dette. Er alt for blåøyd, klarer aldri å ta gevinst og slik som i dette tilfellet, sikre seg litt.

God helg!

Sitter med mine få aksjer til jeg dauer så får vi se, men nå blir det vel en flaske pinot allikevel :grinning:

24 Likes

13 Likes

Blant dem er Radiumhospitalet-forsker Else Marit Inderberg, som gjennom sitt heleide investeringsselskap Wiarom as eier 250.000 aksjer i Ultimovacs. Hennes eierandel er torsdag priset til om lag 1,9 millioner kroner, noe som gir et papirtap på drøyt 27 millioner kroner fra onsdagens sluttkurs.

-Jeg har ikke vært en investor. Jeg fikk mulighet til å kjøpe aksjer som oppfinner i forbindelse med børsnotering, men har ikke fulgt med på utviklingen hele veien. Jeg ser ikke på det som ordentlige penger ennå, mer papirverdier.

Inderberg er én av tre forskere som står bak Ultimovacs’ UV1-vaksine, og mener at det ikke nødvendigvis var en feil av selskapet å sette listen så høyt som det gjorde.

– Jeg tror mange ble overrasket. Samtidig har den fått mye oppmerksomhet og tidligere data fra lignende studier var positive. De har i tillegg mange andre studier gående hvor resultater kommer snart, som gir selskapet flere bein.

Hun legger til:

– Det Ultimovacs har gjort bra er å ha stabile og langsiktige eiere. Det er det ofte en mangel på i tidligfaseselskaper som Ultimovacs.

Inderberg er enig i at det er dramatisk med et kursfall på over 90 prosent, men sier at reaksjonen i fagmiljøet har vært en litt annen.

– Bare fordi én studie ikke viste positive resultater, betyr ikke det at vaksinen ikke virker. At studier ikke får positive utfall skjer hele tiden i kliniske studier.

En av Inderbergs forskerkolleger, som også satt med en voksen aksjepost i selskapet for noen dager siden, er Gustav Gaudernack. Han har vært professor ved Universitetet i Oslo og er i dag vitenskapelig leder i Ultimovacs.

Hans investeringsselskap hadde onsdag aksjer for omkring 57 millioner kroner, og verdien har falt til 4,3 millioner kroner fredag.

Gaudernack sier til DN at han fortsatt er optimistisk med tanke på forskningen Ultimovacs driver med.

– Jeg bryr meg ikke om et eventuelt børstap for min egen del. Jeg er aller mest opptatt av at disse vaksinene kommer frem til pasientene.

34 Likes

Kjenner meg igjen i beskrivelsen din, og særlig det med å ikke ta gevinst. Og det er ikke første gangen jeg har agert for sent og sittet langt over toppen. det skjedde både i NANO og PCIB. Men en eller gang må det vel klaffe, og i den sammenheng er det godt å lese uttalelsene til Gjelsten, som fortsatt har så mye tro på teknologien at han ikke vil drive med noe dumpingsalg…

4 Likes

Slik jeg har forstått det, så er UV1 fortsatt en solid teknologi, men at det var kombinasjonen med andre legemidler som ikke leverte optimalt. Kan man da se for seg at de prøver andre kombinasjoner?

2 Likes

Første gang jeg begynte å vurdere U var da jeg leste om Gjelsten sitt engasjement. Derfor kjøpte jeg.

Han har ikke solgt en aksje. Jeg har aksjene mine. Jeg står ved hans side. Glem kurs og tenk at du har en opsjon i et selskap med mye substans. Opsjon. Opsjon.

You never walk alone.

Jeg er ikke LP fan eller Molde fan bare som det er sagt. Aston Villa for ever.

Det kommer en ny morgen i U og den kan bli vakker.

12 Likes

For min del er det banalt enkelt at wipen har skjedd. Det lille som er igjen (som blekner vs. det realiserte fradraget) finnes det ikke bedre steder å ha stående i tilfelle akademikerne sine studier setter skapet på plass. Da er det en oppside på mer prosent enn vi så for oss ved PE-met for å si mildt.

12 Likes

All ære til dere som orker å fortsette å holde interessen oppe når det gjelder å følge selskapet tett fremover. For min del er begrepet “apatisk long” et passende begrep nå. Vil være nysgjerrig på hva som skjer videre med de andre studiene, men det som er trist er at vi nå for alltid har gått glipp av muligheten til å komme i nærheten av i pluss i denne investeringen (de fleste av oss i alle fall, vil jeg tro). Om NIPU OS skulle bli sensasjonelt, eller om FOCUS leser av med sensasjonelle tall, så kommer vi aldri tilbake der vi var med de aksjene vi sitter på i dag. Det er fra et investeringssynspunkt såpass dritt at jeg klarer ikke akkurat nå hente noe særlig motivasjon til å tenke så mye på videre utfall.

Hadde vært godt å gjøre som flere her inne har gjort, selge og gå videre.

Sender varme tanker til alle, og vil si tusen takk til alle som har bidratt oppgjennom årene. Så hjelper det meg litt å tenke på at bak disse tallene, finnes mange mennesker som har fått dyrebar tid ekstra her på jorden. Jeg husker tilbake til et treff med Carlos, hvor han snakket om verdien av pasienter som for eksempel fikk være i bryllupet til sin datter. Måneder eller ett år eller to kan bety mye. Så blir det jo med dette bakteppet enda mer trist at UV1 viste seg å ikke ha effekt. Det har jo vært drømmen, at Ulti kunne være med på å løse en liten brikke i den store kreftgåten.

Takk for følget, ta vare på dere selv alle sammen! :blush:

34 Likes

Følger deg @OYV på «apatisk long» i tiden som kommer, klarer ikke å dumpe aksjer her nede.
:crossed_fingers:

9 Likes

Metoo, jeg sitter videre. Jeg reduserte innsatsen noen dager før avlesning fordi jeg stilte meg selv spørsmålet “hvordan vil min økonomi/sparing se ut ved PE not met”. Satt likevel med en bra pott som ble med nedover unnarennet. Tenker jeg blir med og ser hva de klarer å finne ut ved analyse av data samt Focus og TET etc.

7 Likes

Kondolerer til alle som stikker med halen mellom beina.

You never sleep alone.:rofl:

Tenker at vi skal respektere den enkelte sitt valg. Vi har ingen grunn til å hovere. Skråsikkerheten bør vi være ferdige med.

15 Likes

Det er nok mest galgenhumor ute og går nå. At folk stenger posisjonen på dette skal ingen harselere med. I alle fall er det post-doomday stemning på chat:

IMG_0323

4 Likes

Gjelsten er vår tids comback KID​:rofl::rofl::rofl:

Frontiers :

As with other soluble mediators of immunity, too much or too little GM-CSF has been found to promote cancer aggressiveness. While too little GM-CSF prevents the appropriate production of innate immune cells and subsequent activation of adaptive anti-cancer immune responses, too much of GM-CSF can exhaust immune cells and promote cancer growth.

Håper jeg blander rett i glasset i helgen, har man bommet med UV 1 og GM CSF

NIH.Gov ; A decrease in the antioxidant, glutathione (GSH) was observed after SH-SY5Y cells were treated with GM- CSF .

2 Likes

Solgte du og så kjøpte inn igjen? Er det noen fordel med det vs. å sitte med dem og heller realisere tapet før nyttår? Frister gjøre det samme for å slippe se på det rødeste regnskapet noensinne som Initium skapte i portfolien 😮‍💨 Evt. bare se på blodpølen en stund fremover og huske tilbake på at jeg «aldri skulle inn i bingotek» før jeg ble solgt på Ulti-caset :roll_eyes:

Poenget er å ha en opsjon

Om du har tapet i ASK eller IKZ tar det litt tid å få avsluttet kontoen, og mange glemmer å ordne det i tide før nyttår. Ellers er det vel ikke noe bedre å realisere nå sammenlignet med senere om du uansett tenker å gå ut og inn igjen relativt kjapt.

2 Likes