Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Om dere hadde vært Gjelsten - hva ville dere ha gjort? Ville dere ha lagt flere hundre millioner kroner på bordet for å fortsette med UV1?

1 Like

Er dette det eneste alternativet Gjelsten har for å finne ut om Ultimovacs har en fremtid?

Åpenbart ikke…

Jeg personlig ville sett an NIPU OS-data nå og tatt en avgjørelse etter det. Er det bra nok for fase 3 ville jeg kjørt det løpet. Siden FOCUS, LUNGOVAC og DOVAC er sponset utenfra er det lite risk i å kjøre dem ferdige også/se resultatene. Funker det like bra i fase 2 som i fase 1 i kombo med Pembro er det fortsatt et stort marked på den fronten. Eventuelt kan man bli en medisin som kun brukes på NIPU-indikasjonen i første omgang. Det er litt vanskelig å få det regnestykket til å gå opp totalt sett, men cost herfra til mål bør man klare å rettferdiggjøre, spesielt om de øker eierandelen betraktelig.

Det avhenger nok av hva de dypere analysene av Initium sier Valdi. Og beslutningen kommer nok ikke før etter Focus tror jeg.

1 Like

Jeg sitter selv fremdeles med alle mine aksjer, og har selvsagt ikke kjøpt aksjer på bakgrunn av at CFO har kjøpt X-antall aksjer. Men i den situasjonen selskapet er nå er det faktisk et argument for å selge selv, når den mannen som burde ha best oversikt over økonomien i selskapet selger alt han har til bunnkurser som nesten tilsvarer kassebeholdningen.
I mitt hode er det egentlig bare to akseptable grunner til at en CFO gjør dette, a) han skal slutte eller b) det er banken som tvangsselger posisjonen hans. Og i begge disse tilfellene burde det vært opplyst til markedet, og at journalisten i FA ikke stiller spørsmålet om hvorfor han selger er jo også pussig.

Til sammenligning meldte CFO i Nykode at han kjøpte aksjer i forrige uke, og hvorfor Ultimovacs tydeligvis har valgt en minimumsdefinisjon på hvem som er innsider er for min del helt uforståelig.

Selskapet har jo sagt at de skal kutte kostnader for å øke selskapets cash run-way, og om CFO er involvert i dette er vel det også innsideinformasjon.
Så for meg så er dette et helt unødvendig vådeskudd i foten som skader selskapet og oss aksjonærer.

16 Likes

Hadde jeg vært Gjelsten så ville jeg ventet på FOCUS og kanskje DOVACC. Om de ikke overpresterer, så er der ikke liv laga. Kort og godt.

Jeg kjøpte når det falt fordi jeg trodde på et sprett opp igjen. Det har ikke skjedd, og jeg er nå ute.
Det kjedelige faktum er at det er lite som tyder på at UV1 fungerer, og om det fungerer så er virkningen begrenset. BP betaler ikke milliarder for “kanskje”.
At man må finregne på effekten etter NIPU er ikke et godt tegn. UV1 behøver noe nær et mirakel påskehøytiden verdig.

2 Likes

Du tenker kanskje ikke over det, men det er noe ganske unikt lite flatterende (og en gjenganger på børsforum generelt) med slik kappevending. Kan du ikke heller si at du vil ta en rask trade neste gang, da.

20 Likes

OS-data i NIPU kom veldig raskt etter studiet, bare 7 mnd etter LPD kunne man allerede se signifikant effekt på OS. Så spørsmålet er, vil den trenden fortsette, altså at OS blir bedre og bedre over tid. Det tror jeg, og utdypet hvorfor i en tidligere post. Men et viktig og negativt poeng er at INITIUM var eneste studie som hadde FDA sine øyne pga. stort antall pasienter i USA. Med resten av studiene er det mer Australia (NIPU), Tyskland/EU(FOCUS) osv. Så det blir litt andre myndigheter som ser på resultatene tror jeg i første omgang, om jeg har forstått riktig på den fronten.

5 Likes

Nei, jeg tenker ikke over det. Det jeg tenker er at jeg vil pensjonere meg tidlig. Da nytter det ikke å være forelsket i en aksje, og med en “flatterende” oppførsel. Blir ikke mye sangria av det, si’!

Og - det er faktisk mulig å komme til nye konklusjoner etter hvert. Det er tilrådelig å vurdere sine investeringer innimellom, og enkelte oftere enn andre.

2 Likes

Det er fair. Ren kappevending og skriverier ut fra egen posisjonering er derimot lite sympatisk og ofte mer påfallende enn det de som driver med denslags tilsynelatende er innforstått med.

6 Likes

Litt usikker på hvorfor du skriver noe overhodet, når det du skriver kun reflekterer hvilken posisjon du har i aksjen og ingenting annet?

1 Like

Det er godt over i terreng for manipulering om man sitter og hausser og baisser om hverandre ut i fra egen posisjon. Helt vanlig på en del andre forum, ikke på TI.

17 Likes

Jobber med en liste over alt som skal skje nå i caset ut ifra kalenderen, men er så mye som ikke har en bestemt dato eller tidsrom, så blir mye usikkert mtp. når ting vil skje.

Eneste vi spesifikt vet er:


image

ASCO datoer 31.mai-4.juni.

Regner derfor med at INITIUM oppklaringen bør komme nå på torsdag, eller i hvert fall en beskjed om WTF som skjer.

4 Likes

Han er da i det minste ærlig om sine intensjoner / kjøp / salg.
Verre når det er kamufluert i mine øyne.

2 Likes

Ulti er skikkelig dårlig ass. Fjottselskap. HR 0,95. Helt grusomt. Totalhavari, imho.

Edit: Nei, nå gikk det i surr her, kjøpte jo en bøtte Ulti i dag med PHO-pengene. Pokker.

Ulti er veldig bra folkens. INITIUM er bare et lite skjær i sjøen. Sånn på størrelse med Island. Men det er fint mulig å seile over Atlanteren uten å treffe Island. Er det ikke?

1 Like


FTF aksjer? :thinking:

Enten så har FTF solgt hvor JPM er kjøper, eller så er JPM mellomkonto for aksjene til FTF. Det vi vet er aksjer fra JMP kontoen får til GSA.

Jeg vet ikke om “finregner” er riktig beskrivelse av det selskapet foretar seg i disse dager…

Jeg ser for meg at de går igjennom tallene og sjekker integritet og mulige feil, går igjennom de ulike pasientene på ulike sites, ser hvilke som eventuelt har fått respons og ser etter mønstre der, sammenligner lokal og sentral review, kanskje snakke med behandlende klinikere for å få et mer utfyllende bilde.

Hovedmål må være å finne ut av det steinpussige som har skjedd i kontrollarmen og å se etter tegn til respons på UV1.

9 Likes

Skal Local Review komme Ulti to the rescue igjen?

Kan jo bare ta en NIPU og mene at typ 45 i kontroll har fått progresjon.

1 Like

Håper dette ikke er representativt for de nye aksjonærene som har kommet inn i aksjen ?

Vet ikke om man skal le eller grine når man leser sånt :joy:

Sakset fra Hegnars tivoli:

Møkka selskap

Porche gutten

ULTIMOI dag kl 17:52446

Dette er kumøkk, eselmøkk og noe dritt. Et selskap hvor selv finansdirektør rømmer bør man holde seg unna. Jeg solgte idag. Dere som fremdeles er inne vil lide ser bare veien mot null i sakte film. Jeg for legge min porche drøm på hylla. Takk for meg

1 Like