Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Jepp + at han kan by 7-10kr/aksje og få avslag, og så går det greit? De har jo sagt lenge at Ulti eierandelen er et unntak fra deres vanlige strategi. De liker bedre å sitte med 75-100% av et selskap.

Time to take exit or exciting times? :wink:

2 Likes

Ja, den som visste det du….

1 Like

Det har vært bred enighet at Ultimovacs har blitt drevet de siste årene på en helt eksemplarisk måte. Selskapet har holdt frister og levert etter planer. Forskningen og tidlige studier har gitt sterke signaler om at UV1 virker.

NIPU fulgte opp selv om to streker fortsatt ikke er satt under den studien.

Så kom Initium med fantastiske resultater for pasientene med 300% over historiske studier og real behandling. Det ble en fail men ingen investor forstår noe ennå eller har fått noen dypere analyse.

Kursfallet var et sjokk men hvorfor man her inne skal drive med surmula suttring over U forstår jeg ikke. Selskapet har vært 100% ryddig.

Er det noe selskap, basert på tidligere erfaring, som jeg har tillit til kommer til å gi faglige analyser og begrunnelser for situasjonen i Initium, så er det ledelsen i Ultimovacs.

Marked er marked men dette er ikke over.

14 Likes

Nice! har nettopp fått tilbake 56 000 av min 400 000 kr investering i ULTI

Opp på hesten igjen :muscle:

Skjønner egentlig ikke hvorfor mange legger så mye vekt på at Gjelsten kjøper flere aksjer. Hvilken medisinsk kompetanse har egentlig han til å vurdere videre muligheter,?

4 Likes

Har du ikke hørt om Dr. Gjelsten???

Jepp ikke doggy style men Horse Style

Akkurat som vi på TI bruker polygon, ketilaj og boblegutten så sitter nok han på en del eksperter som har noe å si om utviklingen?

Fyren er jo god for flere mrd :sweat_smile:

Om ekspertene og TI gjengen treffer/har truffet på sine spådommer er en annen sak men at den største eieren/ ansatt til den største eieren, som sitter i styret kjøper burde man ikke ta så lett på syns jeg.

6 Likes

Kanskje han har mer moralske enn medisinske grunner til kjøp? For å vise at han ikke svikter selskapet i denne krevende stund? Han har jo råd til en slik posisjon…

2 Likes

Poenget er vel at en av de store risikomomentene ved Ultimovacs er videre finansiering, og med alle de andre store eierne som har kastet kortene er det et viktig signal når Gjelsten sin representant i styret investerer litt penger i caset nå.

Uten finansiering er jo alle pre-kommersielle biotech dødsdømte, så derfor er dette viktig - den medisinske delen finnes jo i selskapet som tidligere er jo kanskje ikke helt håpløs selv om Initium misset.

10 Likes

veldig bra poeng

Jeg kjøpte tilbake min opprinnelige del idag.

Kun for å slippe å sitte på en dobbel skuffelse…først ved nedtur og så ved en eventuell opptur hvor man ikke er med…blir såpass små summer at det er verdt forsikringen.

Angrer nesten allerede men ok det får bare stå til.

Virker jo som de fleste som er inne nå er enten mørbanka eller spekulanter.

Synker det til 3-4 kroner spiller det ingen rolle.

12 Likes

Jeg sitter også med en en liten “pott” - heller sitte på den så lenge at man ikke går glipp av en eventuell pivotering av verdien!

Ble plutselig fart i aksjen på grunn av et innsidekjøp, som sannsynligvis ikke er annet enn et støttekjøp, og da må vi anta at kursen faller igjen til uken. Det er vel tvilsomt om Schüssler handlet med bakgrunn i antagelser om at det vil komme positive, medisinske nyheter.

Ja han kjøper nok fordi han ikke ser noen gode utsikter for selskapet :sweat_smile:

1 Like

Han ser akkurat det samme vi andre ser. Så velger han å kjøpe på det.

1 Like

Er vel ikke helt far fetched at styremedlemmer ser mer enn vi ser.

PS, jeg er ikke inne nå, trader litt her og der.

Missforstå meg rett, jeg mener ikke at ditto inside salg er positivt :sweat_smile:

Det er et lyspunkt at insidere faktisk kjøper etter kursmassakeren.

3 Likes