Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Kom den mld nå? Følger ikke veldig godt med, så lar chatgpt summere opp meldingen, på en “folkelig måte”:

Ultimovacs har fullført den utforskende fase I TENDU-studien av TET-vaksineteknologiplattformen og har nådd det primære målet. Dette var en doseøkende, først-i-menneskelig fase I-studie som viste god sikkerhet og toleranse over alle dosegrupper, og som dermed oppfylte det primære målet. Dataene inkluderte observasjoner av immunaktivering med vaksinespesifikke T-celleresponser, som også oppfylte det sekundære målet.

I tillegg til resultater fra studien har Ultimovacs gjort fremskritt innen preklinisk forskning, teknologiutvikling og produksjon av produktet, noe som gir en verdifull plattform for fremtidig utvikling av TET-teknologiplattformen og TET-baserte vaksinekandidater.

Den Tetanus-Epitope Targeting (TET) teknologien tilbyr en tilnærming til å styrke og øke T-celleresponser mot svulstceller ved å konjugere kreftspesifikke antigener og peptider som er avledet fra stivkrampe til én molekyl. Teknologien utnytter den immunaktiverende funksjonen til immunkomplekser som dannes mellom de stivkrampe-avledede delene av TET-vaksinemolekylene og forhåndseksisterende antistoffer mot stivkrampe som følge av standard stivkrampevaksinasjoner. Strategien tillater dermed målrettet levering av antigener og adjuvanssignaler til dendritiske celler. TET-teknologien er en plattformteknologi for generering av nye, først-i-klassen kreftvaksinekandidater som kan tilpasses mange typer kreft.

1 Like

Nei, den meldinga er fra slutten av desember i fjor. Det har vært ganske stille om TET / TENDU fra selskapets side, og av en eller annen grunn har det ikke blitt meldt at de skal på AACR nå rett etter påske. Men det skal de altså.

Altså, hadde han vært CEO of CFO i hvitfisksektoren / fiskeindustri i 1980-årene, så kunne jeg forstått “logikken” / hangen til å gjøre en sånn investering, for på den tiden klarte man jo å trylle bort omtrent alle pengene man investerte i sektoren, ofte nesten over natta (den gangen jeg var ung og jobbet i sektoren selv, var det sånn at gamlingene kom på jobb i arbeidsklær med logoer fra 6-7 konkurser siden – snakk om veteran / legende-status liksom :joy: ).

Men Schüssler var CEO og CFO i 1990-årene, og da begynte jo hvitfisk å bli lønnsomt igjen.

Så nei.

1 Like

Får håpe vi nå er inne i klatreperioden til 20-30 tallet.

4 Likes

Tror du virkelig det? Tror du ikke Fredag bare var scenesatt av tradere lik den forrige oppgangen på 25%?

1 Like

Ingenting ville glede meg mer enn om Ulti nå startet en liten tur oppover, men jeg må innrømme jeg prøvde å selge min lille pott på Fredag da klokka nærmet seg 1625.

Sånn gikk det ikke så sitter fremdeles med min lille pott og det er så lite så den får stå i ro til ASK må gjøres opp…

Det er nå et ganske sterkt signal at et styremedlem og representanten til største eier kjøper 50 000 aksjer.
Kan hende shorten oppfanget det signalet også.
Det kan jo handles på auksjonsprisen etter at auksjonen er satt og det ble fyllt på på kjøpersiden og omsatt 60 250 aksjer synlig mellom 16:25:02 og 16:28:37 på fredag. Så noen var ivrig etter å kjøpe eller kjøpe tilbake og noen så sitt snitt til å selge selvsagt også. Hvem har rett?
UV1 kan muligens ha fungert som forventet, men problemet var bare at SOC overpresterte 300%.

Enig, og poenget er jo at han i egenskap av sjef i Gjelsten-systemet er nøkkelen til å få finansiert selskapet videre.
Uten Gjelsten med videre ville det jo ikke være andre hjørnestensinvestorer med som hadde gjort det troverdig at man kunne klare å reise mer kapital.

3 Likes

Her er forslaget til et nytt og litt slankere styre:
image

7 Likes

Tror vi må foreslå også en av toppene FTF som styremedlem da blir det lanskje litt vondere å drive utlån

Shorten er rimelig uinteressant nå, det er ca 10 mill kroner og en dags omsetning, mot tidligere 150 mill og 20 dagers omsetning.

Så fokuser på noe viktigere er mitt råd.

3 Likes

Det var ikke så alvorlig ment. Fornuftig med lite og effektivt styre

Helt ærlig leser jeg så godt som 0 ut av det.

Fyren figurerer hvert år på toppen av skattelistene i bærum. Det er en avrundingsfeil for han om han legger i 300.000 kroner i aksjer i et eller annet selskap.

2 Likes
6 Likes

Har dette noe med Ulti å gjøre?

kanskje han kjøpte seg en styreplass med det innsidekjøpet :laughing:

1 Like

Ja, dette er analyser fra den første fase 1 med UV1 i prostatakreft. Der nok en gang hva man ser, skulle (eller med en fortsatt reell sannsynlighet skal) forklare klinisk effekt av vaksinen.

4 Likes

Abstraktet er datert nå 22 mars men når gikk selve studien/ behandlingen, for den ligger vel noe tilbake i tid så dette er oppfølgning?

Er det noe short som skal dekkes inn før generalforsamling, har ikke fulgt med så mye i det siste?

Ja, men det er helt andre forhold enn det var for shorten før PE not met, så ville ikke lagt mye vekt på det mtp kursutviklingen