Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

image

Tekstbokeksempel også.

7 Likes

Kveldens melding om orphan drug designation får ikke sevjen til å stige enormt hos meg, men den kommer likevel på et tidspunkt der momentumindikatoren var i ferd med å vise at selgerene begynte å gå lei, så dette kan kanskje ha vært bunnen for denne gang

6 Likes

Synes det ser pent ut på Weekly nå - spesielt om vi avslutter over 118. Da sluker vi foregående ukes røde candle og kombinert med tangering av MA20 (som så langt har fungert rimelig fint som støtte i Weekly) så kan vi nå stå ovenfor en trend-endring. Kjøpte ikke igår under 110 og angrer litt på det - tror ikke vi får se 90 som tidligere nevnt. Men 125-130 vil nok bli tøff å knekke uten gode fundamentale news.

2 Likes

Ikke så mye å oppdatere da det fortsatt er rimelig uavklart. Vi falt videre nedover - helt ned mot 100kr faktisk og klarte ikke forsvare området rundt emi (120-125). Valgte selv å redusere beholdningen i ULTI denne uken men mest pga ruglete makro men også fordi jeg synes den så litt svak ut etter positiv news om ODD. Avslutning på 107 for uken er vel helt ok men synes at det blir mer og mer sannsynlig at MA50 (89-90kr) i weekly kommer i spill - både pga aktør som dytter på kursen med miniposter samt et generelt ruglete børsklima. Vi har også relativt god volumstøtte rundt 80-90kr. Aksjen begynner å bli oversolgt men det er absolutt rom for å ramle ned 15-20kr uten at det er noe dramatikk i det…!

Weekly chart under:

I Daily chart er det primært MA200 (ca. 92kr) som virker å trekke litt.

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

6 Likes

4 Likes

MA200 er nok den man kan se mot om det skulle krakke på indeksene (det ville vært litt av en gavepakke i så fall). Nedsalg og press fra nevnte aktør har opphørt, med et umiddelbart resultat på både volum og salgspress. Ses også godt på acc/dist.

Liten digresjon: listene er gull verdt! Det er som før/etter Kristus i tidsregning for oss retailaksjonærer. Takk @pdx

4 Likes

7 Likes

3 Likes

5 av de siste 6 innleggene har intet med TA å gjøre. Skiv på andre tråder om dere ikke har noe teknisk å bidra med!

Ser fint ut, i mitt chart finner jeg grunnlag for å skyve key support sone et godt hakk oppover

Grunnene er at 200 dagers snittet har seget oppover, og vi har hatt en pen liten bunnformasjon hvor vi ser rekyl i dag.

7 Likes

Jeg har kjøpt litt aksjer i dag, men det er knivfanging, kjøpssignalet er brudd opp gjennom 110

Noen dager med basebygging og kanskje en washout ned til MA200 ville gitt et bra set-up ved brudd på 110

6 Likes

Jeg tenker akkurat det samme. 89-92kr ish hadde vært et fin-fint sted å snu opp.

1 Like

Har sett mot MA200 en stund ja. Den ligger på 92,84 nå og for min del kan det bli dobling om den kommer dit. Tror ikke jeg gambler på undershoot her :blush:

Noen som har synspunkter på kilen jeg har tegnet her? For smal?

1 Like

Småpen MACD-crossover.

5 Likes

Den kreker seg oppover mot 110 som mange ser på

200 dagers snittet kommer sigende etter

2 Likes

Momentum indikatorene begynner å peke rette veien, så lov å håpe på at den kan etablere seg over 110 om markedet stabiliserer seg fremover.

Har vært jobbet hardt for å holde denne ned i det siste. Med store volum som kan være handlet gjennom dark pools.

Mandag 6 des… ble det omsatt over 160k, men bare drøyt halvparten ble handlet gjennom meglerhus.

3 Likes

Får se om ikke yndlingsindikatorene mine krysser igjen i romjulen da :wink:

2 Likes