Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Takker for meg alle sammen; min post ble slettet som off-topic, mens andre poster som beskriver det samme får stå

Et utrolig slitsomt forum!

Hell og lykke alle sammen- og pass nå endelig på å ikke mene noe annet enn flertallet!

3 Likes

Flere av innleggene her passer best i småprattråden, men enig i at flere av de er i gråsonen :slightly_smiling_face: god helg videre!

1 Like

Ned under emi-støtten nå. Noen som har kontroll på neste nivå hvis den skulle bryte ned herfra?

1 Like

Teknisk ser det ikke akkurat superbra ut:

Dobbeltoppen som jeg tidligere tegnet har spilt seg ut og kursen falt som ventet ned til MA50. Dette trass i @h3nk1 sin (sikkert ganske spøkefulle) emisjonsgaranti mot fall under 125. Håper likevel ikke du slutter med aksjer… :wink: Sub emikurs er tross alt business as usual i biotek…

Nå har kursen og MA20 også brutt under MA50 i en nedadgående trend, så da er spm hvor det kan snu opp igjen. Svaret er naturligvis hvor som helst, men med teknisk begrunnelse som krav ser jeg ikke så mye annet enn MA150/200. Historisk ser MA200 ut til å være mest relevant og da er vi tilfelle ned mot 90. Kanskje noen her kan fikse et alternativt chart med noen fib-nivåer nedover?

For meg lever ikke TA i et vakum for seg selv, så jeg synes 90 virker for langt ned ut fra det fundamentale. Ikke satt meg nevneverdig inn i teknologien, men kjenner til Pipeline omfang og progresjon, og ser muligheter for gode meldinger. Har derfor begynt kjøp på 121, men blir ikke fryktelig overrasket om jeg må tåle ned i -25% på den posisjonen for en periode faktisk.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

7 Likes

7 Likes

Jeg ser hva du gjorde det med å sette @h3nk1 på en rakett den 18. april. Da må vel shorten (hvis ikke den allerede er dekt inn) være på vei tilbake til FTF før generalforsamlingen som er 21 april :sweat_smile:

1 Like

Faktisk intensjon i hver linje her, så ikke en tulle analyse. å treffe GF var flaks
Våren 2022 generisk var tanken

1 Like

Skal helst bounce omtrent her om den ikke skal falle under volumprofilen’

Langt ned til 200 dagers snitt og volumprofil støtte, derimellom er det ikke så mye utenom at momentum etterhvert vil bli litt oversolgt

2 Likes

Hvorfor moderator slettet posten min som svarte ut et direkte oppspill til undertegnede, hensyntok at emikurs ble brutt for så å vise til hvor volum kom inn i chartet er beyond me.

Uansett:

Jeg anser volumet som kom inn i midten av september som relevant, og er posisjonert deretter.

2 Likes

Om en legger på fib - nivåer i chartet, ser det slik ut. Støtte fra fib 61,8 ved ca. 109,6.

2 Likes

Den kommer også inn sammen med 200 dagers snittet på 109

Rsi begynner å sige seg nedover mot oversolgt, da kommer det ofte et siste hjertesukk av et nedsalg

SMA hos meg ligger helt nede på 90.
Men kursen bør ha noe støtte fra tidligere toppnivå her rundt kr 110, samt at kursen i skrivende stund er under Bollingers Band noe som pleier å være et kortvarig opphold for alle aksjer rent generelt.

1 Like

Aksjen har ikke vært mer oversolgt siden notering (inkludert koronakrakket).

Da ser vel du på daily?

@Savepig la vel ut 4h

Ja så på daily da jeg mener det blir mest benyttet.
Her ligger SMA 100 like oppunder 110.

1 Like

Oi, feilklikk fra min side her, var daily jeg mente å se på

Det tar jo selvsagt min betraktning om 200 dagers helt ut

En annen gang kan det være en av oss andre som legger ut med feil timeframe. Fort gjort.

Ja 200 blir jo feil - men passer med MA100 :wink:

@Investor6 enig i at daily er mest brukt

I dag fikk vi en Bullish Engulfing Pattern, trolig den beste trend reversal indikatoren!

5 Likes