Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

“Big Charts” fra MarketWatch.

Brøt under 99-100, så er et litt bearish bilde aksjen tegner opp, med 96 som en sisteskanse. Sikkert mange som legger opp kjøpsordre nedover og smører seg med tålmodighet.

1 Like

Shorts / selgere har defacto full kontroll i dette papiret. Ingen har vilje/evne/incentiv/etc til å kjempe imot. Støtten brytes idag og det er nå lite som stopper denne fra å sige videre nedover. Først ca 90kr og deretter ca 80kr hvor vi møtet glidende snitt (i daily chart).

Hvilket glidende snitt du mener på 80?

Jeg har 50 dagers simple moving average på 91 ,6, den hadde det vært veldig attraktivt å holde seg over.

Serviett-TA’en min var noe unøyaktig. MA50 på 91 ish og MA100 på 83-84.

EDIT: Best case nå er snu på MA50. Next / worst case er snu på MA100.

EDIT 2: Evt. at vi snur her midt mellom MA200 og MA50 :slight_smile:

1 Like

MA200 / MA100 / MA50

1 Like

Ligger vel an til en småepisk trippel-quadruppelbunn om man zoomer helt ut.

MA50 på 90ish sammenfaller også godt med en linje som treffer tydelige topper/bunner helt tilbake til des 20. Fremstår som en støtte som helst bør holde ja…:

Feil tråd :wink:

Fantastisk!

Takter fint inn mot helgeclose, kom litt volum nå etter lunsj

Close over 108.4 som var toppen på tirsdag hadde vært kult, close over 111 veldig bra.

Edit:
Veldig som forventet at en del har lagt inn salgsordrer på 108,4, så kom en liten rød candle derfra.
Haha nei det ble faktisk en veldig stor candle :see_no_evil:

2 Likes

Ååå … de klarer nok å klemme den ned igjen. Som du sier - trenger (mye) mer volum om dette skulle ha vært / skal bli en overbevisende bevegelse opp.

EDIT: 3t på å bygge opp kursen - 15 min på å sable den ned :rofl:

1 Like

Kroneksempel på hvorfor man alltid skal være mistenksom hvis kursen kryper seg langt opp på lavt volum.

Edit:
Med mistenksom her, mente jeg kun å innta en defensiv holdning og være litt avventende.

Men man skal ikke bruke alt for mye energi på intradag bevegelser, close over 100 er fremdeles fine greier hvis den klarer. Da jobbes det videre mot 50/200 golden cross

Jeg må innrømme at jeg ser den ikke, @Savepig. Kan du merke på hva du tenker er mistenksom kurskryping på lavt volum her for meg, holder med en markeringspenn pil på en dato/pris punkt du sikter til?

edit: Tror jeg skjønner hva du siktet til, når jeg så hpbjørn sitt minutt for minutt chart rett over

Vet ikke om man kan forklare det så veldig mye bedre enn hva @Hpbjorn gjorde over her.

Det jeg mener er at man skal være forsiktig med å kaste inn alle chipsene på en sånn oppgang som har brukt timesvis på kverne seg sakte oppover trappene, fordi aksjer har en veldig tendens til å ta heisen ned igjen.

Spesielt gjelder dette ofte på fredager, fordi en god del tradertyper lukker posisjonene sine før helgen.

Det finnes en god del tradertyper som lukker posisjonen sin hver eneste dag @Savepig . Du virker så uendelig naiv med den linjalgnukkingen din i denne situasjonen

Ser for meg ut som 1-3 kjøpere og 1-3 selgere som til sammen gjorde 6 handler. 2-4 på bid og 2-4 på ask, bid-salgene ser lavere ut ang. volum enn ask-kjøpene.

Er nok bare samme gamle som vil ha den ned, men at vi ser initiativ med 20k+ ordre på ask er en fin endring.

Rakk ikke å ta screenshot, men det ble flashet 29000 på kjøp, og de ble tatt ut

Her er dagens største så langt

Tid Pris Totalt
14:18:31 104.6 26202
14:17:20 103.8 12783
14:18:25 104.6 7663
13:29:12 108 4985
14:57:59 101.8 4475
13:29:39 108 4229
13:29:07 107.8 4103
14:24:30 102 4000
2 Likes

Tipper det ble satt nye shorts idag

EDIT: Tenker egentlig litt som @Savepig over - 99-100 (ish) er et kritisk nivå å holde. Her har vi MA200 (og de andre glidende snittene er på vei opp) samt vi har fått bygget en volumstøtte her.

Tipper dette har null med short å gjøre. Og at det er en eneste aktør.