Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Også «skräpaktie» da, gett. Disse svenskene…

ganske moro at se - om der bliver truffet blink i Initium får han sig en shok om hvad skrap-aktien kommer til at lave… :slight_smile:

Mye å like her

15 Likes

Stanger opp mot et motstandsnivå akkurat her vi er nå, erfaringsmessig har de det ofte med å ryke til slutt, og da er vi plutselig oppe på neste trappetrinn som er den store stygge ulven (134 ish)

8 Likes

Pen utvikling de siste 14-15 dager. Fin vending ved MA200 og idag en flott utvikling med fint volum så langt - understøttet av innsidekjøp.

Forventer at vi vender ned herfra (denne gang til ca. 120) før vi beveger oss oppover igjen - men på ingen måte “påkrevet”. I området rundt 120 ligger f.eks både MA50 og MA100 og solid volumstøtte - ikke minst representerer dette nivået bruddstedet tilbake i juni '23.

Har selv god tid så foretrekker en rolig reise med robust chartbygging på veien. Men når alt dette er sagt så ser det vitterlig veldig pent ut akkurat nå…!

8 Likes

Ulti pleier gjerne å stange litt på hver “tier”?

Vakkert VCP-mønster :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

Drøyt viktig nivå vi er på vei opp til nå. Har buttet i mot mange ganger, mye luft over.

14 Likes

Håper selv på litt påfyll litt lavere i trendkanalen

2 Likes

Ja, tror du kan få så lavt som 118-120 (ref min egen post et par innlegg lenger opp)

hvordan så trenden ud dengang kursen var 70 NOK …? Nu er vi x2 højere og man håber på små tilbagefald…? håbet om tilbagefald kan blive knust af short inddæk anytime…

Litt usikker hva du tenker på her men tolk innlegg på ULTI-TA tråden som innspill på det store bildet og kanskje ikke nødvendigvis ikke bare for hodl’erne (dvs. de som sitter uansett). For noen av oss ( :nerd_face: :nerd_face:) er det faktisk ganske interessant å tolke kursgrafer og spå på både kort og lang sikt. Du får ingen garantier og ingenting som postes her er heller ment som skremsel - mer antydninger.

Personlig tror jeg risikoen nå (gitt det fundamentale bakteppet) er maksimalt ned til ca. 120kr men jeg hadde definitivt ikke sitti nede på 120kr og venta på å fylle opp sekken om jeg var under-weight. Jeg er videre “accurate-weight” nå og skal hverken kjøpe eller selge - men gitt innsidekjøpene vi har sett i det siste frister det mer å fylle på enn å tappe ned på beholdningen på kursen vi er nå (130kr p.t.).

Lykke til alle sammen med deres disponeringer og disposisjoner i ULTI spesielt og aksjemarkedet generelt fremover i 2024!

11 Likes

Er jo noe i gjære her da, men det flytter seg gjerne ikke like fort som på lavere timeframes. Har vel i strekmann-teori brutt opp, så får vi se hvor mye krutt det ligger bak.

Litt artig å følge med på spreaden når aksjen rykker litt opp, det vil vel også være en god indikator på kjøpsvilje om noen driter i “høy spread” og kjøper okke som. Da regner jeg med marketmaker/tradere vil flytte ordrebildet nokså fort.

4 Likes

Det er DEFINITIVT noe i gjære her (blunk, blunk, smilefjes). Putrer godt under grytelokket her. Med fare for å ta hausse-ord i min munn så synes jeg chartet ser rimelig eksplosivt ut.

Men: Husk datarisiko!

6 Likes

I min bok hadde fredagsclose over det runde tallet 130 vært en pen liten milepæl.

Semper meminisse pericula cum data

7 Likes

Ok… :ok_hand::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ja, mye kan gå tapt i en slik investering!!

Er skandale nesten at forumet er gratis, så mye livsvisdom man får servert her så man slipper å gå på store smeller.

Et par glidende snitt tidbits på chartet i dag som er med og indikerer opptrend:

200 SMA har begynt å lirke seg oppover.

100/200 bullkryss inntreffer i dag.

7 Likes

Skulle gjerne sett en break-out på høyt volum og etablering ny range inn mot Initium.

2 Likes

Solid motstand på 130.

1 Like