Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Støtte på 127?

Skjermbilde 2024-01-09 kl. 09.19.28

:zzz: :zzz: :zzz: :zzz:

1 Like

tja, er det det? Ikke teknisk vel?

de glidende gjennomsnittene på chartene på Nordnet flytter seg rundt avhengig av hvilken tidsperiode man velger. Hvilken tidsperiode er det riktig å bruke?

Daily

1 Like

Altså 1D på Nordnet viser kun 1 dags chart.

Still det inn slik at hvert candle representerer én dag

Ikke at vi skal starte en monsterdiskusjon her, men det finnes iofs ikke noe “feil” eller “rett”, men det er jo noen forskjellige som er populære å bruke, men smaken er som baken.

SMA 50/200 er et laggy sett som glatter ut mye, og som sier litt om langsiktig trend.

image

Da må du som de sier her over ha daily candles for at det skal bli relevant.

image

For Ultimovacs er disse veldig pene nå, helt som man ønsker. Man har også nettopp fått 100/200 bullish crossover.

12/26 EMA er en annen populær kombinasjon som er mye mer kortsiktig og funker fint både på time og dag.

er ikke ute etter noen monsterdiskusjon nei, lol

ser du har 6 måneders vinduet valgt her (6M). Er det fast eller bytter du rundt? Fordi SMA’ene endrer seg basert på om du velger 1D, 1U, 1M, 1 år osv.

Har jeg ikke tenkt over, ser jo likt ut på 6 måneder og 1 år. Men ser at de blir rare på andre tidsranger ja!

Bruker bare TradingView jeg, så er ikke så kjent med nordnet sitt tool.

2 Likes

Takker og bukker

  1. :slight_smile:

Nå kribler det litt mer.

5 Likes

Spennende!

Mer volum, og ukeclose over 134, så er det kake og sjokolademelk

4 Likes

Sånt liker man, volumbaren gjør det ikke akkurat verre.

9 Likes

Det er så mye trøkk på biotech i USA nå at jeg tror 134 ryker uten selskapspesifikke nyheter .

2 Likes

Har begynt å kikke litt på disse VCP-formasjonene, og her følger vi jo omtrent læreboka. :innocent::star_struck:

8 Likes

sover du fortsatt?

Neida, jeg våknet når volumet kom :wink:

1 Like