Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Virker som dette motstandsnivået revnet uten store problemer. Hva er neste motstandsnivå dere sjamaner ser på? :slight_smile:

Slik jeg tegner mitt chart, så er det spesielt etablering over det jeg har som key resistance zone som er virkelig spennende. Så den er veldig oppe i spennende terreng nå, men på alt for lavt volum til at det kan settes to streker under svaret, vi venter fremdeles på at skikkelige kjøpere virkelig skal melde seg på.

Market cap 4,8 milliarder i skrivende stund, omsetning 4 millioner kl 10.30 (som er en god start)

4 Likes

Ser veldig overkjøpt ut på RSI også, så det ligger vel an til en sunn pullback snart?

bilde

5 Likes

Lurte på det samme, men Janus gutta må vel svette litt de og nå? :grin:

To ankepunkter:
På timechartet har rsi i ulti ofte gått skyhøyt over der det er nå.

Og en aksje som først har fått et sterkt momentum, kan fremstå overkjøpt eller oversolgt mye lenger enn du forventer.

Men ja, uten mer volum blir det nok en avkjøling av momentum etterhvert.

5 Likes

Blir spennende å følge denne de neste månedene og litt av en heisatur siste året

6 Likes

hvis Ulti kommer med positiv aflæsning på initium - hvad siger teknikken…? Hvilke streger understøtter en mulig x10 om 3-måneder…? Eller crasher alle lamper og candles i TA ved mere godt nyt…? Trenden lige nu er op så trenden forventer godt nyt…?

Går INITIUM som vi håper og tror havner kursen i teknikernes drømmeland; et stykke over ATH.

Som kjent finnes det minimalt med motstand når man er ute av stratosfæren :earth_americas:

4 Likes

Mmmmmeget rask napkin-TA. Fallende RSI (14-70-30) på korresponderende bunner i 5 min chart (periode: siste uke). Det settes høyere bunner mens RSI får nødvendig hvile imellom.

Min analyse: Her er det bare å sitte i ro og ri bølgen.

EDIT: (3,5t senere): snakk om tidenes jinx :rofl: :rofl: :rofl:

14 Likes

Drita lei av å bli med opp og så hele veien ned igjen i Ultimovacs. La inn stop loss hvis testen (2) feilet. Idioti hvis jeg ikke får kjøpt tilbake igjen før evt U kommer med en god melding. Helt ok hvis meldingen som kommer er dårlig.

  1. Klassisk brudd opp
  2. Test av brudd opp
  3. Test feilet, går nå ned mot neste støtte.

Litt mer langsiktig, så er aksjen fortsatt i en oppgadgående trend, så sitter med halvparten.

Jeg har veldig mye høyere treffrate på å trade ukeschart på veldig lav oppløsning enn jeg har på å trade lengre trender. Har egentlig ikke tradet så mye de siste årene, men tenker at siden jeg synes makro ser veldig usikker ut nå, så kan jeg kjøre litt trader som denne, hvor jeg kjører med stop-loss på deler av de langsiktige posisjonene mine.

6 Likes

Var veldig stretched i dag, så hadde nesten vært underlig om det ikke kom noen reaksjon ned på et eller annet tidspunkt, uten at jeg skal påstå at det var gitt at det måtte skje i dag eller morgen.

Bare sunt at den jobber litt i dette området, spesielt nå som volumet omsider har tatt seg opp litt.

10 Likes

Ganske grei støtte rundt 126-130?

Ja opp gjennom det området der var jo bruddet som tok oss til 143, så da synes jeg det er viktig nedover. :slight_smile:

Syns da dette ser ut som det skal.

Range etter NIPU resultater viser å være en naturlig motstand - regner med det er noen som vil komme seg ut med skinnet i behold etter noen seige mnder. Momentum indikatorene viser jo også at aksjen har fått kjølt seg litt ned på et bra kursnivå, så får vi se da om kursen blir dumpet ned igjen eller om vi får noen flere trappetrinn.

Sier det samme som før uka:

(Over 132 hakket penere enn 130 da)

3 Likes

Testet støtten på 132, holdt for nå. Neste støtte er 126.

4 Likes

image

Kan bli et trivelig bunntick inn i helgen.

6 Likes

Rask mandag morgen TA (hourly og daily chart). Potensiale for en pullback til 122-126 ser jeg - mens vi beholder HL og HH mønsteret (med god margin). Vi tåler sågar en dropp til 120 uten at det trenger å være katastrofe. I daily så finner vi MA20 på ca. 125. Møtte relativt sterk motstand på toppen her ved 135-145. Her skal det nok jobbes og/eller hentes kraft lenger ned.

Tenker det er positivt at nå både daily og hourly chart har stablet alle glidende snitt “riktig” (20/50/100/200) og MA200 i daily har såvidt begynt å peke oppover. Vær obs på forsøk på dropp ned gjennom disse glidende snittene som et tidlig tegn på evt. trend endring. Spesielt i daily vil jeg følge med på hvordan kursen oppfører seg i evt. møte med MA20 og MA50.

Virker som tålamod er beste medisin her!

7 Likes

Ikke noe særlig å tilføye, ser det samme slik jeg tegner. Pent så lenge den holder seg over 132 da.
Fin nedkjøling av rsi.

8 Likes