Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Ja opp gjennom det området der var jo bruddet som tok oss til 143, så da synes jeg det er viktig nedover. :slight_smile:

Syns da dette ser ut som det skal.

Range etter NIPU resultater viser å være en naturlig motstand - regner med det er noen som vil komme seg ut med skinnet i behold etter noen seige mnder. Momentum indikatorene viser jo også at aksjen har fått kjølt seg litt ned på et bra kursnivå, så får vi se da om kursen blir dumpet ned igjen eller om vi får noen flere trappetrinn.

Sier det samme som før uka:

(Over 132 hakket penere enn 130 da)

3 Likes

Testet støtten på 132, holdt for nå. Neste støtte er 126.

4 Likes

image

Kan bli et trivelig bunntick inn i helgen.

6 Likes

Rask mandag morgen TA (hourly og daily chart). Potensiale for en pullback til 122-126 ser jeg - mens vi beholder HL og HH mønsteret (med god margin). Vi tåler sågar en dropp til 120 uten at det trenger å være katastrofe. I daily så finner vi MA20 på ca. 125. Møtte relativt sterk motstand på toppen her ved 135-145. Her skal det nok jobbes og/eller hentes kraft lenger ned.

Tenker det er positivt at nå både daily og hourly chart har stablet alle glidende snitt “riktig” (20/50/100/200) og MA200 i daily har såvidt begynt å peke oppover. Vær obs på forsøk på dropp ned gjennom disse glidende snittene som et tidlig tegn på evt. trend endring. Spesielt i daily vil jeg følge med på hvordan kursen oppfører seg i evt. møte med MA20 og MA50.

Virker som tålamod er beste medisin her!

7 Likes

Ikke noe særlig å tilføye, ser det samme slik jeg tegner. Pent så lenge den holder seg over 132 da.
Fin nedkjøling av rsi.

8 Likes

Finfin start etter meldingen, vi ser taket er flyttet opp til 144.

Higher highs, higher lows

Edit:
Fortsetter å jobbe med 144, pent det

21 Likes

Tar kanskje feil men er det kun jeg som ser en stigende treng og en mulig ascending triangel formasjon opp til 144?

4 Likes

Ingen grunn til å slette, bare gøy at flere vil skrive i tråden :slight_smile:

2 Likes

Enig. Så bare litt uproff ut og tenkte laste opp et hele siden av tradingview og ikke bare et skjermbile. Kan laste opp allikevel så folk kan se hva jeg tror kan skje :slight_smile:
image
1h timeframe

22 Likes

Fint om du også opplyser om timeframe :slight_smile:

3 Likes

image

1 Like

@savepig Ja men greit å bare opplyse om det i stedet for å tvinge folk til å telle antall candlesticks mellom dagene. Det er 0 effort å bare skrive det dersom timeframe ikke er tydelig i chartet.

1 Like

Sant nok, lettest ofte å bare bruke share funksjonen i traderen så man får med infoen. Men jeg synes det var rimelig gjenkjennelig hva han postet i dette tilfellet da.

1 Like

Tips til gratis webløsninger der man kan begynne litt med analyse for å se basic trender i chart?

Investing.com er vel en goto for gratis

1 Like

Selv om de har strammet litt inn på hva du kan bruke i gratisversjon så bruker jeg selv TradingView.com i gratisversjon her.

Beklager, 1h timeframe. Kunne ikke svare på 5 timer av noen merkelig grunn🤷‍♂️

3 Likes