Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Dette vet man strengt tatt ikke, hadde jeg trodd på en positiv avlesning hadde jeg booket meg full de påfølgende dagene for så å kjøre “last minute changes” for å spre det glade budskap.

10 Likes

Helt etter boka.

11 Likes

Så hva er target for den meget velkjente tekniske formasjonen «short valley»?

moon

5 Likes

Jeg har valgt å kalle dette verket “Etter INITIUM”.

23 Likes

Vanskelig å snakke om target, fra et shorters perspektiv har man jo ikke oppnådd særlig mye i bildet som går tilbake til 1. november, kursen er fremdeles langt over 50 dagers snitt

1 Like

Egentlig interessant bilde det der, Save, for de fikk brudd ut av trendkanalen, men markedet synes ikke det var særlig rasjonelt og kjører den rett opp i kanalen igjen etter shorterne har brukt opp ammunisjonen.

Promising :innocent:

3 Likes

Undershoots og overshoots er helt standard i aksjer som er så volatile. Når man er oppmerksom på dette, så blir man litt mindre euforisk når kursen går høyt, og litt mindre depressiv når den går lavt.

Husk også at dette er en automatisk tegnet kanal, (regression trend toolet i TV) så den lagger litt. Over tid vil toolet begynne å tegne trendkanalen litt bredere og således inkorporere det som så ut som over/undershoots i et lengre bilde.

Sånn kan en manuelt tegnet kanal se ut fram til ca initium avlesning

Kursen kan være 140 kroner om halvannen måned og fremdeles være kjempebullish altså. :wink:

Edit:
Starter nye uken greit nok

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes

Istedenfor heltrukket linje, tror jeg det blir stiplet linje!

Slik det trender nå, så er ULTI 1-2 uker unna å tangere ATH i SMA50, det er en fin liten milepæl.

12 Likes

Det sitter nok noen på shortkontoret og svetter bittelitt i dag, for slik kursen bouncer på brukbart volum i bunnen av den lange opptrenden, og bryter over den korte nedtrenden som har vært, så kan det utløses et ganske heftig kjøpssignal her.

Motsatt fortegn, så ønsker longs ikke å se kursen under 135 slik at den korte nedtrenden fortsetter. Helst ønsker man også at kursen holder seg over SMA50.

16 Likes

160 kr kan brått være et faktum

2 Likes

Det virker som Janus ser på det tekniske bildet?

En teknisk oppdatering etter at vi blåste gjennom 144 på eftan i dag hadde ikke vært så dumt, ref “heftig kjøpssignal” mv.

2 Likes

Trynet mitt når jeg ser disse to grønne dildoene her:

14 Likes

Klokket inn close på high of day, det er pent. Toucher oppimot toppen fra ganske nylig, hvis den også ryker så er det pent.

15 Likes

Når jeg skrev innlegget, så hadde jeg helt glemt at jeg en stund tidligere hadde lagt inn kjøp på 132,4. Fant det ut i dag når jeg så på antallet Ultimovacs aksjer og det var 2x det jeg trodde. :rofl::see_no_evil::sunglasses::cowboy_hat_face:

10 Likes

Du vet du er god når man gjør en god trade i søvne :muscle::see_no_evil:

2 Likes

I den første halvtimen er det faktisk enda høyere volum enn i går, 50k vs 40k :slight_smile:

6 Likes