I den grad det er relevant for hvilke streker som bør fokuseres på, så er det ~100k lånte aksjer som har fascilitert bruddet ned. De er trolig ferdigsolgt i markedet innen close i dag. Så da må det nok lånes opp mer/shortselges mer om de skal klare å bryte den ned gjennom 131-2.
Kan jo være en fakeout på undersiden også. Én på oversiden og én på undersiden. Særlig med tanke på at shorten ikke har mer krutt nå. Let the bulls take over!
Typisk i volatile aksjer er at kursen gir større utslag både til oppsiden og nedsiden enn det som markedet synes er rett, da får man disse wickene.
To sånne candles som man fikk rett etter fast track meldingen er et temmelig bearish opplegg, spesielt når man får et sånt rykk rett ned gjennom 144 som longs håpte skulle bli en ny støtte.
Her trakk våre SSR-venner i snoren de siste 3 gangene. Aksjonærlistene i kombinasjon med SSR er gull verdt for å forstå denne typen bevegelser som i utgangspunktet ikke gir “mening” ut fra hvilken nyhet den fulgte, robusthet i trend mv.
Det kan godt være aksjen lider litt av at det er mange som har vært med for traden sin skyld og nå skygger banen før avlesing.
Fra 16.01 og ut februar, så er risikoen for en negativ Initium-avlesing 0. Etter det er det “garantert” avlesing med ukjent utfall.
Man vet at data ikke kommer før etter 5. mars (ref. RedEye-arrangementet 5/3), så iht. OSE sine standarder er vel dette fortsatt vinter og vår før avlesning. #småprat
Dette vet man strengt tatt ikke, hadde jeg trodd på en positiv avlesning hadde jeg booket meg full de påfølgende dagene for så å kjøre “last minute changes” for å spre det glade budskap.
Så hva er target for den meget velkjente tekniske formasjonen «short valley»?
Vanskelig å snakke om target, fra et shorters perspektiv har man jo ikke oppnådd særlig mye i bildet som går tilbake til 1. november, kursen er fremdeles langt over 50 dagers snitt
Undershoots og overshoots er helt standard i aksjer som er så volatile. Når man er oppmerksom på dette, så blir man litt mindre euforisk når kursen går høyt, og litt mindre depressiv når den går lavt.
Husk også at dette er en automatisk tegnet kanal, (regression trend toolet i TV) så den lagger litt. Over tid vil toolet begynne å tegne trendkanalen litt bredere og således inkorporere det som så ut som over/undershoots i et lengre bilde.
Sånn kan en manuelt tegnet kanal se ut fram til ca initium avlesning
Kursen kan være 140 kroner om halvannen måned og fremdeles være kjempebullish altså.
Edit:
Starter nye uken greit nok
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Istedenfor heltrukket linje, tror jeg det blir stiplet linje!
Det sitter nok noen på shortkontoret og svetter bittelitt i dag, for slik kursen bouncer på brukbart volum i bunnen av den lange opptrenden, og bryter over den korte nedtrenden som har vært, så kan det utløses et ganske heftig kjøpssignal her.
Motsatt fortegn, så ønsker longs ikke å se kursen under 135 slik at den korte nedtrenden fortsetter. Helst ønsker man også at kursen holder seg over SMA50.
160 kr kan brått være et faktum
Det virker som Janus ser på det tekniske bildet?