Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

På ingen måte plankekjøring nei. Det «alle» venter på er readout av de to første fase2 studiene INITIUM og NIPU. Readout kommer en eller annen gang mellom høsten og 1h23. Vi som eier aksjer her har en tro på at rasjonalet bak UV1 gir god grunn til optimisme rundt readout. Men klart det er en viss fare for at data kommer inn negativt.

1 Like

Så lenge selskapet utvikler seg i den takten det gjør ønsker vi emisjoner, da de legger til programmer/muliggjør videre utvikling av eksisterende programmer :slight_smile: F.eks burde en emisjon for å finansiere TET-programmet i tidligere faser av kreft eller liknende være veldig attraktivt, og i Ultimovacs har vi pengesterke eksisterende aksjonærer som sørger for at prisingen blir rettferdig.

En negativ emisjonsspiral i et selskap som ikke har progresjon er selvfølgelig en helt annen ting, men det ser vi ikke tegn til i Ultimovacs.

2 Likes

Hvis man tar estimatene til @polygon i fundamentaltråden på alvor så er det vel ingen grunn til å kjøpe ulti på et par måneder. No news er good news er sjelden en trigger i aksjemarkedet

Av kjente VIPs, så kommer det mer data fra selskapets viktigste fase-1 studie i kombinasjon med pembrolizumab om ikke lenge. Og det virker kanskje som at du, og muligens flere, ikke har lest innlegget hans godt nok: man kan ikke forvente eksakt samme populasjon/data som historisk sammenligning. I teorien kan readout skje om et par måneder, og allikevel være positiv.

Om markedet er i stand til å forstå særlig av noe av dette er uvisst, men om man skal ha en eksponering til readout, gir det god mening å bygge denne nå, heller enn kjøpe dyrere når det omsider går opp for eteren hva som faktisk er i ferd med å (kunne) skje.

2 Likes

Og om man tar Jobas Einarsson og statistikere han har pratet med på alvor kan man forvente en god del slingring på de estimatene

…så spørsmålet er bare om man vil sitte over.

Men jeg har altså skrevet fra første stund at det er en god del slingringsmonn på de estimatene @Hallakis . Einarsson og statistikerne mener bare kanskje de er større enn meg.

Hva skulle han ellers ha sagt? Han er tross alt styreleder i selskapet. Selvsagt er det ikke slik at tid er den eneste faktoren her

Jeg har også sagt det samme som Einarsson, om det hjelper … Skal sies at jeg også er styreleder da, så jeg er nok heller ikke så troverdig.

Så kan man selvsagt synse om hvor store kursutslagene blir ved gode/nøytrale og dårlige data.
Er det verdt risikoen å sitte over data?
Noen vil kanskje vurdere at risikoen er mer håndterbar jo nærmere nyttår man kommer

Sendte min innmeldelse i Ultimovacsmenigheten til ordreboken hos Oslo Børs og fikk godkjent medlemskapet, så da håper jeg på en fin høst/vår her. :slight_smile: Er litt moderert i størrelse nå, men tenker det er best for nervene. :slight_smile:

7 Likes

Om man ikke aksepterer datarisiko skal man jo ikke eie Ultimovacs eller noe som helst annet klinisk-fase biotek og sitte over en readout. Gode resultater vil være en verdenssensasjon og kursmål blir nesten unødig å snakke om. Det er mange hundre prosent, til å begynne med.

1 Like

Jeg er enig i at hvis man ikke aksepterer datarisikoen så holder man seg unna nå, for det er jo ingen som kan vite 100% om avlesningen vil være positiv eller negativ og i hvilken grad. Verdien av positive data er dog så enorm, og jeg er så overbevist om at sjansen er god for gode data at jeg sitter fint. :slight_smile:

Positiv avlesning burde føre til at kursen åpner 200% opp i mine øyne, og forhåpentligvis vil markedet begynne å spekulere i en transformerende avtale allerede da… Noe jeg tror kan sende selskapet inn i tidligere Nykode-områder innen kort tid.

Før den tid har jeg vurdert det til at andre nyheter burde kunne bevege kursen nordover heller enn sørover. :man_shrugging:

5 Likes

På dagens kurs vil jeg si et soleklart “ja”! Oppsiden er ekstrem, og den vil være umiddelbar. De som tenker at de kan kjøpe etter 100% etter det som muligens er de første randomiserte data som viser at en helt ny klasse medisin fungerer, og som har et markedspotensiale som er helt tullete, må gå tilbake i tenkeboksen.

2 Likes

Har aldri tapt penger på å kjøpe norsk biotek etter resultater. Å sitte over derimot…

6 Likes

Om du tror det vil repetere seg inn i evigheten, så er det jo ikke noe vits å investere i disse selskapene.

Avlesing etter nyttår er å foretrekke, faktisk så seint som mulig er best. Februar/mars peker vel på veldig gode tall. Litt motsatt av div andre selskaper jeg sitter i hvor mangel på trigger er et argument for å bare selge.

Er heller ikke investert per nu så det stemmer.

Sikkert mulig å komme seg inn rundt 100-lappen om kursen ligger rundt dagens kurs og det kommer gode data. Med så lav likviditet som det er i aksjen er det mange som ønsker å realisere når volumet kommer

1 Like

Jeg vedder begge årgangssjampisene @h3nk1 og @Fornybar skylder meg på at det der er SÅ feil!

Dere må legge til forventnings rally. Kursen vil stige utover høsten og trades oppover. Venter man til etter resultat vil man gå glipp av mye men på den andre siden ha 0 risiko. Selv uten meldinger vil jeg tro vi ser 150kr før nyttår

4 Likes