Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

UNIDEX trading terminal (Skyscanner for krypto)

Sikkert kjempebra, har aldri brukt og kommer aldri til å bruke den.

Føler du den gir deg verdi så stemmer sikket det.

Hvordan tjener de penger?

Jeg tenker umiddelbart at med tanke på timingen deres, launcher nå snart?, så kommer de vel sent til festen. Er og kommer til å bli enda hardere konkurranse i dette markedet, særlig nå som kryptofeberen er i ferd med å roe seg…

De tar 0,1% fees på alle trades, 50% går til Unidex, 50% til de som holder token.

Det unike er at Unidex kun legger inn ordre på mange ulike desentraliserte børser, og er ingen børs selv, men slik sørger de for at man får den beste prisen til enhver tid. Feks hvis man legger inn en limit-kjjøpsordre langt under markedskurs, og noen skulle selge en stor ordre på en børs med lite likviditet og wicke ned, fylle sordren din. Ellers måtte du vært bruker av akkurat den børsen og lagt inn en ordre på akkurat den børsen.

Når de lanserer samme tjeneste for derivater (planlagt slutten av juni mener jeg å huske) vil volumet trolig øke kraftig. Hvorfor trade på en enkelt børs når du kan trade på alle samtidig og være sikret likviditet…?

De har et fungerende produkt men ruller ut bedre brukerinterface fra om en uke ca.

Fordi det vil være dyrere?

Dette høres jo fint ut i utgangspunktet, men fungerer det? Hvordan klarer de å fange opp wicks? De kan jo ikke ha liggende limitordre på alle børsene samtidig med fare for å få flere fills, dvs de må bruke marked ordre, som jo gjerne er dyrere og ganske risky nettopp i veldig volatile perioder?

Edit: Jeg skjønner ikke helt hvordan dette fungerer må jeg innrømme. Per i dag er det relativt store prisforskjeller mellom ulike børser, bla pga utfordringer med visse valutakonversjoner. Om det hadde eksistert et slikt produkt som kunne fanget opp beste priser rundt om, så ville det jo vært arbitrage heaven? Og disse prisforskjellene ville blitt utjamnet veldig fort…?

Ja blir litt dyrere, men fordelene oppveier for den ulempen mener nå jeg.

Med børser mener jeg desentraliserte kryptbørser, og senere sentraliserte kryptobørser (men da via API bare for å legge inn/kansellere ordre).

Ja det fungerer så vidt jeg kan se.

Mange av ordrene legges inn via 0x som er en off-chain relayer (ingen fees, virker real-time), slik at når en ordre fylles på en wick stenges de andre.

Slik fungerer også market-ordre, den kan fylles feks 30% på en børs, 30% på en annen og 40 på en tredje.

Limitordre fungerte forresten tidligere som marketordre som ble trigget når prisen ble trigget, og som du sier blir det en del dyrere (spesielt på ethereum-nettverket).

Ja, arbitrage heaven kan man nok generelt kalle krypto; jeg driver ikke med det selv, men har jo noen ganger overført til en annen børs rett og slett fordi det var mye billigere/dyrere. Det er vel mest bots som gjør det.

Ja, men når du allerede har en limit-ordre liggende så er du den første på ballen.

3 Likes

Kan jo nevne at det er slik metamask fungerer idag, tilgang til masse ulike swaps. er nice. Men koster jo mer fordi metamask også tar fee.

1 Like

Ja Metamask ligger langt bak!

Edit: og tar 8x så mye i fees.

Ok, ja da tror jeg skjønner litt mer. Dette gjelder kun swaps og desentraliserte børser. Dermed påvirker det ikke krypt/fiat par sånn sett.

Men hvor stort er dette markedet sammenliknet med spot og derivater mot fiat? En kjapp titt på Binance viser at det handles MYE mindre rene krypto par. Tror de skal slite litt med å få volum og inntekter som monner da gitt konkurransen?

Om du tenker swaps som i trade mellom to tokens så stemmer det, men altså også med limit-ordre og senere med stop loss og andre mer avanserte ordre, som en vanlig tradingterminal.

Det skal sies at Unidex skal tilby samme tjeneste for derivatmarkedet også.

Har ikke oversikten, men derivatmarkedet er jo generelt ekstremt stort, umulig å måle egentlig, og jeg har på følelsen at det vil vokse når det gjelder krypto (i hvert fall over tid, ikk eminst den desentraliserte delen!).

Ja konkurransen er knallhard, men så vidt jeg vet finnes ingen tilsvarende løsning for krypto. Det nærmeste er vel Orion, som er nesten 200x mcap av Unidex (med alle tokens), og ikke har et produkt som fungerer slik det skal.

Den største utfordringen slik jeg ser det er å få faktiske tradere til å gå over, selv om det er dem som er kjernemålgruppen.

Så lenge teamet lever videre tror jeg Unidex kan bli veldig bra, med kun 2 mill daglig volum tjener teamet 1440$ daglig, som bør være nok til å være levedyktig. Det bør kunne bli 100x det volumet over tid, og egentlig komme opp i over 1mrd daglig på sikt, med derivater, opsjoner, lån mm.

Og siden mcap bare er rundt 5mill $ tror jeg det lett kan bli en god investering…!

1 Like

Det han sier her er forresten noe av hovedpoenget for at jeg har troen på Unidex og bruker den selv:

Det ryktes at Unidex skal prate med Nahmii (dvs de skal prate men vet ikke om det blir noe ut av det).

2 Likes

4 Likes

Blir spennende å se hvor raskt nye funksjoner kommer, gleder meg uansett til ny UI; så vidt jeg har forstått kommer ikke charting ved oppdateringen i morgen, men neste uke.

Edit: jeg fikk forresten med Microtruffle i Unidex, han er ganske aktiv på Twitter; uansett viser det hvor viktig det er hva hver og en av oss gjør for å spre de prosjektene vi liker!

3 Likes

Morsomt når wallets med mye tokens i en annen chain kjøper UNIDX:

Han solgte litt MATIC (han har ca 200.000, nå verdt ca $200.000 ) for ca 42.000 UNIDX.

Matic (Polygon) er jo en av de fire blockchains Unidex funker med foreløpig.

Solana, Avalance Polkadot og Cosmos er kandidater for neste blockchain, men først skal brukerintefacen gjøres ferdig.

Unidex founder har forresten AMA med en del av Fantom i morgen, kl 14PM EST (dvs 20 norsk tid).

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=60L9MSM6bm8

https://etherscan.io/address/0x5d22db0ddc365dbdc0983441e2906d51855a142d#tokentxns

1 Like

AMA pågår!

@VargVemund er det bare meg eller er max token supply større nå? Mener det var under 1mill tokens nå står det 4mill på CoinMarketCap.

Har det skjedd noen endringer i det siste?

Før sto det 20 mill på Coinmarketcap, riktig er 4 mill. Vet ikke hvor du har 1 mill fra…(!) Vi brukte lang tid på å få CMC sil å endre det…:slight_smile:

Ah mulig det har blitt ført feil par ganger isåfall :sweat_smile: mener det stod 3m et eller annet igår. Men greit å vite takk for info :ok_hand:

Det har stått 3,6 mill ca, som circulating supply… Max = total = 4 mill.

Jeg er forresten stor tilhenger av å øke tokensupply så team får mer penger å rutte med. Jeg synes markedsføringen trenger å gjøres bedre, og den visuelle fremstillingen av firma gjennom unidex.exchange

Men synes alpha.unidexbeta.app er ganske fin, fungerer bra og er virkelig en nyvinning innen desentralisert trading…!