Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Uran som investering ⚛

Stiger pre-marked.
Skal jeg tippe så kommer mye nye retail inn i dag. På fortsatt økende kurser.
Så en liten sell-off på fredag.
Deretter en blå uke

Se opp for et utbombet selskap som Anfield når Spot begynner å gå! Har tro på en 2x beta vs spot her.

Sprott U.U har ligget med grov discount til NAV i 2 mnd. Nå er spreaden borte. Så mulig de kan reise penger til kjøp av U3O8 i dag :+1::man_shrugging:t2:

1 Like

Heftig 0.008 CAD
Hva er grunnen til utbombingen?

0.008 hva / hvem?

Anfield

0,075 CAD Anfield vel? De hadde en større kapitalutvidelse tidligere i sommer til 0,12 CAD, har sikkert lagt en demper på ting. Men kanskje løsner nå?

Ingen god dag for uran… Hva skjedde ? Så det ikke veldig lovende ut

Folk frykter negativt news fra Ukraina

Det tror jeg kan være korrekt, litt radioaktivitet lekasje fra Russisk okkupert anlegg så blir det kjedelig i uran bransjen.

1 Like

Nettopp ja. Burde klart å legge sammen 2+2 jeg også. Shit ass. Heavy greier

Egentlig ikke helt rasjonell reaksjon. Moderne atomkraftverk i USA eller Japan er det jo ingen russere som kommer til å herje med.

Jeg tror det kan henge sammen med at commodities åpnet sterkt, men falt så kort tid etter børsåpning i USA (se f. eks Barrick, Lundin, BP osv). Uransektoren lever på mange måter sitt eget liv, men påvirkes likevel av svingninger i energi og råvarer som helhet. I tillegg er uranaksjer mer volatile enn andre råvarer. Det er vel heller ikke unaturlig med litt gevinstsikring etter den sterke dagen i går.

1 Like

Er vel egentlig ganske flatt, bortsett fra UEC.
URNM er svak i minus og Cameco i svak pluss.

Spot har ikke blitt oppdatert etter åpning.

1 Like

Enig i det, ser ikke noe uvanlig her. Man må uansett regne med at uranaksjer kan svinge fem til ti prosent på en handelsdag, helt vanlig. Tidspunktene for når Numerco oppdaterer spotprisen varierer, typisk mellom to til fem ganger i døgnet.

2 Likes

Hvis det i tillegg går litt ned i morgen så kjøper jeg mer. Fundamentalt så virker det veldig sannsynlig at uran blir viktig for å løse energikrisen. Det er jo det betet handler om i mine øyne.

2 Likes

Centrus har forøvrig fortsatt en stor shortandel. Kan dra aksjen litt ekstra.

Alt stiger brått nå. Etter først å ha falt på åpning.
Aner ikke grunnen

Eks

2 Likes

Talen til Musk kan det vel ikke ha vært ?:grinning:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-29/newsom-introduces-bill-to-keep-last-california-nuclear-site-open

SPUT boss John Ciampaglia med status rapport.

TL;DR:

The global push for decarbonization and electrification has been in the making for some time, but it is only starting to take off. Targets are becoming policies, and policies are becoming law. In our view, the future for uranium and nuclear energy has never been brighter. In a year that has seen more positive changes to the uranium and nuclear industry than in the previous decade, the entrance of the Sprott Physical Uranium Trust is regarded as one of the more significant events over the last 12 months.

1 Like

Spotprisen har gått nordover siste 24 timer.
Dette blir jævlig spennende framover.

SPUT fikk også inn penger i går. Ca 3.5 mill $ tror jeg det var. Så dette vil pushe Spot videre opp.