To dager gammel tråd, og fortsatt ingen som har spurt seg selv hvorfor 5 mill personer som tilfeldigvis lever her og nå i 2026 skal dele hele sulamitten og tømme fondet. Oljerikdommen er bygget på enorme mengder av en ikke fornybar naturressurs som er tatt opp over relativt kort tid, den kan fint deles med de som lever her etter jeg har dauet.
Jeg tenkte det var innforstått. Man spiser ikke settepotet.
Denne tråden var så meningsløs at den fortjener ikke den responsen den faktisk fikk!
Leser mellom linjende her at det støtte for en sterkere og rødere stat. Finnes ikke noe mer sosialrødt enn en stat som styrer alt, men skjønner at det er flertall for det her på berget. Vi har det godt og kan lene oss tilbake. Blir bare ikke nytenking eller innovasjon av det. Ref til romeremperiet- gi folket brød , vann og litt sirkus så slutter de å tenke. 
“Vi har det godt og kan lene oss tilbake”… men plz gi meg 1 mill så jeg kan få igang innovasjonshjernen min litt, liksom? Forstår ikke helt logikken din… men det er kanskje mer trolling?
Men jeg er egentlig oppriktig interessert i argumenter fra libertarianister, har liksom aldri klart å få noe vettugt ut av de annet enn floskler gjentatt fra youtube kanaler.
Er vel mer det at dette fondet har et tverrpolitisk vedtatt formål, sikre formue til dagens OG fremtidige generasjoner. Fremkommer ikke helt hvordan du har tenkt å ivareta dette mens du lopper fondet?
Og mens jeg har ordet: hvordan kan jeg forsikre meg om at du ikke har tenkt å stikke avgårde med første fly til Sveits så fort du har fått «din» andel? 
Tverrpolitisk ja, av en veldig sosialistisk gjeng. Viktig å tenke nytt, kanskje viktigere enn noensinne.
Er faktisk for frihet😀