Diskusjon på å utbetale oljefondet til folket. Foreslår en årlig utbetaling til alle norske statsborgere på halv million årlig til det er tomt. Da kan norske politikere tenke økonomi, utvikling og hva som er best for folket.Slik det er nå er det en byrde og hemsko slik jeg ser det.
Hvorfor skal man ikke få alt utbetalt med en gang? 
Du bør lese deg opp på Onkel Skrue.
Det hadde vel gått at skogen med inflasjon ,men en modell slik Alaska gjør hadde vel gått greit?
https://www.dn.no/alaska-deler-ut-oljepenger-til-innbyggerne/1-1-1002212
Hadde tatt in 80% igjen i form av skatt, lol
Jeg vill ha rubbet nu.
Hvis noen ikke vill ha det utbetalt kan jeg ta dennes andel også, slipper personen fundere på det. Enkelt og greit.
Helt greit å få alt med en gang bortsett fra vanskelig å realisere investeringene? Hva vil demokratiet?
Du vil altså tømme oljefondet på noen få år uten noen god grunn, og til ingen nytte,
Hvorfor? Finnes ingen logikk i en slik tankegang.
En modell på linje med Alaska, hvor noen kroner av overskuddet deles ut - kanskje. Men å betale ut fantasisummer og tømme oljefondet mener jeg er en tanke og diskusjon som ikke er TI verdig.
I tillegg lage en egen tråd på det. Denne lever nok ikke lenge.
Jesus, idiotien har tydeligvis ingen grenser. Jeg er overrasket over å finne såpass med denslags her inne på TekInvestor.
Nå forstår jeg at kompasset må kalibreres.
Ser fordeler med å ha oljefondet , men langt flere ulemper dit Norsk utvikling går nå. Blitt en hvilepute. Kompetansen forsvinner, korrupsjonen flommer over og hvor blir utviklingen av. Min påstand er at oljefondet er skadelig for oss. Vi trenger en debatt om forvaltning og styring videre.
Øyne som ser. Ser det en av de fundamentale samfunnspørsmål i Norge , spesielt når flere blir motstandere av statlig kontroll og sosialismens rammeverk.