Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Utbyttemaskiner - for den langsiktige spareren

Utbetalt

Fonden lämnar kontant utdelning med målsättning att spegla utdelningarna i underliggande bolag. Utdelning utbetalas årsvis i maj.

så på norsk er dette cash på konto i mai? jeg lette etter historisk utdelning, men fant ikke noe :thinking: klarer du det? 2to3an

Betalte ut 5 kroner i fjor, har vel ikke eksistert lenge så det var nok først og eneste utbytte, og så blir det nytt utbytte i mai i år.

image

Du glemte å si hva selskapet het? :smiley:

Slår et slag for Kitron: https://borsdata.se/kitron/nyckeltal

Kurs i dag: 9,25. Neste utbytte 40 øre i mai, siste ink date 30.04

I fjor betalte de et ekstraordinært utbytte, mens i år så gjorde de et oppkjøp hvor de brukte cash/lånerammer. Guidet vekst i EBIT for 2019 vs 2018: 15-35%

5 Likes

står to poster over det @christian :slight_smile: Er et fond

Ellers kan vi jo nå nevne Scanship her. 10 øre pr aksje på et selskap i sterk vekst. Kan bli spennende.

2 Likes

Blir interresant å se hvordan Webstep gjør det fremover. Lavt volum, men utbytte som er interresant her antar jeg.

1 Like

Jeg er også glad i utbytteaksjer, men sliter med å få en god oversikt på når de kommer. Det beste jeg har kommet fram til er ett exelark, men mye arbeid med å oppdatere.
Noen andre som har funnet en bedre løsning, kanskje vi kunne fått en funksjon her i Tekinvestor, dersom den ikke er der uten at jeg har oppdaget den. Mottakelig for tips!

Usikker på hvor jeg kom over denne, men DNB har en oversikt:

1 Like

XACT høgutdeling
Industrivarden
Svolder
Ratos
Kindred
Investor
Latour
Castellum
AF gruppen

Noen som har kjennskap til disse? positive og negative ting og si om dem? Sett dem i så å si alle svenske utbyttekongeblogger

1 Like

Synes selv XACT ser veldig interessant ut! Har planer om å legge den til i fondsporteføljen min

1 Like

XACT er en EFT sammensatt av utbytte aksjer i Norden og betaler ut utbytte i mai hvert år, forvaltningsavgift er 0,3% hvis jeg husker riktig :slight_smile:

1 Like

Du husker helt riktig… Og den har hatt god utbytte fra start av :slight_smile:
@enfame er det kun den som virker interessant? kjedelig du er da :smiley: men er enig, den virker grei

Haha! Har ikke noe sett noe nærmere på de andre i alle fall :wink:

AF Gruppen er jo interessant, har store prosjekter og tjener godt med penger. Drives på en veldig god måte

Investor blir litt som Buffet sitt selskap, satt sammen av andre selskaper :slight_smile: Gått som en kule på børs de siste årene :slight_smile: Liker du slike selskaper, kan du ta en titt på Spiltan Investmentbolag og Spiltan Global Investmentbolag :slight_smile: Begge de er vanlige fond og betaler ikke utbytte :slight_smile:

2 Likes

Kindred Group er et igamingselskap, med Unibet som “flaggskip” blandt brandsene de eier.

Solide greier. Usikkerhetsmomentet er som ellers i bransjen, reguleringer i Sverige og forsøk på stenge TV-reklame i Norge.

Den har gått 33% siste halvår innkl utbytte på tot. 8,5. Forutsetter da at den holder kursen til 15 mai da den gir 5 kr i utbytte. Det holder for meg, forlanger ikke så mye mer. Stort selskap innen bygg og anlegg, du kan se mer her. https://afgruppen.no/
Tenkte jeg skulle snitte den litt opp, men avventer til vi nærmer oss ex dato og ser hva Trumpen har funnet på.

Aker og Aker BP har falt mye den senere tiden, de har i år hhv 22,5 og ca 4,5 x 4 i årlig utbytte som nettopp har vært. Meglerhusene har kjøp på disse aksjene og selv mener jeg nå at markedene har straffet disse for mye etter framlegging av tall og priser disse altfor lavt. Er det noen andre her som har ett syn på hvor disse skal?

Finnes det en oversikt over hvilke utbytteaksjer som var best på Oslo Børs i 2018?

Her er en oversikt fra Pareto.

5 Likes

Hva er det han sier her montro? :thinking: