Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Det rekrutteres:

3 Likes

Vaccibody deltar.

1 Like

Covid vaksine er lønnsomt. Moderna forventer å få inn 150 milliarder i 2021. Potensialet i Vaccs vaksine plattform er enorm.

5 Likes

Her er en grei innføring i Vaccibody sin plattform for de som ikke kjenner teknologien til selskapet fra før:

4 Likes

Det rekrutteres:

“Translational immunology is the process by which researchers use immunological discoveries to develop practical solutions for human problems. Examples include the development of vaccines against infectious diseases or the engineering of new types of drugs to treat inflammatory disorders”.

Delt opp vaccibody i to tråder, sånn omtrent på tide :slight_smile:

1 Like

Jeg leste denne artikkelen når den kom ut, (veldig bra).

Leser den igjen nå med litt andre briller, og da legger jeg merke til at selskapet selv også har Genmab som en referanse:

"Han synes også sjefen i biotekselskapet Genmab i Danmark, nederlenderen Jan van de Winkel, er et forbilde for lederskap.

– Han står som noe av det ypperste for meg innen biotek-lederskap. Grunnen til at jeg synes han er så fascinerende, er hans ekstreme disiplin og fokus på innovasjon i virksomheten. Ham vil jeg gjerne prøve å kopiere. Det er mange biotekselskaper som kun har hatt én innovasjon, og som aldri har skapt noe mer. Men det har han! Han har skapt en kultur hvor innovasjon er nøkkelen til suksess. Vi vil ikke at Vaccibody skal være et “one drug wonder”-selskap som mange andre, men virkelig bli en innovasjonsfabrikk, sier Engsig, som vanligvis har opp mot 150 reisedøgn i året, hvilket nå naturligvis er endret av pandemien".

5 Likes

Det er helt strålende å lese. Og de kom seg gjennom de viktigste årene uten å være på destruktive, utransparente og kortsiktige Oslo børs.

3 Likes

Nei, de var på helt transparente NOTC :smiley: AMIRITE?

OTC er ikke børs, det er et fasilitert gråmarked

2 Likes

Poenget ditt er? Er det noe de har lovet å gjøre/publisere som de ikke har publisert (rettighetene til NEO-studien og publiseringen er som du vel vet solgt til Genentech)?

Det er et gråmarked, som det sies over. Thats it.

Jo lenger tid som går, jo flere glemmer av eller finner aldri ut at market capen til Vaccibody ble pumpet opp til 10 milliarder NOK i handel mellom ca 300 aksjonærer i et lite regulert gråmarked :slightly_smiling_face:

1 Like

Skjønner tanken din, men dette er litt for konspiratorisk etter min smak.
Og videre så er “Mercur Markets” (M&M aka smågodt) bare en mellomstasjon de vil være på i kanskje mindre enn ett år.

1 Like

Da var jeg i så fall en av de som var med og pumpet opp kursen i gråmarkedet.
Selv sitter jeg igjen med et annet syn… Kursen ble pumpet opp i takt med at Vaccibody annonserte gode nyheter / oppdaterte aksjonærene hvordan det gikk i selskapet. Også eksploderte det i det de annonserte avtalen med Genentech. Mange måter å se det på @Fornybar

2 Likes

Jada. Kursen bare gikk noe voldsomt uten at markedet fikk servert noe særlig med kliniske data. Det er egentlig der innvendingen min bunner. Det var liksom aldri noe å feste kursoppgangen på, annet enn gode og haussende presentasjoner :slightly_smiling_face:

2 Likes

Den relative prisingen mellom Vaccibody og de andre norske biotechene har mye mer med å gjøre at de børsnorterte blir trykket ned enn at Vaccibody ble pumpet opp tbh.

Ingen børsnotering, ingen hylshorting av enhver oppgang.

3 Likes

Ja, 300 med samme målsetting kan utrette mye :slightly_smiling_face:
Nå har jo prisingen stått seg i møte med børsen så man kan jo vanskelig si at det er feil prising. Der kommer jo også Savepig sitt argument inn.

2 Likes

Du mener at antallet gjør disse til kriminelle?

Hadde aksjekursen falt når de kom på Merkur kunne man kalt det pumping av kurs, men her har den jo gått videre og omsetningen er så stor at folk kan selge det de vil.

Dessuten hvis det er 300 hundre stk involvert i en pumpe aksjon, må du huske at om det virkelig ikke var noe de trodde på hadde noen begynt å tenke på seg selv og sluttet å være med “på leken”. Du får aldri 300 stk med på samme agenda. Har du ikke aksjer så don’t worry - be happy! Vi som har aksjer er i hvert fall en over snittet happy gjeng :partying_face:

1 Like

Ja! Altså, prisingen kan jo være korrekt selv om veien dit er suspekt :grin: Man ser jo hvordan de selskapene som valgte å gå rett på børs ligger an.

2 Likes