Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

For da tenker du formodentlig på et poeng som er?

Du vet at du er en freeloader og at eneste grunnen til at du har et forum at all er vi som betaler?

Jeg har bidratt med 5k+ som insider, og får kun tilgang til denne gratis delen som vel heller ikke koster spes mye å drifte

Du fokusert på tidspunkt for regnskap pr 31.12 i går.

Ah, så du vil ta opp den tråden! Nei, jeg har jo ikke påstått at Vacci bryter hverken norske lover eller Oslo børs sine regler i forhold til den manglende Q4 rapporteringen. Og det er akuratt innafor å rapportere regnskapet 21. april (fristen er fire måneder). Men jeg kjenner ikke til et enste annet selskap på Merkur/Euronext Growth som IKKE rapporterer kvartalstall konsekvent.

Og det er spesielt det faktumet at det jo virket som de i utgangspunktet hadde planlagt en Q4 som gjorde at jeg stilte spørsmål rundt dette.

1 Like

Top investor koster 260kr måneden på toppen av infront abboet.

Gratis delen av forumet koster ikke så mye. Men jeg kan love deg at VPS listene Koster MYE . vi setter pris på alle som er innsidere. Men det kommer også endel vilkår rundt det å ha VPS listene. Blant annet at de ikke kan deles offentlig.

For ytterligere spørsmål så kan vi ta det i moderator tråden. Back to Vaccibody.

Listene koster mye ja, så mye at det tok over 700 betalende Insidere før det ble forsvarlig å kjøpe alle listene fra VPS (takk til dere som betaler btw) :sweat_smile:

Gratisdelen koster en del å drive, da den står for ca 90% av innholdet og trafikken på forumet.

Uten Insidere hadde ikke jeg hatt råd til å drive TI, det hadde i så fall vært en veldig dyr hobby.

Sett bort i fra kostnaden til lister koster det rundt 20 000 kr å drive forumet og fikse bugs hver mnd. Serveren er dyr, å sende epost er dyrt, å få aksjekurser til favorittlisten og porteføljer er dyrt, og utvikleren som får alt til å fungere er dyr ++.

Jeg synes det er trivelig om de som er Insidere primært vil diskutere listene i Insider-fora (tråder og chat), men smakebiter kan selvfølgelig deles offentlig.

Det er også fordi jeg kjøper lister fra VPS som også selger disse til større aktører, og hvis data fra listene blir for offentlig kan det hende de begrenser tilgangen vår så listene fortsatt kan selges svindyrt til andre :slightly_smiling_face: Vil helst være på godfot med VPS :grinning_face_with_smiling_eyes:

24 Likes

Synes dette er greit å klargjøre. Tror vi alle har slik glede av det arbeidet som er gjort for oss, at skulle det komme dithen at det blir for dyrt… går det ann å spørre oss insidere om hjelp.
Kan kun snakke for meg, men ville alltid stille opp …:grin::grin::grin: God helg.:beers:

2 Likes

Alt dette er jo vel og bra.
Men poenget var at inlegg flyttes over på insiden bare fordi det inneholder informasjon fra top 50 lister som er tilgjengelige mange andre plasser enn fra tekinvestor.

Er ikke mange andre steder. Å skulle håndheve helt vanntette skott blir umulig (og ikke hensiktsmessig for den saks skyld) på et større forum. Sakens kjerne er hva som burde være fokus her: handelen i Vaccibody.

Alternativet ville vært at den ikke kunne bli belyst på (den gode) gratisversjonen av forumet. Det må være til alles fordel at relevant informasjon diskuteres (der også).

Sakens kjerne er handler mellom de største eierne i Vaccibody som enkelte mener er ulovlige.
Da snakker vi om top 50 og det må jo være lov uten at innlegg løftes over.

Om du helst ville vært foruten, så det greit (og det er vel ingen som anfører ulovlig). Men det slår meg som litt forunderlig, da slike observasjoner er høyst relevant for aksjonærer.

Edit:

Dette er noe som gir TI merverdi, relativt til andre børsforum. Mer informasjon = bedre avgjørelser.

3 Likes

Siste svaret mitt til polygon: Det er riktig at Euronext ikke er en regulert børs. Men Avtaleloven gjelder.
Du mener at handler aksjonærene imellom er ulovlig, om det skjer mellom de 50 største. Men det altså greit mellom andre mindre aksjonærer. Poenget er vel at hvis det skal skje omsetning må det nødvendigvis skje mellom aksjonærene! Eller kanskje du er sosialist og mener at vi kun skal kjøpe i emisjoner. Alt annet er forkastelig spekulasjon og papirflytting.
“If you cant stand the heat, get out of the kitchen,”

4 Likes

Det er nok verdipapirhandelloven som er mest aktuell. Alle meglere skal forholde seg til regler for melding av transaksjoner til ymse børser og markedsplasser. Det vil dessuten være i strid med det generelle kravet til god forretningsskikk å være med på fiktive transaksjoner, eller forhåndsavtalte transaksjoner som har til hensikt å flytte kurser (dvs markedsmanipulasjon).
Hvordan dette i praksis følges opp av Finanstilsynet og børsen er det delte oppfatninger om, men internkontrollen i de ulike meglerhusene stopper garantert mye mer enn det folk flest tror.

Men i en tid hvor konspirasjonsteorier lever i beste velgående har jeg liten tro på at dette budskapet når frem.

Jeg ser at mitt innlegg fra i går ble slettet. Prøver igjen…
Polygon må gjerne berike Vacci-tråden sitt syn. Det er veldig bra for tråden at vinkler blir belyst.
Det å beskylde erfarne og til tider meget omtalte investorer for å manipulere kursen i Vacci blir for dumt. I deres forsvar selger Volberg og Dnb samtidig i dagens lister. Da stemmer plutselig ikke teorien til Polygon.
Vi snakker om proffe investorer som har alt å tape på å gjøre en sånn feil og i verse fall havne bak buret.

Jeg tviler på at innlegg på TI, HO osv. beveger markedet og kudos til Polygon som har et annet syn enn meg.

En ting er sikkert: The trend is your friend until it ends! RT: 91,87 :clinking_glasses:

1 Like

Som jeg sa i går.
@polygon kan du ikke bare innse at dette ikke går og heller kjøpe deg inn på 90,- istedefor å prøve å manipulere kursen?
Det var i går, nå er vi på 91,50,-… det blir bare dyrere og dyrere kjøpe seg inn.

Ev ta kontakt med:

CEO, MICHAEL ENGSIG

Vaccibody AS
Mobile: +45 6173 1509
E-mail: mengsig@vaccibody.com

1 Like

Aprpos, her er sitat fra Polygon på chat i går kveld:

skulle gjerne kjøpt vacci jeg. før disse exit-folka kom og gjorde det for dyrt. det er klart det er noe veldig bra i bunnen der!

Men selvfølgelig så har han ingen agenda…

3 Likes

For å lykkes med en «pump og dump» operasjon, må markedet kunne ta imot det meste av «pumperne»s aksjer i dump-fasen. Pumperne kan neppe legge til grunn at dette kan skje før en eventuell Nasdaq-notering. Derfor skal vi kanskje bare se med blide øyne på det som muligens skjer, som bidrar til en riktigere pris av Vaccibodys potensiale og underbygger våre forventninger til børsnotering.

Står for det. Selv om det er MEGET ufint å sitere fra chatten på den måten synes jeg. Som jeg også skrev på chatten, så tror jeg absolutt det er noe bra i bunn av dette selskapet, og skulle gjerne ha kjøpt meg inn om det var VESENTLIG billigere, og heller ikke hadde den typen mennesker i styret som det har. Jeg har ingen illusjoner om at jeg skal manipulere kursen til et nivå jeg vil finne på å kjøpe meg inn sånn som ting er nå.

5 Likes

Hvis det er ufint kan du jo kopiere inn fra chatten selv og sette det sitatet inn i en setting du er fornøyd med.

1 Like