Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Valaris

Valaris er en aksje med virkelig store svingninger. Er tiden inne for en rekyl?

1 Like

Tok et bet her i går. Premarket ser bra ut :slight_smile: Men stor risk mtp man ikke vet utfallet av restruktureringen. Valutaeksponert også.


Så en analyse der de satte aksjen til 0 :slight_smile: Skyhøy risiko, men også mulig med kortsiktig FOMO gevinst :slight_smile:

Skyhøy risk ja! Det er vel mer shortere som kan gjøre den interessant. De vil shorte den ned til null men så kommer det gjerne store aktører og drar den kraftig opp og de blir tvangsinnløst.

Trenger ikke å være store heller, det er den drøss med småtradere i USA som konstant leter etter det minste tegn. Er med i noen utenlandske forum, der har trading blandt nybegynner eksplodert siden mars.

1 Like

Ta en titt på Fmci ( er snakk om at det skal noteres ett selskap som er likt beyond Meat, er bare ett skall i dag) og CNHI industrial :slight_smile: Jeg har aksjer i sistnevnte :slight_smile:

1 Like

1 Like

Der slo den inn ja :slight_smile:

Sjekk titan medical Inc, var neste 500% opp. Nå er den bare…

Hehe, ja men den har jeg ikke :sweat_smile::-1:
Snart 70% i denne da, dagen etter kjøp. Så håper det fortsetter.

Men det er en rekke aksjer i usa som går flere hundre prosent på en dag for tiden. Men det er å finne de før de tar av :sweat_smile::see_no_evil::rocket:

1 Like

Du traff godt der, skulle kjøpt selv men når jeg leste kursmål 0 så droppa jeg den.

Det er mange aksjer som går noe jævlig, Google penny stocks så finner du mye potensiell snadder :slight_smile: Har 2 jeg skal kjøpe selv, men vil ikke kjøpe før de har falt litt tilbake. Det er langsiktige aksjer vel og merke :slight_smile:

1 Like

Da bikket den +100% idag så må si meg fornøyd der ja :smiley:

Steike, det er jo meget bra :slight_smile:

Har du flere stalltips?

Ikke per nå, da jeg har hatt en god del øl nå:sweat_smile: men klarer ikke la være å kikke på kursen :joy: Må kikke senere i helgen, samt på de tipsene du kom med tidligere idag :+1:

1 Like

De jeg kom med er mer langsiktige aksjer, ikke noe trader aksje eller fmci har tradere funnet. Der kommer det nyheter på mandag i forbindelse med sammenslåing, blir det ikke noe raser jo hele greia :slight_smile: CNHI eier jo iveco og myyye annet :slight_smile: Fint langsiktig bet, har 27% avkastning der selv på ca 1-1,5 uker :slight_smile:

1 Like

Føles ut som kryptomarkedet i 2017.

Var bratt kurve det der gitt :slight_smile:

+162%
Selv om det var en volumspike av dimensjoner i dag så økte faktisk shorten. Vil tørre å påstå at dette er en god shortsqueeze-kandidat :smiley:

1 Like

Til info så har Valaris nettopp latt være å betale renter og avdrag på lån. Dette betyr at de innen kort tid vil gå for chapter11.

1 Like

Dette er skyhøy risk ja. Det ser ut det kan bli chapter 11 ja, men det er vel ikke konkludert 100% enda? De har en waiver på en måned og diskuterer med kreditorer. Vi så jo hva Borr fikk til og da er det sikkert ubehagelig å være short. Oljeprisen slår jo heller ikke direkte inn her, før på lengre sikt. Men kanskje lettere å få med kreditorer når prisen er 40 kontra 20.

Det er uansett IKKE et investeringsobjekt. Det er kun basert på at man har tro på en solid shortsqueeze.