Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vår Energi ASA

Jeg fant ikke noen tråd på Vår Energi ASA (?)
Det må da være mange som følger, og handler i denne…, bl.a John Fredriksen igjenom “Geveran Trading”, hvis jeg har forstått rett (?) Ser på flere endringameldinger fra Børsens “Endring blandt de store eierene…” at Geveran har økt sin andel.
Det at de to største eierene solgte seg betydelig ned da kursen sto i ca 46,- endrer jo ikke på at dette selskapet er en skikkelig “seddel-presse” ser det ut til…
Er det fler som er interessert i selskapet her?
Ser at det har kommet flere kursmål de siste dagene, fra 37 (?) til Nordea som satte 55 som mål, forutsatt at oljeprisen holder seg høy… nå har jo oljeprisen duppet litt, før den har steget igjen i helgen. Det betyr antagelig kursoppgang på mandag, skulle jeg tro…
Jeg har tatt et lodd her, og forventer både gode utbytter og kursoppgang fremover… :wink:

Vår Energi ASA blir vel antakelig en av de større leverandørene av gass til Europa fremover…(?)

Hvis jeg har forstått rett, at Fredriksen akkumulerer eierandel i Vår asa, så tviler jeg på at han nøyer seg med noen få prosent eierandel…(?)
Andre syn på dette?

Vil ikke si de største eierne solgte seg betydelig ned. De solgte rundt 5% av aksjene i selskapet, men sitter fremdeles med rundt 85% av aksjene. Aksjekursen ble derimot virkelig straffet etter nedsalget… Sjeldent man ser så få aksjer i omløp, så det nedsalget burde vært forventet.

Jeg har aksjer her.

Jeg har også kjøpt meg inn etter at kursen ble så grundig straffet som du sier. Jeg trodde (husker feil) at de to største hadde lettet seg for mere, men dette er vel antakelig en fin kjøpsanleding, forutsatt at olje og gass priser holder seg høye fremover.
Lagrene i Europa skal vel fylles betraktelig fremover, så slik situasjonen er (beklageligvis…) så skulle det være et bra marked for deres produkter.

Jeg ser ikke bort fra at Fredriksen (Geveran Trading) plutselig gjør et ordentlig javs i eierandel. Det vil vel hjelpe kursen videre oppover, i så fall.

T.5. Det finnes allerede en tråd for Vår Energi. Bruk den pleximus83 linket til :slight_smile:

Ta det i vår tråden linket i innlegg nr 2.