Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vår Energi - (VAR)

Vår Energi ASA: Notification of trade by primary insider

"Arctic Securities sier i en oppdatering at verdsettelsene av de store norske lete- og produksjonsselskapene har blitt mer attraktive etter en svakere aksjekursutvikling og svekkelse av kronen mot dollaren den seneste tiden.

Basert på meglerhusets olje- og gassprisestimater handles Aker BP til en P/NAV på 0,73 ganger, mens Vår Energi handles til en P/NAV på 0,63 ganger.

Ifølge meglerhuset priser markedet inn en pris på 65-70 dollar pr fat oljeekvivalent i Aker BP-kursen, mens Vår Energi-aksjen priser inn en pris på 63-69 dollar pr fat oljeekvivalent".

Dagens gjennomsnitt pris pr fat er ca. 145 dollar for olje og gass inntektene til Vår Energi.

2 Likes

Men aksjemarkedet gjør seg opp en mening om hvordan tingenes tilstand er om 1-3 år, kanskje mer i noen tilfeller. Ikke hva som er fakta i dag, det vet alle. Hva er terminkontrakten 1 år fram i tid på Brent olje? 73-75$

1 Like

Er vel dessverre bull for VAR utfordringene med nordstream - med mindre noen norske kabler også blir sabotert

Mye som burde vært bull for Vår i lang tid, men kursen har bare rast i det siste uansett

Både olje, gass er ned. Med kostnadsprekk på balder. Det er jo ikke bull

Verste trusselen nå er vel hvis norske gassrør er neste nyhet

1 Like

Vår Energi: Third quarter 2022 production update and revised full-year guidance

Så ikke dagens fall komme! Jeg er ikke i tvil om at aksjen er attraktivt priset på dette nivået. Ser den teknisk står i fare for å falle til 29 kr og i verste fall helt ned til 25 kr. Det vil i så fall være en gavepakke til enhver med fri kapital.

Fra Nordea Markets: (…) markedet priser Vår Energi til under 50-55 dollar fatet i implisitt oljepris.

2 Likes

Svakt de kommer med dette nå bare to tre uker etter forrige mld! Holder fortsatt og har tro på caset😃

Uavhengig av dette kursmålet du viser til, hvordan vurderer den voldsomme oppsiden her ? Ref gavepakke

1 Like

Vet ikke om jeg forstod spørsmålet ditt.

Jeg tror prisen på olje og gass vil holde seg på et jevnt høyt nivå de neste årene slik at Vår Energi vil få store inntekter fremover.

I tillegg satser jeg på at økte renter vil gi en dreining fra vekst til verdi. Selskaper som faktisk tjener penger er lavt priset og det burde komme en reprising . Verdiaksjer er uforholdsmessig lavt priset i forhold til selskaper priset på fremtidig inntjening som kanskje aldri kommer.

Så om Vår Energi går til 25 kr, så tenker jeg det i hovedsak skyldes uroligheter på børsen siden pengene fortsetter å strømme inn. Har ikke vurdert hvor langt opp Vår Energi kan gå, men etter min mening bør det være godt over 25 kr i alle fall.

Vår Energi ASA: Notification of trade by close associate of primary insider

Vår Energi ASA to announce third quarter 2022 results on 25 October

Vår Energi reports third quarter 2022 results

2 Likes

Key information relating to cash dividend to be paid by Vår Energi ASA

2 Likes

kult :smiley:

3 Likes

Veldig spennende. Ammoniakk er en energibærer med kjempepotensiale, med giftighet som en av de viktigste ulempene.

The third JIP, with Equinor, Vår Energi, Horisont Energi and DNV, is developing solutions for ammonia safety, analysing alternative strategies to mitigate consequences of toxicity.

“DNV is committed to close collaboration with customers in the areas of hydrogen safety, CO2, ammonia and liquefied natural gas, enabling the accelerated energy transition journey,” says Trond Evanger, Head of Section of CFD Solutions at DNV.

3 Likes

Enorm utbyttekapasitet, selskapet kunne tråkket hardere på utbyttegassen om ønskelig tenker jeg. kapitalstrukturen er imponerende, med kun 2 milliarder dollar gjeld (snart gjeldfritt) Så her er det mye å gå på framover

3 Likes

…Mer “Jotun” forsinkelser? :unamused:

image