Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vår Energi - (VAR)

Vår Energi ASA to hold fixed income investor meetings

Vår Energi ASA’s share saving plan allocates shares

image
image
image

1 Like

Eu natural gas price har økt med 17.5% ikveld. Blir interresant hvordan VÅR beveger seg imorgen

3 Likes

Eu gass og Uk gass opp 21% og 22% denne uken.

1 Like

en liten nipp og tilt med hatten for oppstart av frosk,som utgjør rundt 0,0ettellerannet prosent av den totale produksonen til VAR :sweat_smile:

1 Like

Vår Energi ASA: Notification of trade by primary insider

3 Likes

Vel blåst ! :smiley::+1:

https://www.dn.no/energi/havvind/vargronn-as/hitecvision/vargronn-signerer-storavtale-om-havvind-utenfor-skottland/2-1-1426051

1 Like

Vår Energi publishes Annual Report and Sustainability Report for 2022

Vår Energi ASA: Notification of trade by primary insider

1 Like

Vår Energi ASA: Notice of annual general meeting 2023

image

https://www.dn.no/olje/var-energi/olje/markant-produksjonsfall-for-var-energi-i-forste-kvartal-melder-om-valutatap-pa-13-mrd-kroner/2-1-1434335

1 Like

“Markant produksjonsfall”, også kjent som nær identisk med q4 og godt innenfor guidet interval.

“Valutatap”, ingen kommentar om at inntektene også kommer i USD.

Tendensiøs dekning fra DN. Dette var fullstendig udramatisk fra VÅR. Produksjonsfallet oppstod for lenge siden. Hverken fallet eller forsinkelsen på Balder X er hentet inn, men det var heller ikke ventet, og er for lengst priset inn. De leverer regnskap i NOK samtidig som gjeld og inntekter er i USD, da får du et papirtap når USD styrker seg mot NOK; og USD/NOK-kursen er ingen hemmelighet. Ingenting nytt med andre ord, men det kan man jo ikke skrive click-bait om.

3 Likes

…emisjon?

image
aksjeopsjoner til ansatte?

1 Like

Les neste setning fra e24, de har kun olje først, så olje&gass.

1 Like

åja,skylder på multitasking :sweat_smile:

Pålydende verdi i Vår er lav, så dette tilsvarer 10% av selskapet tror jeg. Litt mye til ansatte-program, men det er forskjell på å gi styret fullmakt og å faktisk kjøre en emisjon. Dette er en forlengelse av eksisterende fullmakt, hvor de endte opp med et moderat antall aksjer i året som gikk.

1 Like

2 Likes

Sparebanken har nok vært litt optimistisk,men tabellen kan lett brukes frem til de større prosjektene er ferdigstillt :sweat_smile:

1 Like

Vår Energi er nå største posisjon i fondet First Generator etter en økning av beholdningen på 50% siste måneden.

Selv har jeg ikke begynt å snitte ned, men mulig det snart er på tide. Utviklingen her har definitivt ikke gått som jeg forventet på kort sikt, men er fremdeles positiv på lang sikt siden jeg ser for meg noen år med relativt høye olje- og gasspriser.

6 Likes