Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vår Energi - (VAR)

Du må være kunde hos et meglerhus som er med på salget eller samarbeider med en som er med. Info kommer ofte på email, evt telefon om det haster litt.

1 Like

Takk, er ny kunde hos Nordea- sjekker med dem. Ellers har jeg konto hos Nordnett, men de driver sikkert ikke med dette?

Nei, Nordnet har jeg ikke sett drive med dette.

Boka stengte 20.15. Har visstnok vært enorm interesse. Så blir nok ikke stort med aksjer til mindre investorer.

1 Like

Stor rabatt? Ellers så lover jo stor interesse normalt greit for videre kursutvikling. Tyder på at det ikke er mye nedside i akjsen om det dukker opp masse kjøpere for en liten rabatt. Om interessen er stor fordi rabatten er stor er det selvsagt noe annet.

Vet ikke, siste jeg hørte tidligere var 31kr som mot 33kr nå er mindre enn 10% rabatt. Men har ikke oppdatert info etter de bestemte seg for å øke den.

1 Like

Ikke lenge før det heter Eni Norge igjen :it:

1 Like

Secondary placement of existing shares in Vår Energi ASA successfully completed

At folk sto klare til å kjøpe en tolvdel av selskapet, tilsvarende en tredel av eksisterende float, til kun 7% rabatt er lovende. Det betyr at det bare litt under dagens kurs finnes betydelig likviditet, altså at nedsiden er begrenset gitt at vi ikke får noen negative overraskelser.

HitecVision har låst aksjer i 90 dager og om de bestemmer seg for å selge igjen så kan de kun selge en tilsvarende bulk en til gang før de er helt ute. Så tror ikke de vil holde kursen nede lenger

mye fokus på “selge vår energi aksjer” både her og i media… :thinking:lurer på hvordan det hadde sett ut om det heller ble fremstillt “kjøp av aksjer” istedet?

kanskje det er John Fredriksen igjen som benytter seg av å sikre flere aksjer? :smiley:

Tro hvorfor de selger?
Kan det skyldes forsinkelser av Jotun?

1 Like

vi fikk da til Martin “Lenge” :sweat_smile: så skal også Jotun også være innenfor kompetansen :wink:

dessuten så ser jeg inne på FA.no sitt forum at “Hightecvision” er visstnok aktiv nå med å gå fra oljesektoren til fornybar…men ut ifra hva jeg har lest om ole ertvaag så er både han og familien alltid *opportunistisk".

Vår Energi ASA: Intra-group merger with Vår Energi Norge AS

3 Likes

Vår Energi ASA publishes Annual Report for 2023

de oppretter egen enhet for oppkjøp for å gjøre ting enklere formelt? :thinking:

Vår Energi ASA publishes Annual Report for 2023

Merger, de innlemmer et eksisterende heleid datterselskap i morselskapet.

1 Like

“In order to simplify” :sweat_smile:

Vår energi har jo blitt omtalt som oppkjøps kandidat for Equinor tidligere. Blir vel ikke mindre attraktivt om de klarer å holde løftene sine fremover. Dette forenkler ting :grinning_face_with_smiling_eyes: