Burde være grei etterspørsel her nå. Høy spoteksponering og litt høyere gjeldsgrad enn equinor aker osv. I god posisjon for dem som tror dette vil drøye litt ut i tid?
…grunn til nedsalg bland innsidere hos Vår? 
Tipper det er mer det at aksjen har gått fra 34kr til 41 kr på kort tid pga en “kortvarig” konflikt i Iran. Siste kursmål til DNB ligger jo på 25 kr.
jo,det har jo vært en grei oppgang den siste dagene,-men er ikke Goliat feltet en viktig transportfaktor til melkøya?
det var bare så spesiell nedsalg da de heller kunne gjordt nedsalg i de uttallige miniproduksjonssedene som ellers er modne for nedsalg i den totale portefølgen sin.
heh, enda en som selger… Ansatterepresentanter som kan ha mange gode grunner til å unne seg en realisert gevinst da.
ATH i morgen?
Goldman Sachs’ olje- og gassanalytiker Michele Della Vigna oppdaterer sine prisestimater samt kursmål for tredje gang siden krigen i Midtøsten brøt ut for 20 dager siden.
Torsdag oppjusterer analytikeren kursmålet på Equinor fra 260 til 270 kroner, og gjentar salgsanbefalingen. Kursmålet på Aker BP løftes fra 250 til 270 kroner, og salgsanbefalingen gjentas. Vår Energi får økt kursmålet fra 47 til 51 kroner, og kjøpsanbefalingen gjentas – cirka 15 prosent oppside fra sluttkurs 44,34 kroner.
Aldri sett makan til innside-salg.
ja, greier ikke å stoppe kursen da. Er det noe med bindingstid som er utløpt eller noe sånt, siden så mange ansatterepresentanter selger samtidig?
Det kan vare at insidene kjøpt på lav kurs. Og samtidlig har en masse aksjer igjen.
Selv kjøpte jeg på 33. Tror ikke jeg selger nå, trots fin gevinst. Kjøpte egentlig mest før at jeg regner med at det kommer skaplige utbyten jevt over lang tid. Planen fra børjan var at sitte og ruge på aksjene fram til 2032-2035 noe slikt.
Dessuten: Aksjene veit jeg at jeg har. Hvis jeg tar gevinst, hva gjør jeg med pengene? Kjøper øl? Eller bare sløser dem vekk?
Men viss, hade jeg kjøpt før 15 så hadde jeg nok kunnat tenke meg å selge 1/3 av innehavet = gratis aksjer.