Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vår Energi - (VAR)

Jeg vil tro ledelsen har bedt dem om å selge samtidig, så det ikke kommer stadige drypp om innsidesalg. Dette er altså ansattrepresentanter som selger, de trenger ikke ha uendelig med penger mellom henda, så de kan se på dette som en god mulighet til å selge. Hvis VAR er som KOG, så får de kjøpe aksjer med rabatt mot et års bindingstid. Du kan da selge aksjer med gevinst og bruke gevinsten på å kjøpe nye aksjer med rabatt.

Litt off-topic, men jeg kjenner jo endel KOG-ansatte og det er relativt vanlig å rullere litt på aksjebeholdningen der, ikke bare øke hvert år. Unntaket var en kar som hadde jobbet hele livet på KOG og bare akkumulert. Han var visst god for >100 MNOK nå. Tilbake i 2005 var KOG-kursen på 5kr vs dagens 400kr. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tja slike rabatt-kjøp må vel også meldes når de har disse posisjonene, med oppgitt kurs og bindingstid, derfor jeg lurte på om noen visste. Jeg har bare sittet her noen uker. Tror ikke de har så mye innsideinfo om følgene av Hormuz da, så legger ikke så mye vekt på det, bare litt pussig

1 Like

Nå får vi snart en utepils for en vår-aksje🍻

1 Like

Vår Energi ASA: Notification of trade by primary insider

Har sovet litt på det og øker videre til 57 i dag .
https://www.marketscreener.com/news/goldman-sachs-raises-v-r-energi-price-target-to-nok-57-51-reiterates-buy-bn-ce7e5edfd88af426

2 Likes

Vår Energi ASA publishes the Annual Report for 2025

Milliardærer trenger egentlig ikke å beholde noe aksjeposter,de sitter som regel fint i det i “alle” typer aktiva,mens for oss “mannen i gaten” blir det nok lukrativt å sitte i ro en goood stund til,.

Vår Energi ASA: Notification of trade by primary insiders

Vår Energi ASA: Correction: Notification of trade by primary insider

Vår Energi: First quarter 2026 trading update

Vår Energi is securing higher production for longer from the Goliat field

Vår Energi reports strong results in the first quarter 2026

Financial calendar

Q1 Tallene er her :oil_drum:

Q1 Rapport

Q1 Presentasjon

1 Like

Vår Energi ASA’s share saving plan allocates shares

Vår Energi ASA: Shares allocated to primary insiders as part of the long-term incentive program

Vår Energi ASA announces pricing of EUR 750 million Subordinated Fixed Rate Reset Securities