Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vår Energi - (VAR)

Vår Energi ASA: Notification of trade by close associate of primary insider

Oil discovery in the Barents Sea

3 Likes

" Equinor, Vår Energi, Petoro og Spirit Energy (som snart slukes av Sval Energi) blar opp ni milliarder kroner for å bygge ut prosjektet Halten Øst, som består av totalt seks funn i ulike lisenser i Norskehavet…"

2 Likes

Klippet fra DN

" Kl. 11.02 av NTB

Stortinget endrer oljeskatten

Et flertall på Stortinget går inn for å innføre en kontantstrømskatt for petroleumsnæringen. På kort sikt vil oljeselskapene tjene stort på omleggingen.

Tirsdag kveld kom innstillingen fra finanskomiteen. Der går et flertall av partiene – Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Høyre, Venstre og KrF – inn for å legge om særskatten for oljebransjen til en kontantstrømskatt. Den nye ordningen skal gjelde allerede fra i år.

– På kort sikt vil dette gi næringen betydelige inntekter, sier Sps finanspolitiske talsmann Geir Pollestad til NTB. Han anslår at omleggingen vil gi oljenæringen om lag 45 milliarder kroner i redusert skatt i år.

– Men på sikt vil dette gi 7 milliarder mer i statskassen, sier Pollestad.

En kontantstrømskatt innebærer at det er selskapets kontantoverskudd i hver periode som skattlegges, og at investeringsutgifter umiddelbart kan skrives av på skatten.

Endringen ble først foreslått av Solberg-regjeringen to uker før valget i fjor høst. Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) gjorde kun små justeringer i forslaget før det ble oversendt til Stortinget…"

2 Likes

Vår Energi ASA’s share saving plan allocates shares

2 Likes

Potential secondary placement of existing shares in Vår Energi ASA

Announcement of the completion of secondary placement of existing shares in Vår Energi ASA

Oil and Gas discovery in the Barents Sea

1 Like

Kjøpsmulighet kanskje idag?

1 Like

Jeg valgte å selge. Hvis største eiere synes 40,2 er ok salgskurs tar jeg gjerne 42,5.

Her tror jeg kanskje eierne vet at de trenger litt større fri flyt for å “få i gang” aksjen. 10% er såpass knapt at den nok har hatt litt likviditetsbegrensninger. De har tross alt ikke solgt seg ut, bare redusert noe.

Bra timing av Spetalen her!

Mistenkelig bra, vil kanskje enkelte si.

1 Like

kikker på Paretos ferske innlegg på youtube og ser på hvorfor vi velger akkurat Vår Energi :wink:

1 Like

image

1 Like

Dry well in the Norwegian Sea

Vår Energi: Preparing for future growth with a new organisational structure and management team

1 Like
1 Like

(Beklager, jeg søkte på VAR uten at det kom noen resultat, derfor jeg startet “ny tråd”)

Jeg er enig i tanken om at de største eierene ønsket mere flyt…

Jeg er fremdeles spent på om Geveran er interessert i å øke sin eierandel når de først har begynt å handle i VAR, så jeg tror inngang nå, på dette nivået, kan være greit… aksjekursen kan fort gå i retning av Nordea sitt kursmål på 55, selvfølgelig avhengig av at prisen på olje og gass holder seg oppe.

1 Like