Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vår Energi - (VAR)


image
image
image
image

1 Like

Vår Energi enters strategic supplier partnership

Vår Energi to provide quarterly production updates starting with Q2 2022

1 Like

Vår Energi: Second quarter 2022 production update

:partying_face:

1 Like

Vår Energi ASA to announce second quarter 2022 results on 26 July

1 Like

Her er det vel bare å glede seg til morgendagen :star_struck::star_struck::champagne:

1 Like

Etter en rask titt på tallene til Vår og Aker BP, så ser jeg ikke helt opplagt hvorfor sistnevnte er over dobbelt så høyt priset. Noen som har flere detaljer? Er det reservene som er større hos Aker BP?

(har ikke gått i dybden her selv)

1 Like

Dobbelt så høyt priset? Her må du ha regnet grovt feil. Med Brent på 100 så har vi BP på en P/E på 5,1x. Vår 5,5x med en NBP Gas på $25 mmbtu. BP er nå hakket rimeligere, litt avhengig av hvilken gasspris man estimerer for FY 2022.

4 Likes

Aker BP har en nettoproduksjon på ish 215 tusen fat pr dag kontra Vår som har ish 250, men regner det på presten så ………………
Som boreleder i Aker BP kjenner jeg systemet godt å «lederen» våres vet å rokkere penger rundt omkring i selskapet. Vår er på vei med sine ish 36 felt’s deltagelse, men husk at «vi» er operatør for Ula, Valhall, Ivar Aasen og Skarv samt 11,5% i Johan Sverdrup.

Prosjektporteføljen til Aker BP har samlet nettressurser på 500 mill fat oljeekvivalenter noe som igjen kommer til å øke produksjonen i årene fremover å derfor rekker ikke Vår AkerBP til knærne.

2 Likes

AkerBP har overtatt Lundin Energy og vil i tredje kvartal ha en produksjon på 410-430 tusen fat per dag.
Utbyttet er noe konservativt i AkerBP, men de har som målsetning at dette skal være stabilt og fortsette å øke framover, uavhengig av om oljeprisen får en dipp. Det er lovet at ekstraordinære utbytter eller tilbakekjøp av aksjer kan komme så lenge oljeprisen blir liggende over 65$.
Aker er best i klassen når det kommer til lave CO2-utslipp per produsert fat olje. Dette vil antagelig bli mer og mer viktig framover.

En dyktig ledelse med konservative anslag for vekst og reserver som heller vil føre til overraskelser på oppsida enn nedsida.

3 Likes

Har selv gått ut av Aker BP men en olje pause å gikk nå inn i VÅR nylig. Men er veldig enig i svar over her at selv om Vår Energi per dag dato er nest størst på norsk sokkel(Lundin Aker Bp blir vel større) så har de mye eldre felt. Å ser for meg høyere produksjonskostnader kontra Aker Bp med sine ‘’unge’’ felt.

Jotun A kommer vel ut igjen for nye 25 år ( dog forsinket)

For min del følte jeg Aker Bp hadde gått
Litt mye så gikk ut på 400. Lurt ser jeg nå :joy:

Men ja med Vår Energi så har vi jo ikke no kontroll når Eni og Hitec plutselig bestemmer å tømme seg igjen.

Tenkte jeg blir litt i Vår også smyger meg ut mot jul når Putin og vesten blir litt venner igjen :wink:

image

Vår Energi reports second quarter 2022 results

Key information relating to cash dividend to be paid by Vår Energi ASA

2 Likes

fra Finansavisen :sweat_smile:

relevant edit.
https://www.theice.com/products/27996665/Dutch-TTF-Gas-Futures/data?marketId=5408202

1 Like

image

2 Likes

Husk Vår har mye gassreserver! Om oljeprisen skulle gå ned er de mindre eksponert mot den.

2 Likes

De kjører vel 100% output?

Får vel anta det!