Yes, og alle vet at undertegnede ikke er bear, men det er vktig og forsvare andres rett til aa vaere det.
Det er nok de fleste enig om. Men dette tilfellet handlet om hvordan Kingkong ordla seg, ikke at vedkommende var negativ til Pcib som sådan.
Alle skriver ikke paa samme maate. Det skal vaere rimelig stygt for og forsvare og slette en post. Og her er terskelen altfor lav.
Det er sant, men kravet om saklighet gjelder fortsatt.
Forumet er i stor grad selvmodererende, i tillegg har vi endel tråder som den fundamentale hvor offtopic poster slettes fort. Hvis noen føler at posten deres ikke burde vært slettet har de mulighet til å kontakte moderatorgruppen for kommentar eller diskusjon.
Så setter vi strek for denne diskusjonen her nå.
Hva er greia med at en moderator som får et innlegg skjult poster samme innholdet i et nytt innlegg rett under
Kan du forresten holde deg til saken og ikke skrive om hva jeg er eller bør være sint på og dessuten hvem jeg “sikkert” har blitt “rævkjørt av”.
Fordi forumet skjuler rapporterte poster når et medlem med høy nok trust level har rapportert det selv om orginalposten er fra en admin, og siden det er en bug etter en oppdatering for noen uker siden som ikke lar meg åpne skjulte innlegg fra mobil laget jeg et nytt innlegg.
Eller sagt på en annen måte, forumet skulle ikke ha skjult orginalinnlegget men som det er nevnt tidligere så tweakes enda den funksjonen da den er litt aggresiv.
Et problem som @holmes kommer inn på her, og som jeg er helt enig i, er jo når moderatorene overstyrer debatter som de selv er del av. Spesielt når moderatoren selv er den sterkeste meningsbæreren på den ene siden av uenigheten.
Forleden var det også et slikt tilfelle i en annen tråd der moderatorens motdebattant endte med skrivenekt i en periode. Det er virkelig ikke bra!
Man klarer aldrig være 100% nøytral, så lenge man selv bruker forumet. Relasjoner vil altid påvirke
Hva mener du alternativet var i den situasjonen?
Jeg antar vi tenker på episoden i Nordic Nanovector Småprat.
Edit
@Aksjesnila Hva vet du om prosessene på bakrommet før avgjørelsen ble tatt f.eks? Den brukeren ble jo i tillegg rapportert flere ganger.
Nettopp. Derfor jeg ikke synes at moderatorer burde moderere seg selv…
I alle tilfeller der moderatorer tar en slik drastisk handling diskuterer vi det i moderatorgruppen først, og jeg godkjenner det som blir gjort. Min erfaring er at moderatorene våre er bevisst på «dobbeltrollen».
Et ganske åpenbart alternativ etter min mening er at moderatoren overlater til @pdx å foreta vurderingen i det tilfellet.
Til edit: Jeg vet ikke noe om det… derfor er det uklokt at den aktuelle moderatoren er den som melder om ban…
Enig i at det kanskje burde sendes ut av TekBot eller @pdx, for syns skyld.
Og jeg er også enig i at avgjørelsene burde diskuteres og godkjennes slik at ikke moderatorene styrer diskusjonen. Dette tilfellet var ekstremt, dog.
Jeg skal ikke være bastant om det aktuelle tilfellet for jeg skummet bare nedover i etterkant av diskusjonen. Personlig synes jeg det virket mest som kunnskapsløshet fra brukeren, men det er ofte vanskelig å vurdere når man kommer inn flere timer etterpå og enkeltinnlegg kanskje er fjernet alt slik at sammenhengen er borte.
Jeg har tilgode å se @pdx diskutere i noen av aksjetrådene. Løsningen er jo enkel, la moderatorene kun få lov å moderere tråder de ikke følger / er en aktiv del av? Da slipper man å ta stilling til sine egne interesser
Siden å være moderator er frivillig synes jeg det er greit at man modererer om tema man kjenner godt, fordi det i mange tilfeller er vanskelig å si om noen troller/baisser uten å faktisk kjenne caset ganske godt. Jeg har ofte fått beskjed fra moderatorene om at de er inhabile i sak X, så da stepper jeg inn og modererer for de. Jeg synes det fungerer greit, men vi kan sikkert gjøre en bedre jobb med å informere om arbeidet som gjøres på bakrommet. Det tar jeg på min kappe.
Jeg synes man fint kan modere tema der man selv er med og debatterer, men jeg synes det er problematisk hvis man ikke har mulighet til å flagge moderatorer uten at det er de selv som avgjør hva som skjer med det innlegget. I utgangspunktet har man en høyere terskel for å flagge en moderator siden man vet at de kan selv se hvem som flagger. Synes evilfreud kan tone seg ned i sin til tider aggressive diskusjonsteknikk med tanke på rollen han har som moderator.