Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vårt nye moderator-team :)

Ryddet litt i Nanotråden ( siden det ble bannet et troll der igår og idag).

Ser at endel svar på et av trollinnleggene som ble sletttet også ble slettet. Så om noen føler posten sin mangler så er det derfor! (dashbordet er ikke helt intuitivt på når du sletter et innlegg og alle svar +svar til svar).

Om noen er negativ til kursutviklingen og ledelsens avgjørelser krever det, spesielt om man er veldig aktiv, at man utdyper sine påstander og presenterer noen argumenter for sitt syn. Er man saklig så er disse skribentene svært ettertraktet.

Om man kan bruke kløkten sin til å holde diskusjonen vennlig og saklig kommer man langt. Man kan da nesten helt sikkert si at flere vil høre på deg også.

Oneliners av negativ art er ikke troverdighetsbyggende. Man kan da risikere at samfunnet stereotypiserer ganske raskt og etterpå ignorer/er negativ til andre ting man sier senere.

Hot-Tips
Nye forumbrukere bør si hei når ankommer tråden. Si gjerne “Hei! Jeg er ny i tråden og leser flittig gjennom gamle poster her”. Deretter bør man vurdere å lage et innlegg, når man er klar for det, som har argumenter som underbygger den påstanden man kommer med. Uansett om den er negativ eller positiv.

Da vil man mest sannsynlig få en flying start i tråden og flere vil svare.

7 Likes

Han der Fred er en smarting.

1 Like

Jeg vil takke våre flinke moderatorer @Savepig, @Evilfreud og @laplagam for en virkelig god innsats i deres nye roller. De har fått mye å bryne seg på :slight_smile: Snittiden det tar før rapporterte innlegg blir behandlet har gått drastisk ned, et tegn på at moderatorene er på ballen :slight_smile:

Takk på vegne av alle TekInvestorer :slight_smile:

20 Likes

Jeg liker fokuset på et skarpere skille mellom trådene, og å få moderert bort innlegg uten substans. Godt jobba! :ok_hand:

9 Likes

Det er ikke bra å redigere bort innlegg uten substans. Hvem definerer substans?
Jeg tror jeg forstår hva du sikter til, men det er bedre å la folk dumme seg ut og beholde stemmesystemet som sensor for dette. Ikke at noen moderator alene skal mene at OPP er usaklig i en situasjon hvor HEN personlig mener NED.

4 Likes

Det handler vel om å flytte over småprat til småprat trådene, ikke moderere helt bort.

5 Likes

Vi foretrekker å flytte poster fremfor å slette dem. Det flyttes mye poster!

Møtt veggen nok en gang med moderatorene. I grunn var jeg lei av mangel på nedslag mot troll for noen måneder siden. Registrerer det har forværret seg betydelig, og muligheten til å skjule poster er kommet i stedet. Samme som nye HO det, skjul poster, og mangel av reaksjon på opplagte troll.

Godeste bernd som moderatorene har uttalt at de holder et øye til og at han har fått advarsel, har i ettertid bidratt på forumet på denne måten:
image
image
image
image

Det er en type profil som dere lar fortsette tydeligvis. Trodde jeg sendt mail til pdx om dette for noen dager siden, finner den ikke i mail-lista så forvirret. Husker å ha gjort det. Men registrerer kontoen er aktiv.

Godeste invivo har jeg mistet oversikt over, men hersketeknikk, personangrep, svartmaling av selskap og ledelse, feilaktig fremme konkurrenter, og ikke minst i perioder med mye haussing voldsomt fokus på oppkjøp.
Det er også en profil som tydeligvis fremdeles får fortsette fritt her.

Forstår det er ønske om å ikke la TI fremstå som en plass hvor det er gutteklubben grei som rår, og sier du mot konsensus så blir du kastet ut. Vel, at det var strengt og aktivt moderert var vel hva jeg likte best med å komme hit, og det har ikke blitt fulgt opp slik.

Tar meg en pause fra forumet på ubestemt tid. Er lei av å bli likestilt med de jeg fremmer som forumtroll av administratorene, takk for den @Savepig, det var ikke første gang, men det var siste gang jeg godtar den. Og har ikke ønske om å delta aktivt i et miljø hvor opplagte nettroll blir akseptert av moderatorer selv om de har blitt syneliggjort flere ganger.
Vil gratulere dere med å ha vellykket for min del klart å endre syn på at TI er en plass som er strengt moderert, til en plass hvor du kan i stedet skjule poster til de du ikke liker, og mangelfull moderering.

Tar det i feedback til @pdx og i feedback til moderatorteamet.

1 Like

@savepig, @laplagam eller @Evilfreud,

Begynner å bli rimelig lei av denne Studenten86 til stadighet må nevne meg i sine innlegg.

Kan dere snart få fyren til begrense seg? Begynner å bli litt slitsomt å ha en type som skal kjøre vendetta mot alt og alle han ikke liker.

Forøvrig kan du lære deg Studenten86 at det er mulig å tro på oppkjøp av selskap OG være krtiske til ledelsens ønske om emisjon og utvanning.

For the record, det var du som atter igjen startet med drittslenging i min retning på Nano-småprat tråden.

Møtt veggen nok en gang med moderatorene. I grunn var jeg lei av mangel på nedslag mot troll for noen måneder siden. Registrerer det har forværret seg betydelig, og muligheten til å skjule poster er kommet i stedet. Samme som nye HO det, skjul poster, og mangel av reaksjon på opplagte troll.

Godeste bernd som moderatorene har uttalt at de holder et øye til og at han har fått advarsel, har i ettertid bidratt på forumet på denne måten:
image
image
image
image

Det er en type profil som dere lar fortsette tydeligvis. Trodde jeg sendt mail til pdx om dette for noen dager siden, finner den ikke i mail-lista så forvirret. Husker å ha gjort det. Men registrerer kontoen er aktiv.

Godeste invivo har jeg mistet oversikt over, men hersketeknikk, personangrep, svartmaling av selskap og ledelse, feilaktig fremme konkurrenter, og ikke minst i perioder med mye haussing voldsomt fokus på oppkjøp.
Det er også en profil som tydeligvis fremdeles får fortsette fritt her.

Forstår det er ønske om å ikke la TI fremstå som en plass hvor det er gutteklubben grei som rår, og sier du mot konsensus så blir du kastet ut. Vel, at det var strengt og aktivt moderert var vel hva jeg likte best med å komme hit, og det har ikke blitt fulgt opp slik.

Tar meg en pause fra forumet på ubestemt tid. Er lei av å bli likestilt med de jeg fremmer som forumtroll av administratorene, takk for den @Savepig, det var ikke første gang, men det var siste gang jeg godtar den. Og har ikke ønske om å delta aktivt i et miljø hvor opplagte nettroll blir akseptert av moderatorer selv om de har blitt syneliggjort flere ganger.
Vil gratulere dere med å ha vellykket for min del klart å endre syn på at TI er en plass som er strengt moderert, til en plass hvor du kan i stedet skjule poster til de du ikke liker, og mangelfull moderering.

Begynner å bli rimelig lei av denne Studenten86 til stadighet må nevne meg i sine innlegg.

Kan dere snart få fyren til begrense seg? Begynner å bli litt slitsomt å ha en type som skal kjøre vendetta mot alt og alle han ikke liker.

Forøvrig kan du lære deg Studenten86 at det er mulig å tro på oppkjøp av selskap OG være krtiske til ledelsens ønske om emisjon og utvanning.

For the record, det var du som atter igjen startet med drittslenging i min retning på Nano-småprat tråden.

Jeg har to gutter på 2 og 4 som kjekler mindre enn dere to.

For en stund tilbake ba jeg dere la være å kommentere hverandres innlegg og rett og slett ignorere hverandre. Siden det tydeligvis ikke hadde noen effekt får dere begge 14 dager uten skrivemulighet på forumet.

Angående brukeren som har lagt på “eggplants” har jeg bannet han. Som mange vet er det vanskelig å rapportere bruk av emojis, og vi sitter ikke å følger med på hvert innlegg om noen bruker en slik emoji, særlig siden emojien kan settes på lenge etter at innlegget er nytt.

Moderatorene våre jobber på frivillig basis, og gjør en kjempejobb. Det modereres raskere og mer konsekvent enn tidligere, fordi de kjenner selskapene og deltakernes historikk bedre enn meg. Når vi er usikre diskutere vi sammen hva vi skal gjøre, som jeg tror kommer hele forumet til gode. Det betyr ikke at vi ikke gjør feil, men vi prøver å bli enda flinkere hver dag.

Og please, alle sammen. Tell til 10 og pust med magen når du leser noe som trigger deg :slight_smile:

Duty Calls

God helg!

31 Likes

Nano er det lenge siden jeg har orka å følge, men det er vist kult å bli krenka for tiden…

God helg @pdx, du gjør en god jobb!

6 Likes

Når det gjelder de 2 nevnte, så har hvertfall Studenten bidratt med mye nyttig informasjon og diskusjon. Invivo, not so much.

1 Like

Et tips er å flagge og Evt følge opp med personlig melding til moderatorene evt pdx hvis man føler at noen bryter forumreglene. Å svare med samme mynt bare eskalerer situasjonen og skaper enda mer støy.

8 Likes

Studenten har biratt med mye, men også helt lukket for andre sine syn. Derav konflikten med InVivo.

Og har det vært nyttig alt? Vanskelig å ettergå når brukeren har sperret for at man skal kunne ettergå innlegg.

Noen ganger er det bedre å utfordre en sannhet enn å fremsnakke sine egne tenkte sannheter. Og da får InVivo ett poeng av meg.

Da er det 1-1 :sweat_smile:

edit: forøvrig en upartisk observajon fra min side. Begge mener jeg fortjener sin tumleplass på forumet.

3 Likes

Den største utfordringen for oss moderatorere er brukere som bidrar med gode innlegg og god informasjon men som samtidig lever på kanten eller bryter forumreglene.

Dette gjelder et lite dusin brukere og det er noe vi har diskutert mye i det siste hvordan vi skal håndtere. For deres bidrag faglig er bra, samtidig bør ikke regelbrudd tolereres.

Det som gjør sånne ting enda vanskeligere er at disse brukerene ofte har en heiagjeng som alltid blir sure når “helten” blir utestengt eller mutet en periode.

Men vi prøver! og vi tar alltid imot tilbakemeldinger på hvor vi kan bli bedre.

5 Likes

Kan nevne at det kommer til å gå ut PM til enkelte brukere i tiden fremover med henstilling til å slutte med den oppførselen ( så om noen føler seg truffet men ikke får PM så er du safe) :=)

2 Likes

har dere ikke en kommando for 24t/48t utestenging? folk pleier å roe seg etter et par sånne, meg selv inkludert :crazy_face:

2 Likes