Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Veidekke (VEI) 🏘⚒️🛣🌳

Eg er inne i mitt 21. år og beskrivelsen du her kommer med, er mer den eg kan kjenne meg igjen i.
Eg jobber i industri, og etter mangen års minus drift på drift og vedlikeholds kontraktene, så er det svært gledelig at det også der tjenes gode penger nå.
For ett par år tilbake siden såg det litt mørkt ut med store kontrakter som gikk dårlig, og set kom store av/ nedskrivninger, men en rekke gode tiltal har medført ekstra god kontroll på driften.

Det har altid vert god ledelse i Veidekke og det er de også nå

3 Likes

Vel, eg jobber der også, eg kjenner meg ikkje igjen i det du her kommer med

1 Like

Er ikke det at tenker å bytte jobb, veidekke hr alltid stødig arbeidsplass med gode lønninger.
Men de jeg kjenner er ikke fornøyd med Jimmy, mange er ganske lei av å bli utleide og mange jeg kjenner hadde planer om å selge en god del etter de fikk utbytte fra salg av eiendom. Vet også at flere er irritert over at lønningene til funksjonærer er litt lave og man mister de flinke til konkurerende firma, og selv blir sittende igjen med de nyutdannede som mangler erfaring. Jeg har ingenting i mot veidekke, jeg ga kun min mening om hvorfor jeg tror aksjekursen går nedover og ikke opp atm.

Jeg jobber ikke selv i veidekke lenger, men er fortsatt i bransjen, og dette er stort sett det jeg hører fra den eldre garde som jeg kjenner fra min tid i veidekke. Dette er også det som går igjen når de utleide jeg har snakket med uttrykker sin misnøye.

Som funksjonær selv, så kan eg bekrefte det du her sier om lønnen kan stemme, men samtidig er det en del andre goder som veier opp mye for en litt lavere fastlønn enn det eg veit mangen andre selskaper har.

Jeg har også vært i situasjonen hvor jeg har blitt utleid, i disse tilfeller har vi/jeg blitt veldig godt tatt vare på av Veidekke.
Når salget av eiendom var utbetalt, gikk jeg som fler til kjøp av mer aksjer.
Vi er flinke til å rekruttere nytt personal og når dem kommer til en Veidekke plass så vet jeg av tilbakemelding(er) at inntrykket er over forventning.
Vi skaper stolte og lojale ansatte.
Det er lønnsomt.

4 Likes

Hadd min tid i Veidekke selv som betongarbeider forskalingsnekker. Fantastisk firma.

1 Like

Løp og kjøp før Q3 :grin::+1:

1 Like

Øker kursmål ifra 110kr til 130kr :moneybag::moneybag::moneybag:

1 Like

Klimagassutslippet fra nybygget skal reduseres med 50 prosent i forhold til et referanseprosjekt :deciduous_tree::+1:


Flott reklame, alt ligger tilrette for at denne kommer til å holde markedsposisjonen/lønnsomheten :moneybag::+1:





Milliardkontrakt til Veidekke på Fornebubanen

Veidekke: – Den verste tåken har lettet

Veidekke har sendt ut permitteringsvarsler til alle ansatte i Norge etter streiken

Veldig bra rapport av veidekke, oppgang i omsetning, marginer og resultater. Særlig er det Bygg Norge som lever spesielt bra, med høyt volum og gode marginer, infrastruktur Sverige er også bra, men bygg Sverige er som ventet litt dårligere, dog lønnsom. Med utbytte 7,90 får man direkteavkastning over 8 % i et bunnsolid selskap. Må si veidekke har imponert stort relativt til f.eks. afg siste årene.

Som en liten kuriositet, dette er ikke et enkelt marked. Porr (pnc norge) fra Østerrike har forsøkt i ti år å etablere seg i Norge, aldri levert positive tall, enormt akkumulert underskudd 500-600 mill og nå gir de opp.

3 Likes