Totaliteten i det som skjer er det som fascinerer meg; vi har gått fra en verden hvor man normalt ville blitt ilagt en tvangstrøye om man kom med påstander av typen Nolan kommer med, til en verden hvor slike mennesker får en stor Platform og et publikum å predikere til.
Hvorfor? For det første pga. artikkelen i NY times om det hemmelige UFO programmet til Pentagon.
Så kom vitnesbyrdene til Ryan Graves og David Fraver mf.l. Nå har kongressen innført en whistle-blower protection act, slik at flere forhåpentligvis står frem med mer håndfaste bevis.
Det er ekstremt vanskelig å argumentere for noe som ikke har bevis som er gode nok. Jeg ser den.
Antall dokumentarer, podkaster og bøker jeg har lest om temaet har overbevist meg.
Jeg forstår godt man ikke er overbevist om man ikke har satt seg mer enn overfladisk inn i materien.
Men når det gjelder bevis; hva er det egentlig som ville vært godt nok bevis for folk, annet enn at et romskip faktisk landet på jorden et sted, og dette ble direktesendt av flere medier og sivile samtidig?
Jeg tror også man i diskusjonen glemmer hva man egentlig snakker om:
1): Kan man enes om at det er noe der ute man ikke vet hva er, eller kan forklare?
2): Hva er sannsynligheten for at dette «noe» er menneskeskapt kontra utenomjordisk?
Hvis man er enig om 1) og vurderer sannsynligheten for at dette er menneskeskapt som «lav», basert på hva vitner som jobber innen luftfart mener er mulig med dagens teknologi, og observasjoner gjort av svært sofistikerte instrumenter, så er det i mitt hode et større logisk kvantesprang å forsøke å forklare det med ball-lyn eller værballonger når man tydelig ser at det ikke er det…