Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Verdensrommet: Teleskop, UAP og småprat

Ang de 3 kulene som snurrer rundt et fly. Her har du en debunk

så det akkurat selv :sweat_smile: :rofl:

Grusch på Rogan! Denne gleder jeg meg til! :wink:

image

4 Likes

Lykke til med å plukke fra hverandre dette (you can’t).

1 Like

Men hva er i videoen som du mener jeg burde se og hvem er David Grusch? :smiley:

Kjedelig svar, men: det beste, definitivt mest effektive “svaret” på spørsmålet ditt får du ved å se den. Den er ikke lang. Deretter er det mulig å investere hundrevis av timer i de ulike elementene som løftes, for den som er nysgjerrig. Jeg har brukt en betydelig del av livet på få taket på materien. Det er ingen “quick fix”. Det er en kompleks historie og et enda mer komplekst fenomen.

Bottom line er at fenomenet er høyst reelt, vært tilstede på planeten i flere tusen år, samt at det har vært en omfattende cover-up av det. En uovertruffen sådan i moderne historie.

Så 2 min av videoen og lest kommentarer i et min.

I think it highly unlikely that Grusch is lying but he’s not a first hand witness. He’s reporting what he’s been told by people who are allegedly first hand witnesses. We don’t know if their stories can be relied upon.

Så, kort sagt, høres ut som bullshit. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Fucks sake, jeg hater lat cherry picking som det der. Du skjønner åpenbart ikke greia. Du kan IKKE gå til IG IC med bullshit. Da havner du i fengsel. Det samme gjør du ved løgn til Kongressen. Det som er overrukket er - trommevirvel - hemmelig / unntatt offentlig. Enten så investerer du/andre tid nok til å kunne ha en meningsfull dialog, hvis ikke er det best å la være. Jeg deltar ikke lenger i fjas. Det kastet jeg bort noen timer på for lenge siden i tråden. Ingenting jeg skriver vil endre oppfatningen til noen som ikke er villig / nysgjerrige nok til å engage med materien.

Joda, men som kommentaren sier, han trenger ikke lyve. :slight_smile:

1 Like

Dette er en moderne form for religion.

“Believe!”

Hverken mer eller mindre. Og som innen religion, har en de mer og de mindre ekstreme.

Jeg er en person som setter intellektualitet svært høyt, og ufo-miljøene er i det hele anti-intellekuelle, akkurat som veldig mye religion er.

Det postes daglig “beviser” på YouTube, reddit, etc. Det er en stor gjeng der som hver gang blir gira, konkluderer med at DETTE må være aliens, og så drar avgårde med de villeste diskusjoner. Så blir videoen dubunket som ren scam, eller noe annet. Diskusjonen stopper opp. Og så er det pån igjen dagen etter med en ny video eller nye påstander…

4 Likes

Helt enig med deg!

Vi får se om Schumer-ammendment blir vedtatt, så bør det meste av UAP / UFO saker bli deklassifisert og vi kan snakke mer om konkrete ting. De av dere som fremdeles tror det er BS kommer til å våkne opp en vakker dag og svelge noen j… store kameler :wink:

Anbefaler alle videoene til youtubekanalen @krafer linket til over her, så får man et konkret dypdykk i mye bra UFO materiale. Dette kommer til å snu opp ned på alt, HVIS de får fingeren ut og frigjør det.

Chris Mellon (tidligere assisterende forsvarsminister for etterretning), Lou Elizando (tidligere spesialagent i US army counter intelligence), Prof. Gary Nolan (Ph.D Stanford University), Richard Ramirez (tidligere etteretningsoffiser i CIA), og Karl Nell (Oberst i hæren) er bare noen av de som sier at Grusch snakker sant. Vet ikke hvor mange flere folk med slike legitimitet man trenger å høre fra før man tror på det som hevdes, men det kommer nok flere etterhvert!

Altså, det er jo ikke oss skeptikere som tror, vi forholder jo oss til det som finnes av tilgjengelig informasjon per I dag.

Mens dere troende peker stadig fremover på at noe skal komme, bare vent til ditt og datt. Dere TROR at det skal komme noen fantastiske avsløringer selv om ingenting annet enn vage skrøne-hisorier tilsier noe annet.

Og hvorfor skal det være så vanskelig å kondesere ned essensen i disse kildene dere peker til. Det blir jo ganske absurd at en må se mange timer lange youtubevideor eller lese titalls bøker for å kunne "forstå ". Gi oss en oppsummering.

3 Likes

" there is a tiny chance that it might strike Earth next year…" :grimacing:

I’ll take those odds… :wink:

NASA suggests that 2007 FT3 has a probability of 0.0000087 per cent or 1 in 11.5 million chance of striking Earth in October 2024. There is another possibility of it striking Earth in March 2024 with the probability standing at 0.0000096 per cent, or 1 in 10 million.

1 Like

Det vil jeg påstå du absolutt ikke gjør. Din kunnskap om emnet er i beste fall er overfladisk. Hvis du virkelig hadde fordypet deg i “tilgjengelig” informasjon ville du fått svar på det meste du spør om.

Problemet her er jo at det er sterke krefter som motarbeider de som ønsker fakta på bordet.
Som Grusch selv sier i intervjuet er det bl.a. to kongressmedlemmer nå som prøver å blokkere Schumer’s forslag. Hvem er disse kongressmedlemmene spør du? Nei, tilfeldigvis to personer som har sterke tilknytninger til forsvaret. Hvis de ikke har noe å skjule, hvorfor motarbeide dette forslaget? Vi vil vel alle komme til bunns i hva dette er?

image

Hvem er de største bidragsyterne til disse to representantene?
Er det en overraskelse at det er de største våpenprodusentene i US?

image

2 Likes

Så hvilken kunnskap eller info er det jeg mangler? Gi meg et “executive summary”.

Ja, kanskje disse forsvarsfolka bare er bekymret for at forsvarshemmeligheter skal komme ut? Hadde ikke vært helt urimelig å anta det eller?

1 Like

Nei, det er ikke urimelig å anta, men det er forskjell på å lære seg kvantefysikk og det å faktisk kunne lage en atombombe. Å komme ut og presentere data de sitter på ifht. dette fenomenet er dermed ikke det samme som å si «og her er alt vi har klart å produsere basert på denne kunnskapen».

Det er ekstremt mye de kan si uten at det går utover nasjonale hemmeligheter.
Problemet er at de ikke sier noenting, og det gir bare større grobunn for konspirasjonsteorier.

Chris Mellon har gode argumenter for hvorfor man burde frigjøre denne informasjonen:

2 Likes

Mange tolker det som at aliens lander på jorda i 24 som er antikrist. Har den samme teori selv,men uansett blir 24 et forferdelig spennende år.

Hvor absurd det enn fremstår, så er det faktisk tilfelle at mange høyt, høyt opp i Pentagon har et lignende religiøst perspektiv på fenomenet. Blant annet godt beskrevet og dokumentert i denne:

1 Like

Hva om det ikke er noe å skjule, bortsett fra tradisjonelle “kjedelige” statshemmeligeheter?

Kanskje de bare tenker at det er bedre å la UFO-fanatastene spekulere enn å risikere at statshemmeligheter blir lekket?

Ikke helt urimelig å anta dette heller?

@h3nk1 , gi en kort oppsummering på hva det går i?

1 Like