Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Verdensrommet: Teleskop, UAP og småprat

Skeptisk? Noe å tenke på:

  • Melkeveien inneholder anslagsvis 300 milliarder stjerner.

  • Nyere observasjoner indikerer at nesten alle stjerner har minst én planet i bane .

300 milliarder stjerner * 1 planet/stjerne = 300 milliarder planeter

Dette er et minimumsanslag . Flere stjerner kan ha flere planeter.

Forskere anslår at det kan være så mange som 100 milliarder milliarder planeter i Melkeveien, men dette er bare et grovt anslag basert på statistiske modeller. Av disse anslår man at mellom 100 millioner og 10 milliarder planeter potensielt kan være beboelige (i.e samme forutsetninger som her på jorden). Synes det er fascinerende at man fremdeles lurer på om vi er de eneste intelligente vesenene som finnes :wink:

3 Likes

Og det syke er når du begynner å telle på antall galakser…

I vår lokale superhop er det opptil 100 000 galakser. Dette er ett estimert antall. Det er ca. 170 milliarder galakser i det observerbare universet.

4 Likes

42 grader på denne planeten. Lovende for en planet i nabolaget vårt :pray:

2 Likes

Hør godt etter.

5 Likes

Hva er dette mon tro? :thinking:

“Kunst” av noen som har sett for mye på Kubric’s 2001: A Space Odyssey

3 Likes

Ser slik ut, men dukker opp i alle slags land :man_shrugging:

Blir litt som Banksy-kunsten når den begynte å dukke opp. Den kom også i forskjellige land over tid.

1 Like

Men alle kunne se at Banksy var et maleri. Dette vet de ikke hva er en gang. Men regner med at det er mennesklig påfunn ja.

Nei, det var absolutt ikke det som var utgangspunktet for denne tråden. Selv om det vel har utviklet seg i den retningen, tross mine forsøk på å forhindre det…

Så skal vi prøve å komme back on topic? Dette er sånt som jeg gjerne leser om:

6 Likes

Kontekst:

6 Likes
















7 Likes
1 Like

svar: kraftige gamma strålinger som påvirker høyttaler annlegget… :thinking:
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Rz17x8/boeing-starliner-lagde-mystiske-bankelyder

Dette blir spennende og følge med på. Går det bra vil de sende bemannet om 4 år.

5 Likes

Hadde det ikke vært for den sinnsykt slitsomme programlederen så skulle eg sett alt :laughing:

1 Like

Et bedre intervju av samme fyren på Joe Rogan.

3 Likes

Elizondo er på en media-tour nå med boken (som jeg har hørt gjennom som lydbok) – og det finnes en mendge podcast intervjuer med ham på Youtube om det de snakker om i det klippet. Valgte klippet da attituden til programlederen reflekterer attituden til folk flest; «hæ? Er dette virkelig? Jeg trodde det var Sci-fi!».

Enig at det er slitsomt… :roll_eyes:

Nick Cook sin bok «Hunt for Zero Point» er viktig lesning om man vil forstå et helt sentralt element av UAP-fenomenet: en betydelig andel av det er klandestine programmer/teknologier (antakelig utviklet fra og med 1950-60 tallet).