Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Verdensrommet: Teleskop, UAP og småprat

under 30 min muligens, gode sjanser…

2 Likes

imens SpaceX gjør suksess,sliter Kineserene oppe i høyden…

1 Like
3 Likes

image

1 Like

Liker måten de har kommet ut med informasjonen på, først artikkelen i New York Times for 1 (2?) år siden, og nå stadig flere små drypp fra Pentagon om at UFOs er real. Jeg tror ikke på massepanikk slik myndighetene frykter.

Det ville vært en barndomsdrøm som går i oppfyllelse dersom romvesenene faktisk tar kontakt med oss i min levetid (så lenge de er greie da… ) :sweat_smile:

2 Likes

Ozonlaget…Co2…Stratosfæren…what next?:weary::man_shrugging::joy:

1 Like

“Everything Discovered On Mars So Far”
https://m.youtube.com/watch?v=h6vERdmuV5U

2 Likes
1 Like

https://www.youtube.com/watch?v=u1hNYs55sqs

1 Like

Begynner å bli mer og mer seriøst dette, og det er bra flere og flere hiver seg på. Dette er teknologi som er milevis unna vår fatteevne. Det er bare å høre på hvordan jagerflypiloten beskriver hvordan det han kaller tic-tacen oppfører seg i luften. Fascinerende greier… men hva vil de? :thinking:

2 Likes

:flying_saucer: :eyes: :interrobang:

https://www.youtube.com/watch?v=kWt-f07Gm0w

image

tror det er denne som passer her…

1 Like

“Behold, the first new close-up image of Jupiter’s moon Ganymede in 20 years, just released from NASA’s Juno spacecraft!”

5 Likes

“A piece of the moon and mars on one hand”

For en som har lest utallige hyllemetere om fenomenet, så er egentlig det mest interessante at «powers that be» nå tillater / har endret policy fra fullstendig fornektelse og stigmatisering til «controlled disclosure».

UFO-problemet har vært kjent og intenst studert (med høyere gradering enn H-bomben) av amerikanerne siden (minst) 1947. Hva de har lært og/eller klart å replisere krever mange bøker å utforske på en meningsfull måte. Men, kort oppsummert: alt tyder på at de har lært mye, og at «problemet» har blitt flyttet over i privat sektor (tenk Lockheed, Northrop, Boeing).

Om noen er interessert i fenomenets historie og fremtid, så anbefaler jeg alt fra historikeren Richard Dolan - både bøkene og Youtube-kanalen.

Her er noen refleksjoner rundt det som skjer i disse dager:

Edit: denne rapporten som leveres til Senatet vil ikke inneholde noe radikalt nytt. De som har utarbeidet den har ikke mandat, innsynsmuligheter eller evne til å penetrere alle lagene med beskyttelse som er opprettet rundt studiene / forskningen / produktutviklingen tilknyttet fenomenet.

2 Likes

Interessant.

Jeg er mest interessert i å vite hva de vil. Observerer de bare, forsker de på oss?
Vil de oss vel?

Er flere eksempler på UFO aktivitet rundt atomreaktorer og militære baser. Spesielt under den kalde krigen er det jo mange observasjoner, men tidsperioden er også spesiell mtp. at mengden filmer som omhandler fenomenet tok helt av, så det var nok mer fremme i bevisstheten og tidsånden da.

Er veldig mye god informasjon der ute om man gidder å lete: anbefaler å begynne med Joe Rogan podcast episodene med Jeremy Corbell, Tom Delong og Bob Lazar. Steven Greer har jeg litt lite til overs for. Fyren virker å være litt crazy.

1 Like

De, hvem enn eller hva de er, har vært her i tusenvis av år. Før ble de kaldt engler, demoner, «chariots of the gods», what have you. Og fenomenet har en aktiv (direkte eller indirekte) rolle i vår arts evolusjon, alt tyder på det. Jaques Vallee har fantastiske bøker om dette - han oppsummerer det best som en form for «kontrollsystem».

Anbefaler også denne trilogien:

Mannen er en legende på området. Jobbet blant annet sammen med Hynek i Blue Book.

Jeg må bare inrømme med min konspirasjonsteori…der det er nå USA som fremmer disse UFO`ene som nå dukker opp sånn helt tilfeldigt i mangfold rundt omkring USA,-da typisk rundt millitære mål hos amerikanske styrker…der vi får nå vite om 14 ufoer rundt et kamp skip…og disse jagerflyene som oppdaget og jaget “noe” i luften som “plutselig” forsvant…

Dette tror jeg er nå starten på “ett eller annet” “false flag” i scenesatt av USA…legg merke til at hver gang det skjer ett eller annet “spektakulært”…så kan en banne faen på at “USA” er innblandet,-dette er bl.annet grunnen til de nå har opprettet “Space Force”…men “alle” vet at hvis USA klarer å danne en større dominans i ytre rom,-så er Amerikanernes forsvarsmekanisme så stor at de nå utgjør en større trussel enn noen gang,-så det er her “UFO”`ene kommer inn i bilde,for å ha en “unnskylding” til å opprette en større aktivitet og kontroll.

Ja,jeg tror på liv ute i rommet et sted,i en eller annen livsform vi ikke er 100% sikkre på hvordan ser ut helt enda…men Disse UFO `ene har vi ikke hørt sånn alltfor mange tilfeller av ellers i den store verden vi bor på… :thinking:

Beklager, men dette er feil. Fenomenet har en lang, svært godt dokumentert historie. Både militær og sivil. De har ikke plutselig dukket opp. De har holdt på slik i mange tiår og blitt målt / dokumentert på alle tenkelige sensorsystemer.

Det som er nytt er at avisene folk flest leser skriver om dette, og at Pentagon tillater litt informasjon å slippe ut.

Man aldri utelukke at amerikanerne av sett inn spekulasjon her grunner vil kunne ha interesse av å definere et narrativ og/eller gjennomføre false-flags i en eller annen sammenheng med UFO-problemet.

Det vi ser nå er kontrollert «disclosure».