Det finnes faktisk en rekke dokumenterte tilfeller av UFO observasjoner som er vanskelig å falsifisere. Her er noen av godt dokumenterte caser jeg kommer på i farten:
- Betty & Barney Hil
- Travis Walton
- Phoenix lights
- Belgian Ufo Wave
- Ariel School UFO encounter
Sistnevnte er virkelig fascinerende, og de tre sistnevnte er observert av mer enn et par personer.
Problemet er at for hver «troverdig» beretning finnes det 1000 fakes – så statistisk ender man opp med inntrykk av at det bare er skrullinger som tror på dette
Men; jeg tror dette gradvis er i ferd med å endre seg. I motsetning til @H3nk1 heller jeg mer mot plakaten som Mulder i X-Files har på kontoret hvor det står – «I want to believe». Har enda tilgode å se noen gode foto eller videobevis (radar videoen fra 2005 er kanskje det beste vi har pr. i dag?), men at sannsynligheten for at det kan eksistere intelligent liv andre steder i verdensrommet er det vel ingen som betviler lenger?
Husk at vi nå først de siste 10-15 årene har begynt å oppdage hvor «vanlig» det er at planeter går i bane rundt sin stjerne i en avstand som muliggjør liv (Goldie locks zone). Det er vel oppdaget over 4000 exoplaneter siden sist jeg sjekket. Dette tallet kommer til å eksplodere når James Webb teleskopet er oppe og går.
Min personlige teori er at vi for aliens, er som apekatter er for oss. Du ville ikke gått inn i jungelen og prøvd å kommunisere med en apekatt. På samme måte vil ikke aliens bare lande på jorden og begynne å snakke med oss. Hvis de har teknologi som gjør at de kan traversere verdensrommet og hoppe mellom solsystemer som vi reiser til andre land, så gir det ingen mening at vi har noe å tilføre dem, annet enn at de synes det er underholdende å se på hva vi driver med.
Litt som å observere dyr i en dyrehage