Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vericoin/Verium

Hvis dere ikke på død og liv må kjøre windows så er det en god del å hente i h/m på å kjøre mineren på linux. Med hugetlbfs og linux øka jeg hashrate på i7 laptopen her med nesten 100%.

Nå har det kommet ut en ny og forbedret miner til windows:
https://github.com/fireworm71/veriumMiner/releases/download/v1.3/cpuminer_windows_x64_O2.zip

Den er en forbedring, men eksempelvis gikk jeg fra 1200h/m til 2200h/m med å skifte fra windows til linux. Med den nye windows minern fra fireworm ligger jeg på 1500h/m. Så på denne maskina er det fremdles lønnsomt å kjøre linux.

Jeg tror alltid Linux vil yte bedre da det er mye mindre overhead på linux, men på arbeidsstasjonen man bruker til vanlig med windows på er dette et bra alternativ.

Bidrag i community er også en god måte å skape merverdi på, jo bedre community jo mer sjangse for at VRM/VRC virkelig tar av.

Hvor mye er det å hente på å enable hugetlbfs?

Øka med nesten 30% på XU4/HC1 her. Tror de fleste får 20-30% så det er absolutt verdt å sette opp.

Så jeg bør da kjøre på med den mineren du refererer til i denne poolen her helst da?
https://beertendr.com/

Kan jeg da samle dette i samme wallet jeg har Verium allerede fra den mineren utviklerne har laget selv?

Jeg kan anbefale mineren, men hvilken pool du miner på er uavhengig av mining software så det velger du selv.

Edit: når du kjører mineren velger skriver du inn adressen til walleten din.

1 Like

Har du en god guide?
Har satt opp på en server men ingen differanse i h/s.

Bruker du denne forken av veriumMiner? https://github.com/fireworm71/veriumMiner

Er den adressen som står under “recieve” i verium vaulten min?

image

jepps :slight_smile:

Da har jeg fått denne igang med mineren du anbefalte.

Ser at Beer Pool skriver “-a scrypt:1048576” her https://beertendr.com/index.php?page=gettingstarted
Men -a er ikke noe opsjon å fylle inn på mineren du anbefalte. Hva er a- scrypt for noe, og er det viktig?

Den skjønner selv at scrypt skal brukes.
Scrypt er algoritmen, så bare ta den vekk for den er hardkodet i programmet.

1 Like

Sliter litt med å få en “worker” til å vises i dashboard, den var der, men borte igjen. Denne workeren jeg snakker om er en gammel maskin som klarer bare 270 H/m, er vel kanskje i underkant av det som er noe vits? Min gamer pc klarer langt mere, og den vises som en worker helt fint.

En arbeider vises aktiv når den har klar å løse en oppgave innen siste X min. Med en gammel maskin klarer du gjerne ikke selv din oppdelte oppgave raskt nok til å vises sol aktiv hele tiden. Men når den får løst en oppgave kommer den opp igjen i X min. Din kraftige maskin løser oppgavene mye raskere og får andeler mer kontinuerlig og vises derfor :slight_smile:

Forøvrig nydelig pump i natt, måtte noen andre fange det opp i dette Bull markedet for alts! :grin:

Fomo frykten ble reell her gitt.
Det morsomme var at jeg i går kveld hadde litt btc jeg ville bli kvitt og valget sto mellom vericoin og verium.
Og selv om jeg vet at verium er underpriset i forhold til vericoin så valgte jeg vericoin siden den har oftere vært pumpa tidligere og ikke minst så føles det bra å stake.

skulle valgt verium ser jeg =)

Utrolig lett å være etterpåklok!

Solgte selv Vericoin i går og holder kun verium. Vurderer nesten å selge nå da den typisk detter. Men i dette bullmarkedet drømmer jeg om at den fanges opp av traderene som det nye store. Verge lå på 100 btc omsetning før pump og 20 000+ i omsetning :stuck_out_tongue:

Forøvrig når man snakker etterpåklok. Plager meg enda at jeg kjøpte verge på 60 og solgte på 80 når den tre dager senere var 800. Kjøpte meg litt inn igjen på 700. Og skal vi dra den så langt som en kompis av meg :stuck_out_tongue: I mars kunne du få verge til 1 satoshi. Investert 1000 kr da så har du på 9 måneder 1000 doblet deg i btc om du solgte på foreløpig ATH. I tilleg har bitcoin steget 8x. Så for hver krone hadde du på topp i natt hatt 8000 kr! Det er drøyt

Merker stadig at 50/50-fordelingen lønner seg her, nå er det jo uansett en viss sammenheng mellom kursene, selv om de ikke matcher helt hele tiden, så om du har kjøpt mye av enten VRC eller VRM ville jeg ikke bekymret meg så veldig, den andre kommer etter om en stund.