Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Viking Supply Ships

Leste artikkel her om dagen på SA: https://seekingalpha.com/article/4201963-viking-supply-ships-limited-downside-45minus-80-percent-upside-hard-catalyst-next-weeks?page=2

Sist omsatt på 205,- og forventes at det kommer utbytte innen kort tid som er høyere enn dagens kurs. Samtidlig handles den til stor rabatt mot selskapets verdier. Virker som et case med god risk reward. Ut i fra dette har jeg valgt å ta en liten post. Noen andre som har sett på caset?

@Metallian Hvordan tror du dette slår ut? Blessing in disguise og bedre rater? Eller vil det være problematisk å få tilsvarende oppdrag?

Slik markedet i sommer ser ut nå med masse båter som forsvinner fra spotten tror jeg ikke dette er krise.

1 Like
1 Like
1 Like

Viking fortsetter med høy utnyttelse og rater på 1.5-2.0mill/dag på de 4 båtene i spot, helt hinsides som de drar inn penger

Er dette en GEOS repeat eller?

Nei Viking er gjeldsfri

Finnes det et oil serivce selskap som er gjeldsfri? :scream:
Har de guidet noe om utbytte med ratene som er nå, eller er det for tidlig?

Ikke dom jg vet om men de går mye cash nå🤔 men jg tror på fusjon da…,

Dette ble vedtatt på general møtet for året 2021: The Annual General Meeting, which was held on April 26, 2022, resolved that no dividend would be distributed
for the fiscal year 2021.

Så da blir det spennende å se om de vedtar utbyttet for 2022 når det kommer inn mye cash.

Eier de båtene selv?

De 4 ahtsrne jo, de to nye psvene er vel deleid

Hvem er SMA da?
The Group’s management contract with The Swedish Maritime Administration (SMA) for its five ice breakers
has been extended until year end 2023. After the end of the contract period, as previously communicated,
SMA will take over the management of its ice breaker fleet inhouse, primarily for security related reasons.

Aner ikke

Svemske sjøfartsverket, mulige de mener at de har kontrakt med de til end 2023, men etter det vil Sjøfartsverket bruke sine egne båter pga sikkerhets grunner.

Eller de oprerer SMA sine isbrytere også, utenom deres egne båter?
The Group has contract for the operation, maintenance and staffing of
the Swedish Maritime Administration’s five icebreakers. This means that personnel costs and operating costs for
the vessels including bunker oil, lubricating oil, repairs and maintenance of the vessels, classification costs, etc.,
are invoiced at cost to the client.

Ja sånn er det, de eier 4 AHTs og 2 PSVer selv og oprerer 5 isbrytere for SMA

1 Like

De hadde flere gør men tjente GROVT på å selge noen for gfåår siden, var til Canadas kystvskt eller noe.

Ah, sånn de fikk betalt ned gjelda da? Alt ligger til rette for Viking da, får ikke gearing effekten, men utbytte effekten er kanskje vel så god om ikke bedre. Tror du de blir kjøpt opp?