Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vin og mat

Ja, helt klart. Kos dere i husets viktigste rom :+1:

3 Likes

Da ble det biff og vin.
Laget i pizza ovn :+1:t2:
Magisk…

9 Likes

Dette blir komboen i kveld.

8 Likes

Magisk. Kos deg.

1 Like

Den slo Real turmat kjøttsuppe med en Humlesus som jeg koser meg med ute i regnet :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Har en slik på frysen selv. Hvordan tilberedte du denne, tilbehør?

Skyller dem i kaldt vann, tørker dem godt. Legger de på en skjærefjøl for temperering i en par timer. I kveld lagde jeg en sky/rødvinssaus. Lagde soppstuing , brokkli og koker poteter med skall ferdige. Heller av vannet og legger dem i en ildfast form som det ligger rosmarin og skivet hvitløk i, trykker dem sammen til ca 1-2 cm i tykkelse. Har på salt, pepper og noen skiver med godt smør. Disse går i ovnen 225 grader, til de blir pene og brune i kantene.
Varmer pannen godt og bruner medaljongene på begge sider, etter bruning tar jeg dem ut av pannen og legger de på en forvarmet tallerken og lar temperaturen sige innover i kjøttstykkene. Etter noen minutter legger jeg dem tilbake i pannen på svak varme og krydrer med salt og pepper. Stekes til eget ønske, hvil de godt på en forvarmet tallerken og server.

6 Likes

Du skal ikke skimse av det. Det er ikk så mye som slår real turmat i regn etter en lang tur. (Mat smaker alltid bedre ute) :slight_smile:

2 Likes

Folkens, ønsker å slå ett slag for denne . Viss du liker en litt friskere rødvin en som kjiler litt når du får den ordentlig opp på tungen. Den er nesten litt sprudlende i stilen. Tørr, fruktig, bæraktig på smak. Mørkere frukt på smak, laaang ettersmak. Rett å slett en morsom, litt annerledes rødvin. Værdt 210 kr.

6 Likes

Denne er også glimrende - så perlende at de fleste vil anta det er en klassisk musserende vin.

4 Likes

Ha en fin lørdag.

6 Likes

Importøren av denne bor i Hemsedal, skal prøve den til andeconfit. Fint autolysepreg, åpnet seg merkbart etter litt tid i glasset. Denne fortjener en klokke med litt vidde på. Forsatt god jul. :santa:

4 Likes

Kjører et lite innspill her, kast eller bruk.

Det skjer mye innen norske råvarer, men det kan være særdeles vanskelig å vite hva som finnes i nærheten, men her skjer det mye spennende med appen LocalFood. Bare i løpet av siste uken har det dukket opp flere lokale produsenter i appen, her er appen man skal ta i bruk både hjemme og på reise.

4 Likes

Håper 2022 blir ett riktig godt vin og mat år for alle her på TI.
Hilsen Halling.

14 Likes

Nydelig Premier Cru fra Louis Jadot

5 Likes

Her kan dere lese mer om historien bak den norske lokalmat-appen LocalFood, men vin blir det vanskelig å handle lokalt i Norge at the moment :grin:

3 Likes

Dette var virkelig mye vin for pengene. En Engelsk Chardonnay som virkelig gir franske Chabli produsenter seriøs konkurranse.

4 Likes

Nå ble jeg skikkelig sulten! :yum:

Denne likte jeg godt, har ikke paret den med noe mat ennå. Bare nytt den i godstolen foreløbig.
Go helg.

7 Likes