Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vin og mat

Tiden flyr når man gjør noe man liker? Jeg liker fjellturer. Med kjøring blir det for ti timer. Uten at jeg føler det har tatt lang tid. :sweat_smile:

1 Like

Tar du oppdrag? :smiley:

1 Like

Har ikke gjort det før, men kan nok gjøre det ja.

1 Like

Fantastisk @Nizarus :star_struck: Pleier å vise til min kjære her, og vi er storveis imponert :clap::clap::clap:

Den som venter på noe godt…:wink:

1 Like

Italiensk aften i dag.

Antipasti

Primi piatti. Ravioli med spinat, ricotta og salviesmør.

Secondi piatti. Ossobuco med gremolata.

Dolci. Pana cotta med granateple.

Vin :

25 Likes

Fytti, det var raviolien sin (og alt annet, for øvrig) :ok_hand:

1 Like

Nydelig @Chrkni :ok_hand:

1 Like

Knallbra :+1:

Go helg.

15 Likes

Jeg liker kombinasjonen med grill, litt godt i glasset og en halvmeter snø. Våren kommer fort i Norge!

2 Likes

Den Travalini hadde jeg og på bordet i går kveld. Jeg må si jeg heller fortsatt mot en god barolo🍷

Prøver meg på oksebringe (short ribs) I dag. Steketid 5-7 timer. Startet med å gni inn ribben med hvitløk , pepper, salt,løk, timian og litt fungi. Halvdelen av den er gnidd inn med Dijon sennep.
Har brukt røkeboks en go time, (vannet ut flisene 30 min først, brukte litt tørre flis også for å få raskere fyr) temp under røyking 70-90 grader. Temp etterpå ca 90-110g.
Jeg sprayer på oksekraft med litt worcester sauce i, ca hver 30 min under steketiden. Kjernetemperatur ferdig cs, 90-95g

Etter 6 timer og 90 grader så det slik ut.

17 Likes

Enig i det,men jeg likte den, værdt 300 kr

Drakk denne fra 2006 til entrecote I kveld. Veldig god.

Laget ikke dessert, tar ett glass av denne gode rommen i stedet.

9 Likes

Viktig å kose seg litt :slightly_smiling_face:

2 Likes

Noko snø endå oppå fjellet på Nesbyen. :rofl:

7 Likes

Våren har kommet hit. I helga nå setter jeg poteter og løk, planter blomkål, fennikel, gulrot, rødbeter, mais, sommerkål, salat, sukkererter og reddiker.

Rabarbraen, ruccolaen, hvitløken og ramsløken er allerede godt i gang :grinning:

6 Likes

Vært på Geilo å hamstret litt sommerviner i dag .

8 Likes

I kveld blir det hvitløksgratinert blåkrabbe.

9 Likes