ritz kjeksen til 29,- esken slår alldri feil!
Ritz er en av få ting som i liten grad kan erstattes med noe dyrere og bedre
Og som aldri lager mat siden den blokkerer for komfyren
Er den ikke photoshoppet mon tro?
Jeg håper det er et AI-generert bilde, men det skjer jo at folk lager idiotiske løsninger fordi det ser fint ut.
Ser rart ut- komfyren ser ut som et “teppe” og er det 14 brytere den har?
Ostesmørbrød-bitte litt ekstra innsats så blir det så meget bedre
Fikk anbefalt at Pinot Noir skulle være bra til å lage sangria, nå fant jeg blodappelsin i 40%-kurven på Coop, litt appelsinjuice og epler har jeg også. Blir nok bra lørdagskveld ja!
Den blir nok fin i biff burgund også Teltet utenfor vmp siden nyttår??!
Bor i gokk så da holder det å møte opp noen timer før åpningstid. Dette var den eneste kvoterte flaska som var igjen, men det var jo helt greit…
Ble altså ikke sangria, faktisk ikke biff burgund heller. Ikke vin i det hele tatt siden det bare var meg og ungene til middag i dag. Men vi klarer oss. Indrefilet av elgokse, sousvide 35 min på 50 grader, saltet og hvilt til den er tørr, deretter stekt hardt i 30 sek på hver side. Stekepannen kokes ut i soyasaus med brokkoli på. Rotgrønnsaker stekt i andefett. Skjemmer ikke så godt kjøtt med saus.
Den var ny for meg å svi panna ut med soyasaus og ikke vin.
Skal testes ut
Dette synes jeg så veldig godt ut, imponerende for å være en hjemme alene med barna middag
4 retters i dag. Ikke DRC, men denne trioen av vin :
Hummer med hollandaise med brunet smør, bakt hvitløk, persille og gressløk. Gratinert med vasterbottenost.
Laksetartar med parmesan, kapers, gressløk, dijonsennep og rødløk.
Steinsopprisotto.
Tagliata med portobello og ovnsbakte cherrytomater.
Wow! Jeg er ikke så flink med skalldyr, har faktisk kongekrabbe i fryseren som jeg er redd har gått ut på dato.
Jeg har to av tre viner i kjelleren. Men 20 år gammel Rioja er ikke noe jeg ser hver dag. Har du lagra den selv? Hvordan var den? Bør jo kunne tåle tiden ved gode forhold.
Jeg bor nærme Sverige, så har hentet den på systembolaget De har yngre utgaver på
vmp.
Overraskende mye frukt og markante tanniner. Hadde sikkert tålt 10 år til. Men artig å prøve ut nye produsenter
Wow🥳