Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vin og mat

Legg på et salatblad og tomatskive så får du Helsedirektoratets godkjennelse :yum:

1 Like

Kan ikke bare nyte, må jobbes også- så når Joker hadde karbonadedeig til 53.90 kjøpte jeg 5 pakker(max) og en pakke snøftedeig(:scream:) så var det på tide å fylle opp hamburgerlageret!

Deigen lages- 5 pk karbonadedeig, 1 svinekjøttdrig, 1/2 løk hakket opp og krydder😎

Dette ble 17 hamburgere i formen ( ca 150gram/stk) :nerd_face: disse ble fryst 40min på rist for å bli litt harde før jeg vakumpakket. Nå holder de i månedsvis om nodvendig og kjappt og lett å ta opp og tine til en middag.

Ca 20kr/stk og jeg trenger to til en middag mens kvinner, barn og ballettdansere klarer seg lenge med en :partying_face::man_cartwheeling:t4:

21 Likes

Etter å ha hatt screenshot av denne oppskriften i oppskrift-albumet i over 2 (!) år, fikk jeg endelig somlet meg til å prøve den. Tusen takk @Nizarus for oppskrift og inspirasjon, det ble veldig godt! Selv om de var tomme for lam og det derfor ble kylling. Håper ikke det er å banne i kirken. Gleder meg til å prøve den med lam i nærmeste fremtid :relaxed:

4 Likes

Det er å banne i kirken! Men, jeg gir skylden på butikkene som ikke har lam tilgjengelig.

Jeg elsker Lam Rogah Josh og må virkelig skaffe meg en god oppskrift på det. Tipper jeg vil ha en “fake” oppskrift som har tomat oppi :stuck_out_tongue:

1 Like

Hehe, noen snarveier må man ta i stedet for å legge alle middagsplaner helt på nytt i butikken. Men at det ikke ble en lamme-curry kan vi alle være enige i☺️

3 Likes

De fikk “sjøsatt” en undervanns resturant her i norge,men den gikk konkurs?..her er det en bedre i utlandet :beach_umbrella:

image
https://x.com/i/status/1832510713190900108

2 Likes

Var på Fan i går, veldig bra

5 Likes

Skulle hatt den det rødbeter, beinmarg og kaviar tillegget, var her for en mnd siden, god mat. Samme dude som Galt og Schalgergården.

1 Like

Ahh, vurderte den! Får bli neste gang :grin:

1 Like

Den var på høyde med sjøkrepsen og den knutekål saken.

Veldig spennende han har brukt granskudd på.

1 Like

Wow, ja vi gikk for to andre, men Sjøkrepsen var blant det beste jeg har smakt🤩

1 Like

Men vær helt ærlig. Kommer du til å gå dit igjen? Ser ikke ut som middag.

ser vi 1140,- for 2 personer i regningn? :woozy_face: :sweat_smile:

Syntes ikke den er så ille for kvaliteten man får, ble mette vi :sweat_smile:

1600 per pers + 1100 for hvinmeny per pers.

Så er det ca 300kr for ekstra retter per stykk.

Og det er rikelig med mat.

1 Like

Så ut dom en flott matopplevelse

2 Likes

Fikk vel uendelig med brød og digg smør også håper jeg :man_cook:

Jeg ønsker tips og råd! :grin:
Har gitt fruen en langhelg til Italia i gave og tenkte vi skulle få oss en vin/mat tur:)
Men jeg er allergisk mot å bli svindlet av pakke-tur operatører :sweat_smile:

Noen som har tips/råd til :
Hvor bør man bo? Hva bør man oppleve?
Hvor er det best og booke?

Skal nevnes at vi flyr fra Gardermoen, og siden vi bare har en helg til rådighet er kort reisevei til/fra flyplasser gull verdt :slight_smile:

All hjelp/erfaringer mottas med stor takk😁

Firenze har god mat, god hjemmelaget pasta osv men må det være Italia? Barcelona er fantastisk synes jeg om man liker mat fra havet.

1 Like

Sjekk fly til Verona via Frankfurt eller München med Lufthansa, har vært rimelig effektivt og grei pris i tidligere år.

Verona er fantastisk, mange gode vingårder i nærheten og restauranter som har vinkart på størrelse med en gammel telefonkatalog. Anbefales varmt, og jeg kan sikkert finne frem en restaurant og hotelanbefaling også. Men for besøk på vingårder er min erfaring at det er best å reise off-season, gjerne april. Nå på høsten er de ekstremt busy.

2 Likes