Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vin og mat

Ja vi sikter oss inn på April/tidlig mai til året :slight_smile:
Ser for meg at det beste er å finne en vingård man også kan bo på - men usikker på om det koster det hvite ut av øyet sammenlignet med AirBnB feks :slight_smile:

Jeg tar veldig gjerne tips og hører erfaringer.

Enig i at Spania har mye bra matopplevelser å by på, men har ikke vært så mye i Italia så ønsker å legge reisen ditt:D

1 Like

Dette synes jeg var en interessant vending på Vin og mattråden. Mat og drikke er jo i hvert fall for meg og sikkert mange her inne en stor del av opplevelsene man får under en reise.

3 Likes

Enig, hadde en tur til San Sebastian med kompiser på fest og moro samt gode restauranter, vi spiste på Arzak som var den beste, men også andre gode restauranter. Mat-turer er absolutt å anbefale.

3 Likes

Det er jo derfor man reiser!

Har hatt flere strålende turer til Milano som utgangspunkt for å leie bil og koste rundt i Piemonte og omegn (Barolo, Alba) for å bo/spise/drikke på ulike nivåer av dyre vingårder. De dyre er ofte ikke de beste. Det er også kjøreavstand til både vest- og østkyst om det er ønskelig med sol/bad. Alt har dessverre blitt relativt «dyrt» de siste årene, men med litt tid og planlegging er det nok mulig å få god value.

2 Likes

Fin tid å dra på! Ulempen med å bo på en vingård er at du blir litt «låst» i forhold til restaurant valg og det er ikke alltid kvalitet på mat og vin er like bra. Men har man leiebil kan man jo selvfølgelig bytte sted i løpet av turen. Mye bra tips på Tripadvisor, men sjekk gjerne flere kilder når du har funnet noe for å sikre deg på at det er bra.

1 Like

Milano og leiebil ned til Monferatti/Asti :+1:t2: Masse god mat og enda bedre vin.

1 Like

:grimacing: *Vasket nettopp stekepanna med oppvasksåpe

image
https://www.youtube.com/shorts/pGkqnzw3BPQ?feature=share

Denne hvite burgunderen fikk jeg av en kompis til jul i fjor. En god vin som ble paret med helstekt kylling. Vinen var god nå, men jeg har 2 flasker til og de skal få ligge minst 5 år til. Den vil nok da henge enda bedre sammen.

6 Likes

håper du har ei fin hytte til å nyte den i ,som denne…(tror ikke bildet er ekte :sweat_smile:)

3 Likes

Her har nok AI fått lov til å utfolde seg :slightly_smiling_face:

1 Like

skaffet meg en “Aifryer” i hus :sweat_smile: fyr løst på hva god biff typer og muligens fisk man kan stappe i en sånn maskin,-helst da på budsjett fra Rema 1000 etc…

Årets første sylte .

Lagde en liten ribbe av det som ikke ble sylte.

12 Likes

Var på polet på Aker brygge. Blei litt påfyll.

7 Likes

Håper det er lov å reklamere for en ikke alt for dyr, men ekstremt velsmakende luring :wine_glass:

Lammeskank’ene står enda å svetter i ovnen 🤌🏼

God helg :v:t5:

10 Likes

God helg til deg også, vin og matforslag mottas med takk. :wine_glass:

1 Like

Da jeg lagde lam her forrige uke så sa 8 åringen at hun ikke ville spise lammet for de er så søte (gulliga), først spiste hun bare tilbehøret, men etterhvert spurte jeg hva hun trodde ville skje med sauebestanden om sauebonden ikke fikk solgt noen av produktene sine. Da kom hun frem til at det kanskje ikke var så dumt å spise litt lam likevel så bonden får penger til driften og kan passe på lammene :sunny:

6 Likes

:smiley: *imponert

image
https://www.youtube.com/shorts/Xx_1Yxd8mwM?feature=share

1 Like