Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vin og mat

Hjemme alene i kveld, så da gjør jeg det enkelt.

Ravioli fylt med bacon, sopp og løk. Servert med uante mengder salviesmør.

16 Likes

Gravet elg her i kveld. Med tyttebær og ristede nøtter. Hjemmelagd bernaise ( ble mye mere av den etter att bildet ble tatt :rofl: )

9 Likes

Braisert og stekt lammenakke med syltet rødbetskiver, ruccolapurè, fondantpotet, sopp og tynne strimler av sprøtt potetskinn

Servert med denne baroloen, som ikke var ueffen til denne retten :drooling_face:

14 Likes

Vært å kjøpt Gusborne i dag, meget god Engelsk musserende. Værdt hver krone.
Å så fikk jeg og kona Krug til bryllupsdagen :star_struck:

10 Likes

Denne prøver jeg til ytrefilet i kveld, ny for meg. Spennende førsteinntrykk, saftig, bløt, noe frukt å krydder på duft. Tørr avslutning Gir den en time på karaffel.

4 Likes

Mye bilder av lekre ferdige retter, her er ett bilde av ett godt utgangspunkt. Entrecote med skikkelig marmorering og mørbrad.

10 Likes

Stekeresulatet på den jeg marinerte.

15 Likes

Spot on :ok_hand::ok_hand:

2 Likes

Ovnsbakt skrei med Chorizo salsa, potetpuré og asparges :ok_hand::sweat_smile:

13 Likes

Ser helt fantastisk ut. Oppskrift, tilberedning, kjøp av råvarer?
Takk på forhånd.

Meget god engelskmann :clinking_glasses:

7 Likes

Noen gode tips på bra matblogger?

Følger ikke så mye med på den fronten, men her har du en. Han skriver om vin også.

4 Likes

Jepp. Den er jeg innom i ny og ne.

1 Like

Har helt glemt dette, men her kommer ei rask oppskrift.

Egg
Hvetemel (tipo 0 eller 00)
Potte med salvie
Usaltet smør
Bacon
Sopp ( Velg din favoritt)
Løk
Salt
Pepper

Lag pastadeig. Til denne brukte jeg 2 egg og 200g mel så vidt jeg husker. ( Juster med litt mer mel eller noen dråper vann)
Kna deigen godt og pakk den inn i plast og la den hvile i kjøleskapet. Minimum 30 min.

Finhakk sopp, løk og bacon, stek dette sammenn med finhakket salvie.

Rull ut deigen. Enten med pastamaskin eller med kjevle. Kjevle ut den til ca 4mm, dryss på mel, brett den i to, kjevle videre til ca 4mm igjen. Legg bretten tilbake og du har ei stor pastaflate på 2mm
Stikk ut sirkler med en plastkopp eller lignende

Legg på litt fyll en sirkel, pensle kanten med litt eggehvite, legg ny sirkel oppå, klem forsiktig sammen så det blir tett og sørg for at fyllet holdes i midten og at du får ut luften.

Brun usaltet smør i stekepanne sammen med hele salvieblad.

Kok pastaen i godt saltet vann i ett par minutter.

Flytt pastaen over til stekepannen og tilbered ferdig der. Øs over smøret mens dem ligger i pannen.

Dander på fat, hell over så mye smør du tåler, sammen med litt ekstra bacon og sopp.

3 Likes

Litt påfyll til påsken. Kos dere masse alle mann. :clinking_glasses::beers::hatching_chick:.

6 Likes

Nå får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke blogger noe særlig lengre. Fokuset er flyttet til aksjer.

Røkt laks og laksesashimi med røkt avokadokrem, ristede pinjekjerner, syltet chili, ruccola og balsamicokremdråper

Lammefilet med røkt sellerirotpuré, sprøstekt grønnkål og hasselnøtter

10 Likes

Smokegun du bruker til røyking?
Ser og høres digg ut!

Bruker smokegun ja, funker meget godt😀