Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vin og mat

Påsken er tid for saftig og rosa lammekjøtt, på hytta :ok_hand:

10 Likes

Noe av det råeste jeg noensinne har smakt. Takk til barna mine og svoger/svigerinne som ga oss denne til bryllupsdagen vår.
Edit: en kontrollert eksplosjon av smaker, nydelige små bobler. Pitrer i hele tunga etterpå og smaken varer leeennnge.

14 Likes

Ytrefilet med risotto. Tomat og vårløk i hvitløk marinaden litt sopp toppet med ovnsbakt parmesan :ok_hand::relaxed:

6 Likes

Forberedelser til middag, en entrecote i rødvinsmarinade. Den andre, kun salt og pepper.

7 Likes

Kjører libanesisk i kveld.
My take on Fatteh

7 Likes

Imponert over fliden du legger ned i rettene :slight_smile:
Forventet det stod en Ch. Musar ved siden av da :wink:

Takk for det :+1: Skulle gjerne stått det i kveld, men synes ikke Musar står godt til denne retten.

I svarte, detta såg godt ut. :+1:

Fin libaneser som jeg ikke har smakt før. Kos med denne, før det blir pizza og planlegging/forberedelser til degustation i morgen :+1:

Edit:

4 Likes

Takk for tips, denne skal prøves. Har kun prøvd Musar fra Libanon hittil.

Ja god vin det😊

Skal prøve denne i dag til grillet pinnekjøtt som er glasert med litt lys sirup/honning.

6 Likes

Oj! Hvordan tilberedes dette? Trekke pinnekjøttet først, deretter på grillen med glasur?

Riktig, det var faktisk godt. Det salte/røkte og det søte var en god match. Her kan jo hver enkelt bestemme hvor mye sødme som passer best for smaksløkene til de enkelte.

2 Likes

Godt besøk og god mat!

Kveite og lyrsashimi med gressløk, rabarbra og grønnsakskraft. (Bilde uten kraft )

Gravet kveite med gresskarpure, chilivinaigrette og løkgress

Røkt indrefilet av lam med stekt sopp og nøtter, ruccolaolje og sukkererter

Pannestekt sjøørret med lakrisgelelokk, vaniljemajones og asparges

Dampet lyr med ertepure, sprø spekeskinke og misoolje

Sitroniskuler med sjokoladecoating og yoghurtsnø

Edit:

18 Likes

Ny sjef på polet på Gol, dette var noen av hans anbefalinger til meg i dag.
Alle nye for meg, noe som var ett av kritieriene.

4 Likes

Kunstler er en meget god hvitvin til reker og krabbe, og relativt fornuftig priset!:clinking_glasses:

1 Like

Julekveld i Juni :santa:
Nytt vinskap fra temptec, ca 90 flasker.

Nye glass, venstre champagne glass fra Lehmann, midt, universalglass fra Zalto, Burgund glass fra Zalto.
Gleder meg til helgen :hugs:

7 Likes

Gratulerer med årets beste gave til deg selv!
Zaltoglassene er en nytelse å drikke av, men du må være svært forsiktig med dem i oppvaskmaskinen.

Hilsen solskimm som sålangt har knust 4 Zaltoglass i maskinen :sob:

5 Likes

Blir bare håndvask her i gården. Tørr ikke annet.