Det bryr markedet seg fin lite om,nå er fokuset å skaffe nok metformin til å kurere Corona-viruset
Nja, er ikke helt enig
helt i orden,.
hadde det ikke vært for at jeg er permittert,så hadde jeg tatt en bit Vistin imorgen ja
Tok noen aksjer her under 7kr, ble for fristende
…hehe,jeg kikket på denne tidligere,så jeg hadde litt rett,og litt feil…når det kom til aksjekursen
men ser for meg at denne kommer sterkt tilbake til det den engang var,en solid gjeldsfri selskap
som betaler utbytte,-DET uten noe reguleringer eller annen særlig påvirkning av noe eksterne effekter.
ok…etter kapitalinnhentingen ved siste emisjon vedrørende Energisatsingen til Vistin,så utestår det nå en del aksjer som jeg mener kan utvanne den kommende overskudds effekten pr . aksje…
Vistin hadde engang ca. 17 000 000 aksjer,og har idag 44 344 592 aksjer utestående.
grovt regnet,ser jeg for meg ca. 0,45 netto resultat pr aksje på kort sikt,og 0,90 pr. aksje på lang sikt(etter dobbling av kapasiteten).
Stemmer, dette var jeg klar over da jeg kjøpte
De har pratet om å øke produksjonen i flere år, men det skjer jo ikke noe. Vet noen hva som er grunnen til det?
Emerging Neuroprotective effect of Metformin in Parkinsons disease: A Molecular crosstalk
Vistin Pharma ASA: Invitation to Q1 2020 conference call
Vistin Pharma ASA: First quarter 2020 financial results
Vistin Pharma ASA: Expansion of the metformin manufacturing capacity
Kort om Q1.
EBITDA 14MNOK
EBT i minus grunnet valuta hedge.
(The loss of NOK 12.6 million from foreign exchange is mainly related to unrealized EUR cash flow
hedges for Q2 and onwards for Pharmaceutical.)
Vedtatt utvidelse av fabrikken til 7000Mt, bygges ut cash.
Utbytte etter energidelen NOK 1
Vistin har råvarer at sea, at port og i produksjon. Produksjon er sikret gjennom Covid ifølge CEO.
Trenger ikke doble antall ansatte for den nye produksjonslinjen, vesentlig færre ansatte på linje 2.
Rart at dette ikke er børsmeldt.