At de blandet inn spekulasjon i olje, ødela hele vistin caset for min del…
ja,vistin gikk ifra å være en fin og trygg utbyttemaskin,til å bli en oljeavhengig spekulant aksje…
holdt på selv i periode å sparte opp penger til å posisjonere meg i denne fantastiske aksjen,til Spetalen kom på en ide` å ødelegge en av børsens beste aksjer…
Var i akkurat samme situasjon, fatter ikke hvorfor han blandet pilleprofuksjon med oljederivater. Det gir liksom ingen mening.
…men nå er den billig
men noe inngang kommer ikke på tale…med mindre de skiller ut oljeveddemålet
Vil ikke si den er så billig, de har vel tapt bra på olje spekulasjonene og sitter vel fortsatt med en god posisjon der?
Jeg vil heller ikke røre denne før de får bort alt som har med olje, vil jeg ha olje så kjøper jeg heller direkte i selskapene og ikke via ett Pharma selskap
joda…nevnte nå bare i som et “øyekast på aksjekursen”,ikke regnskapsmessig
Gjett om spettet skal ut da. Syk oppførsel i media.
ja,tenkte det samme at Finansavisen er med på å hjepe Spetalen litt her
Har dette noe med Spettets kjøp av konkursboet til Clavis å gjøre ?
Det underskuddet brukte han vel når han kjøpte og solgte weifa.
Vistin Pharma ASA: Change in oil derivative exposure
Hentet vel 300 millioner for å satse på derivater, har nå tapt 180 av de.
Men nå er det mulig å vurdere kjøp igjen…
Ikke verst å ikke tape alt endelig tilbake til god gammeldags medisin produksjon.
Skal de stenge trading del og betale tilbake i utbytte skal tro? Evt beholde pengene og bruke pengene på noe Corona satsing på farmasi delen.
Det står jo ganske tydelig at deler skal betales ut, de har også antydet tidligere at de skal øke produksjonen.
Regner med at det som ble skrevet av Finansavisen i går, er ett forsøk på å pumpe kursen slik at Spetalen kommer seg ut. Noe som er like greit, han har ikke direkte tilført verdi heller motsatt.
Ah, jeg las bare artikkelen ikke meldingen. Den er fin.
Overraskende lite oppgang nå etter pump, kanskje er det Hegnar selv som kjøpte opp fredag (gikk opp mye) og trodde skulle få gratis penger neida.
Merkelig med pump fredag og svært beskjeden oppgang idag etter artikkelen, men er vel kanskje åpenbart for de fleste det er latterlig lite sannsynlig.
I tillegg ødelegger ledelsen morroa med å si det tar over etter år å rigge opp til større produksjon. Dvs klarer uansett ikke profittere.
Nei, det er heller ikke dokumentert at vistin sitt produkt er en kur mot Korona. Så det blir bare veldig spekulativt, men blir aksjonærene kvitt Spetalen er jo mye gjort for han som eier er ikke bare positivt
Da går Vistin KRAFTIG opp imorgen
“Øystein Stray Spletalens Vistin Pharma kunngjør i en børsmelding mandag at de har lukket alle gjenværende oljederivatposisjoner…”
"Selskapet mener at lukking av derivatposisjonene er «i aksjonærenes beste interesse» drevet av det «utfordrende og uforutsigbare miljøet i dagens markeder».
Det er ikke noen sikkert den gjør
jo,dette er en lettelse for Vistin ,både som et selskap og Driftsmessig på regnskapet,-dette var bare et klønete og unødvendig stunt ifra Spetalen sin side…
Vistin Farma er nå tilbake til sin interessanne farmasi case,UTEN noe særlig risiko!
Ja, risikoen er borte. Men det spørs hvordan markedet reagerer på tapet, for det var aksjonærene som betalte for dette idiotiske stuntet…